fbpx

Hyundai Ioniq 6 na testu

Hyundai Ioniq 6 na testu drugi je električni model koji je južnokorejska marka ponudila kupcima i smestila ga među limuzine

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Hyundai Ioniq 6 na testu drugi je električni model koji je južnokorejska marka ponudila kupcima i smestila ga među limuzine. Nakon hatchback modela Ioniq 5, koji nije bio prvi potpuno električni model Hyundaija ali je svakako predstavnik potpuno nove generacije EV, Hyundai je Ioniq 6 smestio u potpuno drugačiji segment i namenu. U vreme kada kada trozapreminske limuzine ustupaju svoje mesto nemilosrdnom crossover i SUV segmentu, Hyundai je Ioniq 6 smestio upravo među limuzine, doduže u fastback formi. Zanimljiva i hrabra odluka.
Samo, kakve limuzine. Iako Hyundai Ioniq 6 formalno jeste trozapreminska limuzina, dobio je dizajn karoserije koji je sve samo ne klasičan. Nazivaju ga „Streamlinerom“, što je u osnovi izraz koji se teško da direktno prevesti na srpski jezik, a pogotovo prevodom pogoditi pravi smisao i svrhu „streamlininga“.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Da, dobro je poznato da električni automobili nemaju nikakvog izbora po pitanju aerodinamike. Otpor vazduha eksponencijalno raste sa povećanjem brzine i notorni je neprijatelj autonomije električnih automobila. Zbog toga, visoko u prioritetima je postići što je moguće manji koeficijent otpora vazduha. Jasno je da je karoseriju velikog Hyundaia Ioniq 6 koji je dug skoro 4.9 metara, dominantno oblikovao vazduh, a ne mašta dizajnera. Sa druge strane, dobra vest je da limuzine imaju zahvalniju i efikasniju aerodinamičku formu od kratkih i na zadnjem delu “podsečenih” hatchbackova.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Kada govorimo u brojkama, rezultat je fascinantan. Koeficijent čeonog otpora vazduha je samo 0.21, što je fantastičan rezultat. Što se tiče estetskog doživljaja karoserije model Hyundai Ioniq 6 deli mišljenja. Dok su jedni oduševljeni formom karoserije koja je cela u radijusima, drugi nisu, a u krivinama, a pogotovo na zadnjem delu, prepoznaju rešenja kakva koriste ili su koristili pre svega Citroen DS, Mercedes na modelu CLS ili Porsche na svojim modelima, pa čak i nekadašnja VW Buba. „Rep“ koji se sužava i spušta nadole, sa čak dva krila očigledno je projektovan da turbulentno opstrujavanje vazduha maksimalno sprovede što dalje od vozila. Ostvareni Cx (koeficijent otpora vazduha) to i potvrđuje. Pored toga, ispod zadnje osovine se javlja nepoželjni uzgon kojem se suprotstavljaju pomenuta krila.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Potpuno razumno pitanje je koliko je funkcionalna ovako specifično oblikovana karoserija po pitanju kabinskog i prtljažnog prostora? Iako je znatno duži od modela Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6 ima 5 cm manji međuosovinski razmak, koji je i dalje velikih 2950 mm. Zbog čega pominjemo međuosovinski razmak u kontekstu ponude kabinskog prosotra? Pa, jednostavno, velik međuosovinski razmak omogućava i velik kabinski prostor. Hyundai Ioniq 6 ga ima u izobilju kako napred tako i pozadi.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Atmosfera i dizajn i raspored u kabini su nam delom poznati iz modela Ioniq 5, ali i dalje govorimo o dobro organizovanoj, a uz panoramski krov dobro osvetljenoj i vedroj kabini. Između prednjih sedišta je lebdeća konzola ispod koje je zgodan prostor za odlaganje sitnica, a specifičnost je da se komande elektropomičnih prozora ne nalaze na vratima, nego na pomenutoj konzoli i to za sva četiri prozora. Svakako specifična su i svojevrsna „krila“ na krajevima armature, čiju funkciju nismo uspeli da ustanovimo, ali su očigledno evidentno plod mašte dizajnera.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Prednja sedišta su velika i upravo onakva kakva se trebaju naći u jednoj poslovnoj ili porodičnoj limuzini. Bočna podrška je dosta izražena pogotovo na naslonima, ali su sedišta široka pa i korpulentnije osobe neće imati problem sa udobnošću. Za pohvalu su i izrazito dugi hodovi prednjih sedišta ja memorijom, i automatsko pomeranje po gašenju motora radi lakšeg ulaska ili izlaska. Podrazumeva se ali ipak pominjemo da su opremljena i grejačima, ventilacijom i masažom, što je deo najvišeg Ultimate paketa opreme.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

