fbpx

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI potvrđuje da je ova verzija dopunila je pedantno složenu modelnu ponudu crossovera sa četiri prstena

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI ne iznenađuje previše. Model Audi Q5 je već stekao sasvim lep staž na tržištu. Kupcima, kojima je Q7 prevelik ili preskup, ponuđen je u prvoj generaciji 2008. koja je opstala gotovo neverovatnih devet godina, pre nego što je dobila naslednika 2017. Naslednik, koji je osvežen prošle godine odlično se drži po pitanju popularnosti, iako Ingolštad uveliko forsira svoj prelazak na struju i u prvi plan stavlja e-tron modele. Na nekim drugim tržištima to verovatno ima smisla, ali kod nas će još dosta vode proteći pre nego što se stari dobri (i možda prljavi) benzinski i dizel pogon zameni električnim.
Gde se tu uklapa Sportback evolucija modela Audi Q5? Kupe SUV je po definiciji sportskija verzija već postojećeg osnovnog modela. Zakošena peta vrata, i nešto povijenija linija krova koja se spušta nadole trebala bi doneti dodatni element vzuelnoj dinamičnosti karoserije. Po pravilu uz kupe verzije ide i nešto dinamičnija, tvrđa postavka trima ogibljenja.
A po kom to pravilu? Ruku na srce, neko pisano pravilo ne postoji. Kupe SUV je nastao u potrazi za novim kupcima, koji, uglavnom izgledom, od svog automobila ne žele nešto malo drugačije. Audi Q5 Sportback je evolucija modela Q5, isto kao što su istim putem prošli Q7 koji je postao Q8, i Q3, koji je dobio Sportback dodatak u imenu. Iste evolucije izveli su BMW sa svojim X4 i Mercedes-Benz svojim GLC Coupe, direktnim konkurentima Audiju Q5 Sportback.
U svakom slučaju Audi je svojim Q5 Sportbackom ostao dosledan sam sebi. Prepoznatljiv, elegantan i odmeren, bez traga od pokušaja da nekim “kiđurenjem” koketira sa bilo kakvom stlom koji nije Audi. Za pedantne, 4.689 mmm, Audi Q5 Sportback je za 7 milimetara duži od svog Q5 pandana, ali sa identičnom širinom i međuosovinskim razmakom, pa čak i identičnim koeficijentom čeonog otpora koji je 0.30. Šta više, od napred praktično nema nikakvih razlika između dva modela. Q5 Sportback kao svoju osnovu ima nedavno osveženi Q5, pa je i logično da preuzima sve detalje.
Naravno, u profilu karoserije, razlika je evidentna. Od polovine krova pa ka zadnjem delu Q5 Sportback je dobio lepo izvedeno rešenje prelaska u kupe formu. Oblikom bočnih prozora zadnjih vrata i uglom C stubova pod oštrim uglom, umesto standardnog SUV hatchbacka, Q5 je postao Sportback, SUV sa sportskim zadnjim delom kako samo ime i nagoveštava.
Prvo sasvim logično pitanje koje se postavlja je da li je Audi Q5 izgubio nešto od svoje funkcionalnosti prelaskom u kupe format, odgovor je – ne. Pre svega, enterijer je u skladu sa premijum segmentu kojem ovaj model pripada. Kvalitetno i precizno, nigde jeftino i nigde nedorečeno. Da, Audi je ovo, nema kiča, nema nepotrebnih dizajnerskih egzibicija, ali sve je dobro organizovano, odlične ergonomije i podređeno vozaču i putnicima. Činjenica je da S Line paket opreme, pa i još opcionala koji su bili ugrađenu u test vozilo menjaju i sliku i atmosferu u vozilu, ali osnova je tu – kabina ima odličnu ponudu prostora, pa čak ni evidentno smanjeni prozori na zadnjem delu, ne stvaraju “bunkerast” osećaj putnicima pozadi.
Prednja S Line polukožna sportska sedišta duboko su profilisana, ali nema brige za korpulentnije. Svakako će se udobno smestiti sa odličnom bočnom podrškom i bez dosadnog bočnog pritiska na telo. Svakako, mora se primetiti da prednja sedišta u Q5 Sportback odgovaraju i nadprosečno visokim osobama, ali i ispodprosečno visokima. Hodovi sedišta su dugi, pa se može birati između snižene ili povišene pozicije sedenja.
Putnike na zadnjoj klupi takođe očekuje odlična ponuda prostora za kolena, ali i za glavu. U osnovi “kupeizacija” nije ništa, ili je vrlo malo oduzela korisnog prostora po visini kabine. Sve skupa, četiri odrasle osobe mogu udobno na neograničeno dugo putovanje.
Na kraju ni prtljažnik nije mnogo izgubio od upotrebljivosti. Za samo 40 litara je manji nego u standardnom Q5, a uz opcionu uzdužno pomičnu zadnju klupu čak se i ovo može nadoknaditi. U brojkama, 510 litara je zapremina do visine prozora, odnosno pokrivača, a sa preklopljenim naslonima zadnjih sedišta je impresivnih 1.480 litara. Ne treba zaboraviti, Audi Q5 Sportback nije preterano veliko vozilo.
Vozaču je na raspolaganju Audi virtual cockpit Plus, veliki prilagodljvi ekran od 12.3 inča umesto instrument table, dok je dijagonala ekrana infotejmenta 10.1”. Kao i kod svih sistema, i za Audi MMI paket (koji je opcioni) treba proći kroz period istraživanja i privikavanja, ali je sasvim dovoljno intuitivan. Odlična vest po većinu korisnika je da su osnovne komande klimatizacije ostale mehaničke i odvojene od komandi ostalih sistema.
Platformu ovog SUV kupea čini nezavisno oslanjanje točkova sa multilink osovinama i napred i pozadi. U osnovi, Audi Q5 Sportback koristi platformu sa uzdužno smeštenim motorom. Zanimljivo je da iako Audii uveliko ide ka potpunoj elektrifikaciji, Q5 Sportback imam sasvim pristojnu ponudu pogonskih opcija, uključujući i kod nas definitivno najpopularniju 2.0 TDI, koja pod oznakom 35 TDI znači 163 KS, dok uz 40 TDI oznaku stiže 204 KS i 400 Nm obećanih već od 1.750 o/min, što uz sedmostepeni automatik i Quattro pogon treba da znači vrlo pristojnu pogonsku jedinicu, koja ima i neizbežni blagi hibrid.
Po pitanju vozne dinamike deluje, svakako potpuno subjektivno, da je Audi svoj Q5 Sportback trimom donjeg postroja ipak opredelio ka sportskije orijentisanim vozačima. Ne, nije postao pretvrd i neudoban, ali deluje za nijansu odlučniji u dinamici upravljanja. Sportsko oslanjanje sa spiska S Line opreme svakako podrazumeva tvrđe opruge i amortizere, ali ono što je evidentno, Audi Q5 Sportback se u krivinama vrlo malo naginje i za jedan povisoki SUV ima odličan balans. Sa svojih 1.825 kilograma ovo nije lagano vozilo, ali na koji kilogram viška ne podseća u svakoj krivini. Oslanjanje sasvim uspešno nosi svoju masu. Kada se u obzir uzme masa praznog vozila, raspoloživih 204 KS više i ne deluje tako mnogo, mada jedan od verovatno najpopularnijih ikada napravljenih dvolitarskih tubodizela kaže drugačije. Uglađenog rada u odlično izolovanoj kabini jedva da je prisutan ikakvom bukom.
Uz sedmostepeni automatik i velike raspoložive obrtne momente već od niskih obrtaja, raspoložen je da ubrza praktično iz svakog režima vožnje. Pri tom, zadovoljava sa sa 7.3 l/100 kilometara pri oštroj vožnji, a može da bude samo manje od toga ako se malo povede računa. Sa jednim punjenjem rezervoara od 70l, autonomija od 1.000 pa i više kilometara nije neko iznenađenje. Pri tom, Q5 Sportback 40TDI nije ni najmanje trom – do 100 km/h ubrzava za samo 7.6 sekundi, a Quattro pogon na svim točkovima tu je da prenese sve što motor ima da ponudi. Zanimljivo je da raspoloživi modovi vožnje nisu reda radi, nego značajno menjaju karakter vožnje i vredi ih spram želje i trenutnog raspoloženja koristiti.
Da li je Audi Q5 postao sportista time što je postao Sportback? Ne, nije, samo je dobio drugačiji stil i imidž. Ovo je i dalje vrlo funkcionalno i vrlo udobno porodično vozilo, a uz dizel motor ekonomično. Jedino što bi voleli, a ne možemo, je da kažemo i da je pristupačno. Cena testiranog modela 74.347 evra, odlično opremljenog, ali još ni blizu vrhunske opreme. Slično koštaju i konkurenti, pa cena svakako i ne može biti osnov za opredeljivanje pri kupovini, ali samo se potvrđuje ono što dobro znamo – bez para nema dobre muzike, tačnije, gospodske vožnje.

