fbpx

Hyundai uz Active Air Skirt do uštede

Hyundai uz Active Air Skirt do uštede u potrošnji energije i povećanje autonomije električnih vozila

Hyundai Active Air Skirt

Hyundai uz Active Air Skirt do uštede u potrošnji energije i povećanje autonomije električnih vozila. Tačnije, najnovijim rešenjem nazvanim Active Air Skirt, odnosno aktivna vazdušna suknja, Hyundaiju kontroliše vazdušne strujnice ispod vozila, čime smanjuje aerodinamičke optpore. Poznato je da su točkovi i elementi oslanjanja najveći generatori aerodinamičkih otpora na vozilu, i čine 25-30% ukupnog koeficijenta otpora vazduha. Pri malim brzinama ovaj podatak je zanemarljiv, ali već pri preko 60 km/h aerodinamika, odnosno otpori vazduha počinju da se računaju u kontrukciji i preformansama vozila.
Active Air Skirt na modelu Hyundai luksuzne marke Genesis GV60 uspeva da smanji koeficijent otpora vazduha za 2.8%, i fokusiran je na umanjenje otpora vazduha pri velikim brzinama čime se primarno povećava autonimija a sekundarno i vozna dinamika vozila. AAS ( Active Air Skirt) je zapravo jednostavno ali efikasno rešenje koje se bez mogućnosti pomeranja decenijama koristi na trkačkim automobilima. Naime AAS kontriliše protok vazduha koji ulazi kroz donji deo prednjeg odbojnika, efikasno usmeravajuću turbulentno strujanje vazduha koje nastaje oko točkova. Pri tom, obzirom da se radi o aktivnom sistemu, njegov rad se prilagođava brzini vožnje.

Hyundai Active Air Skirt

Aerodinamički elementi smešteni su između odbojnika i točkova i pri sporoj vožnji potpuno su skriveni, ali počinju da rade svoj posao kada brzina pređe 80 km/h, odnosno kada sile aerodinamičkog otpora postaju veće od otpora kortrljanja. Kada se brzina vozila spusti ispod 70 km/h, svojevrsni deflektori se ponovo sakrivaju u karoseriju. Šta više, Hyundaijev sistem funkcioniše tako da se pri čestim variranjima brzine između 70 i 80 km/h stalno ne aktivira i deaktivira čime rukovodi poseban algoritam.
Hyundai Active Air Skirt pokriva samo deo, a ne cele prednje točkove, a inženjeri Hyundaia poručuju da je sistem ovako efikasniji nego da pokriva cele točkove, a pogotovo u kostalaciji potpuno ravne E-GMP električne platforme na kojoj počiva Genesis GV60. Pored toga, nepotpuno pokrivanje prednjih točkova generiše određen nivo downforcea, koji poboljšava stabilnost vozne performanse pri velikim brzinama, a opretivan je i pri brzinama od preko 200 km/h. Donji deo „suknjica“ je od gume čime se izbegava njegaovo oštećenje od udarca kamenja i drugih objekata i produžava njegov radni vek.
Hyundaio i Kia u sproveli testove i kao rezultat saopštili da Active Air Skirt smanjuje Cd (koficijent otpora vazduha) za 0,008, odnosno u procentima 2.8%. Time se povećava autonomija Genesisa GV60 za oko 3.7 kilometara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Da li je Max Verstappen zaslužio titulu?

 Da li je Max Verstappen zaslužio titulu šampiona sveta Formule 1 za sezonu 2021? ...

Toyota razvija nove SUS motore

Toyota razvija nove SUS motore a Akio Toyoda kaže da kupci treba sami da ...

Limuzina bazirana na Lear Jetu je legalna za saobraćaj

Firma Jetsetter Inc. je na KnowledgeFest događaju, koji se održava u gradu Dalasu, predstavila ...

VW u Ženevi sa električnom “krstaricom” I.D. Vizzion

Volkwagen će u Ženevu doći sa konceptom I.D. Vizzion, koji bi lako mogao biti ...

Apple se konačno i zvanično uključio u igru

Iako praktično nikada nije zvanično potvrđeno, nije tajna da se Apple “šunja” oko automobilske ...

Hamiltonu pol pozicija po kiši u Spa

Lewis Hamilton je osvojio pol poziciju za prvu trku Formule 1 nakon letnje pauze ...