fbpx

Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara

Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara a u narednih 13 dana takmičari će imati 4.727 kilometara specijala

Dakar reli 2024 // Audi RS Q e-tron // foto Audi Newsroom

Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara a u narednih 13 dana takmičari će imati 4.727 kilometara u 12 specijalnih ispita, a zajedno sa veznim deonicama prevaliće 7.891 kilometar Saudijskom Arabijom. Novina za ovogodišnji Dakar reli koji se vozi od 1979. godine je specijalna 48 časova deonica predviđena za 11. i 12. januar, tokom koje će vozači morati da prespavaju u pustinji bez pomoći svojih servisera, u delu koji se zove Empty Quarter, čije ime opisuje da je pustinja.

Dakar Reli / PRICE Toby (Aus), Red Bull KTM Factory Racing, KTM// A.S.O. / Florent Gooden/DPPI

Za taj deo ovogodišnjeg Dakara previđeno je da motociklisti idu zasebnom rutom, pa automobilisti i takmičari u ostalim kategorijama neće imati tragove motociklista kao tradicionalnu pomoć u navigaciji. Prema pravilima za ovaj deo relija, iako serviseri neće moći da priđu svojim takmičarima, rad na vozilima biće dozvoljen, ali i međusobno pomaganje između posada.

Dakar Reli / #207 EKSTROM Mattias (Swe), BERGKVIST Emil (Swe), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2// foto: A.S.O./Florent Gooden/DPPI

Zvanično prva prava takmičarska deonica vozi se u subotu 6. januara od Alula do Al Henakiyaha, a imaće 127 kilometara vezne deonice i 414 kilometara specijalnog ispita.
Iako su na Dakaru 2024. pisutna sva velika vozačka imena, evidentno Audi ima najjači fabrički tim i svako će pokušati da dođe do pobede svojim hibridnim prototipom RS Q e-tron E2. Pobedom na prologu to je možda i najavio Mattias Ekstrom, i to sa uverljivih 23 sekunde ispred Setha Quintera u fabričkom Toyota Gazoo Racing Hiluxu.

Dakar Reli / SAINZ Carlos (spa), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2, FIA Ultimate, FIA W2RC, portrait during the Prologue of the Dakar 2024 on January 5, 2024 in Al-Ula, Saudi Arabia // foto: A.S.O./Florent Gooden/DPPI

Loše je u Dakar 2024. ušao Carlos Sainz, koji nakon prologa već ima zaostatak od preko dva minuta, mada je svakako pred takmičarima dug i težak put u narednih 13 dana.
Biće zanimljivo pratiti nastupe branioca titule Nassera Al Attiyaha, koji ovogodišnji Dakar ne vozi za Toyotu nego za sopstveni tim i to u prototipu Hunter, koji priprema Prodrive. Al Attiyah je prolog završio 12. što po njega nije loše, zato što će na startu prvog specijala imati druge takmičare i moći će da prati njihove tragove i olakša navigaciju. U istom automobilu ove godine takmičiće se i Sebastien Loeb, a pre nego što obojica pređu u fabrički tim Dacia za sledeću godinu.
U konkurenciji motociklista pobednik prologa je Španac Tosha Schaerina na fabričkoj Hondi, a drugi je završio Daniel Sanders na fabričkom GasGas-u.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Počela je sezona Formule 1 2020.

Na stazu Red Bull ring konačno su po prvi put ove sezone izašli bolidi ...

Hyundai Veloster već pozira

Novi Hyundai Veloster već pozira pred kamerama, a to znači samo jedno – spreman ...

Test: Hyundai Venue 1.6 MPI GLS Impression

Test Hyundai Venue bi se mogao podeliti na dva dela – prvi i drugi ...

Ford će se osamostaliti od Volkswagena

Ford će se postepeno osloboditi zavisnosti Volkswagena po pitanju platforme za električna vozila u ...

Osveženi “Šumadinac”

Fijat 500 L teško možemo da posmatramo kao samo jedan od mnogih automobila. Koliko ...

Nova Toyota Prius PHEV startovala na srpskom tržištu

Nova Toyota Prius PHEV startovala je sa prodajom na srpskom tržištu sa cenom od ...