Model

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.689/ 1.893/ 1.660
Međuosovinski razmak (mm)

2.819

Masa vozila praznog (kg.)

1.825

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

/

Dozvoljena masa prikolice sa kočnicom kg

2.400

Maksimalna ukupna masa sa prikolicom kg

/

Zapremina prtljažnog prostora (l)

510/1.480

Motor

Dzel

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

1.968

Snaga pri o/ min. (KS) 204 / 3.800 – 4.200 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 400 od 1.750 do 3.250 o/min
Menjač

Automatski 7 brzina

Ubrzanje 0-100 km/h

7.6

Maksimalna brzina km/h

222

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

6.8

Zapremina rezervoara

70

Cena testiranog modela

74.347 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Renault Austral u testovima izašao na evropske puteve

Novi Renault AUSTRAL je u poslednjoj fazi razvoja u kojoj je izašao na evropske ...

Rolls-Royce napravio pun pogodak Cullinan SUV-om

 Cullinan je označio ulazak ultra luksuznog brenda Rolls Royce na popularno SUV tržište prošlog ...

Kia počinje razvoj tempomata koji uči

Kia počnje razvoj adaptivnog tempomata sposobnog da nauči vozačev stil vožnje, što je korak ...

U Kvirinalskoj palati, Lancia slavi svoju 115 godišnju istoriju

U Kvirinalskoj palati, brend Lancia je proslavio svoju 115-godišnju istoriju i 60. godišnjicu automobila ...

Pronađena Lamborghini Miura P400 S u garaži u Nemačkoj

Lamborghini Miura P400 S pronađena u zapuštenom stanju u garaži u Nemačkoj trebalo bi ...

Mercedes obazriv sa troškovima garancije EQC-a

Električni automobili su nepoznat teren. To dokazuje obazrivost Mercedesa po pitanju troškova fabričke garancije ...