Porsche Taycan ponovo je vladar Nurburgringa čak i pre nego što je je proizvođač saopštio zvanično ime novog modela
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Porsche-1.jpeg)
Porsche Taycan ponovo je vladar Nurburgringa čak i pre nego što je je proizvođač saopštio zvanično ime novog modela. Šta više, za novi, tačnije restilizovani Porsche Taycan još se ne znaju nu precizni podaci o pogonskom sistemu, niti brojke koje definišu performanse. A da je najbrži krug na “Ringu” bitan za marketing novog modela pokazuju je upravo rezultat novog električnog modela.
Zapravo, jedino što trenutno zvanično znamo o novom Porsche Taycanu je činjenica da je najbrži električni model na Nurburgringu, a da je rekordno vreme od 7:07.55 postignuto predserijskim modelom. To što je rekord postavio predserijska verzija, ne umanjuje činjenicu da je rekorderski Taycan najbrži ikada električni Porsche koji se zakotrljao “Zelenim paklom”.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Porsche-2.jpeg)
A nije zanemarljiv ni podatak da je sa trona Ringa svrgnut Tesla Model S Plaid, i to uverljivo, sa čak 17.6 sekundi boljim vremenom. Koliko je zapravo brza ova električna super-limuzina govori i podatak da je svojim rekordnim vremenom vrlo blizu hiperautomobilu Rimac Nevera, koja je sa svoh megavat snage i aktivnom aerodinamikom postigla samo dve sekunde bolje vreme. Za postavljanje rekordnog vremena, novi Porsche Taycan je minimalno modifikovan kako bi vozač bio bezbedniji, pa su ugrađeni plivajući sigurnosni kavez i duboka sportska sedišta.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Porsche-4.jpeg)
Porsche najavljuje da će video rekordne vožnje biti objavljen u martu mesecu, što će najverovatnije koincidirati sa objavljivanjem specifikacija osveženog Taycana. A verovatno je da će podaci biti poprilično impresivni. Spekulacije kažu da će nasnažnija verzija električne sportske limuzine imati tri motora, od čega dva na zadnjoj osovini, čime će biti unapređena trakcija i isporuka snage u krivinama, ali i kontrola grejanja i hlađenja pogonskog sistema. Konfiguracija sa tri motora u Taycanu Turbo GT, kako će se najverovatnije zvati najsnažniji Taycan, imaće blizu 1.000 KS.
Za sada nije poznato da li će “tromotorni” Porsche Taycan dobiti i novu bateriju, ali je evidentno da su novine u hemijskoj postavi i konstrukciji baterije neophodne kako bi izdržavala i podržavala isporuke velike količine energije potrebne snažnoj pogonskoj grupi. Moguća je i ugradnja silikon-karbidnih invertera koje Porsche već najavljuje za novi, električni Macan.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/01/Porsche-3.jpeg)
Iako nije otkrio difinitivno ime svog najsnažnijeg EV, Porsche se pohvalio i da Taycan nije napravio samo jedan brzi krug na Nurburgringu i ispraznio svoju bateriju ili zahtevao hlađenje. Prema informaciji proizvođača Lars Kern, razvojni vozač Porschea, napravio je nekoliko krugova na 28.2 kilometra dugom krugu “Ringa” i to postižući gotovo identična, rekordna vremena. Treba znati i da su dugi pravci na Nurburgringu vrlko zahtevni za električne automobile, čiji pogonski sistemi, a pogotovo baterija, mogu da se nose sa kratkotrajnim isporukama velike snage, ali ne i sa maksimalnim opterećenjima koji traju mnogo duže. Aktuelni baterijski paketi su manje-više kompromis između performansi i kapaciteta, a proizvođači najčešće naginju ka kapacitetu, odnosno autonimiji vozila.
U svakom skučaju, prema saopštenom, osveženi Porsche Taycan će u svom najsnažnijem izdanju biti pravo čudo tehnologije, pa se vredi strpeti još malo, dok ne stignu i zvanični podaci o vozilu.
Show Comments