fbpx

Hyundai uz Active Air Skirt do uštede

Hyundai uz Active Air Skirt do uštede u potrošnji energije i povećanje autonomije električnih vozila

Hyundai Active Air Skirt

Hyundai uz Active Air Skirt do uštede u potrošnji energije i povećanje autonomije električnih vozila. Tačnije, najnovijim rešenjem nazvanim Active Air Skirt, odnosno aktivna vazdušna suknja, Hyundaiju kontroliše vazdušne strujnice ispod vozila, čime smanjuje aerodinamičke optpore. Poznato je da su točkovi i elementi oslanjanja najveći generatori aerodinamičkih otpora na vozilu, i čine 25-30% ukupnog koeficijenta otpora vazduha. Pri malim brzinama ovaj podatak je zanemarljiv, ali već pri preko 60 km/h aerodinamika, odnosno otpori vazduha počinju da se računaju u kontrukciji i preformansama vozila.
Active Air Skirt na modelu Hyundai luksuzne marke Genesis GV60 uspeva da smanji koeficijent otpora vazduha za 2.8%, i fokusiran je na umanjenje otpora vazduha pri velikim brzinama čime se primarno povećava autonimija a sekundarno i vozna dinamika vozila. AAS ( Active Air Skirt) je zapravo jednostavno ali efikasno rešenje koje se bez mogućnosti pomeranja decenijama koristi na trkačkim automobilima. Naime AAS kontriliše protok vazduha koji ulazi kroz donji deo prednjeg odbojnika, efikasno usmeravajuću turbulentno strujanje vazduha koje nastaje oko točkova. Pri tom, obzirom da se radi o aktivnom sistemu, njegov rad se prilagođava brzini vožnje.

Hyundai Active Air Skirt

Aerodinamički elementi smešteni su između odbojnika i točkova i pri sporoj vožnji potpuno su skriveni, ali počinju da rade svoj posao kada brzina pređe 80 km/h, odnosno kada sile aerodinamičkog otpora postaju veće od otpora kortrljanja. Kada se brzina vozila spusti ispod 70 km/h, svojevrsni deflektori se ponovo sakrivaju u karoseriju. Šta više, Hyundaijev sistem funkcioniše tako da se pri čestim variranjima brzine između 70 i 80 km/h stalno ne aktivira i deaktivira čime rukovodi poseban algoritam.
Hyundai Active Air Skirt pokriva samo deo, a ne cele prednje točkove, a inženjeri Hyundaia poručuju da je sistem ovako efikasniji nego da pokriva cele točkove, a pogotovo u kostalaciji potpuno ravne E-GMP električne platforme na kojoj počiva Genesis GV60. Pored toga, nepotpuno pokrivanje prednjih točkova generiše određen nivo downforcea, koji poboljšava stabilnost vozne performanse pri velikim brzinama, a opretivan je i pri brzinama od preko 200 km/h. Donji deo „suknjica“ je od gume čime se izbegava njegaovo oštećenje od udarca kamenja i drugih objekata i produžava njegov radni vek.
Hyundaio i Kia u sproveli testove i kao rezultat saopštili da Active Air Skirt smanjuje Cd (koficijent otpora vazduha) za 0,008, odnosno u procentima 2.8%. Time se povećava autonomija Genesisa GV60 za oko 3.7 kilometara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Peugeot 2008 – samo je ime ostalo isto

Snažan i prepoznatljiv, novi Peugeot 2008 kreiran da ispuni najviše ambicije i okrene novu ...

Red Bull – od očaja do pobede

Velika nagrada Kine, trka iz dva poluvremena i pobeda onome ko je skoro ispao ...

Porsche 911 Carrera i sa manuelnim menjačem

Porsche je obradovao puritance informacijom da će nova generacija 911 dobiti i manuelne menjače, ...

Kia ima spreman novi SUV pod imenom Seltos

Kia ima spreman novi SUV, zove se Seltos, i pokazuje neke nove pravce ove ...

Prodaja električnih vozila ima problema sa rastom i uz subvencije

Prodaja električnih vozila ima problema sa rastom zbog osnovnih razloga u kojima državni podsticaji ...

Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora

Mazda je pokrenula proizvodnju rotacionih motora nakon pauze od 11 godina i nagoveštaja koji ...