I zadnja klupa donosi mnogo prostora za kolena, ali zbog povijenog krova nadole malo manje prostor za glave. U svakom slučaju, uz potpuno ravan pod vozila, komunikacija na zadnjoj klupi je maksimalno olakšana, a sedenje vrlo udobno, uz dodatni komfor koji donosi grejanje i zadnjih sedišta.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Prtljažnik je, za ovako veliku limuzinu, ipak relativno skromne zapremine od 401 litre. Pored toga, specifican oblik karoserije, a samim tim i vrata prljažnika, doveli su do relativno uskog i niskog otvora za utovar, tako da Hyundai Ioniq 6 po ovoj osnovi nije preterano funkcionalan. Ispod prednje „haube“ je i prednji prtljažnik, koji donosi dodatnu utovarnu zapreminu, ali su u praksi u njega najčešće smešteni kabasti kablovi za punjenje vozila.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Po pitanju digitalne instrumentacije Hyundai Ioniq 6 podseća na Ioniq 5, ali je ipak dobio i sopstvena rešenja. Dok su upravljač i komande na njemu i iza njega identične, površina instrument table ispod koje su dva ekrana dijagonale 12.3“ je drugačije dizajnirana. U svakom slučaju, Hyundai Ioniq 6 vozaču i suvozaču nudi mnoštvo informacija u visokoj rezoluciji i sa mogućnošću prilagođavanja grafike.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Uz Ultimate paket opreme vozaču je na raspolaganju i HUD sa velikom grafikom koja se projektuje na vetrobran. Infotejment je jednostavan za korišćenje i vrlo brz u odzivu, ali ipak je potrebno navikavanje na specifičan raspored aplikacija. Dobra vest je i da su za odabir glavnih menija zaduženi prekidači ispod ekrana. Komandama provetravanja i klimatizacije dodeljen je poseban ekran osetljiv na dodir, kojim se lako i jednostavno upravlja.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Hyundai Ioniq 6 dobrim delom deli platformu sa modelom Ioniq 5. Prednje oslanjanje je MacPherson tipa, dok je pozadi multilink osovina. Hyundai svoj Ioniq 6 kupcima nudi u tri verzije pogona i dva kapaciteta baterije. Bazni Hyundai Ioniq 6 ima 151 KS, 350 Nm i pogon na zadnjoj osovini i bateriju od 53 kWh. Srednja, a ujedno i testirana verzija je sa snažnijim elektromotorom od 228 KS ima identičan maksimalni obrtni moment od 350 Nm, pogon na zadnjoj osovini i bateriju kapaciteta od 77.4 kWh. Nasnažnija verzija ima dva elektromotora, pogon na svim točkovima, 325 KS, 605 Nm maksimalnog obrtnog momenta i bateriju od 77.4 kWh. Vredan pažnje je i podatak da je Hyundai uspeo da zadrži masu vozila ispod 2.000 kilograma, barem za slabije verzije sa jednim motorom, dok je i dual motorna verzija malo preko 2.000 kg.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Hyundai Ioniq 6 je iznad svega tih automobil. Naravno, sa činjenicom da su električni automobili pojam buke i vibracija značajno spustili u odnosu na automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem smo odavno upoznati. Međutim, odlična zvučna izolacija i odlična aerodinamika koja eliminiše šumove vetra Hyundai Ioniq 6 dovode na visok nivo po putanju komfora buke. Kao ni većina električnih automobila, Hyundai Ioniq 6 nije meko trimovan, mada zadovoljavajuće upija neravnine.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Sa druge strane, benefit tvrđeg ogibljenja je minimalno naginjanje u krivinama i dosta precizno upravljanje. Namerno kažemo dosta precizno. Hyundai Ioniq 6 je dobro ukomponovanih voznih osobina u relaciji snaga – kočenje – upravljanje – udobnost. Ne iskače, ali ni ne tone ni po jednoj osobini. Sa svojih 228 KS Hyundai Ioniq 6 je dobro, vrlo dobro motorizovan. Maksimalna brzina ograničena je na 185 km/h, ali je odsustvo velike maksimalne brzine (odnosno prenos) pretvoreno u odlična ubrzanja. Od 0 do 100 km/h Hyundai Ioniq 6 stiže za 7.4 sekunde, uz odlična međuubrzanja.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Hyundai Ioniq 6 je tehnoški vrlo napredno vozilo, koje je u Ultimate paketu opreme prepuno tehnološkim inovacijama, bezbednosnim sistemima i pomagalima za vožnju. Pored sada već uobičajenih adaptivnog tempomata, koji je baziran i na GPS podacima navigacionog sistema, preko asistencije za održavanje kolovozne trake koja je gotovo pa autonomna vožnja, ali uz obavezu držanja ruku na upravljaču, Hyundai Ioniq 6 ima i opciju isparkiravanja sa tesnih parkinga. Jednostavno, pritiskom na dugme na daljinskom upravljaču, izvešćete svoje vozilo iz uskog parkinga bez da sednete u njega. Pri tom je operacija bezbedna, obzirom da će senzori prvo proveriti da li je takav manevar uopšte moguć u odnosu na prepreke. Pominjemo specifičan oblik karoserije, pa se mora pomenuti i da vozač apsolutno ne vidi ni prednji ni zadnji deo vozila. Srećom, u svim paketima opreme čekaju ga i prednja i zadnja kamera.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Hyundai tvrdi da za Ioniq 6 uspeo značajno da unapredi menadžment energije, kondicioniranje baterije i doveo mogućnost punjenjenja na snažnim istosmernim punjačima do čak 350 kW, na kojima se od 10 do 80 % dopunjava za 18 minuta. Međutim, uz raspoloživu infrastrukturu u Srbiji, sa akcentom na Vojvodinu i Novi Sad, vlasnik vozila od toga nema previše koristi. Realna operativnost, odnosno autonomija Hyundai Ioniq 6 je oko 360 kilometara (maksimalana oko 410 km), ako se pridržava preporuke o korišćenju baterije koje kaže da je treba prazniti i puniti između 20 i 80%. Fabrički podatak o protrošnji od 14.3 kWh/100 km nismo uspeli da postignemo.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Drugi fabrički podaka o prosečnoj potrošnji je 16.0 kWh/100. Uspeli smo da spustimo potrošnju na 16.8 kWh uz izuzetno pažljivu vožnju i pažljivo korišćenje svih nivoa rekuperacije. Praksa kaže da je na autoputu potrošnja pri konstantnih 125 km/h 19.8 kWh/100, dok se u gradu može spustiti na realnih 18.3 kWh/100, ali bez da se pomisli na sport mod vožnje. Naravno, sve zavisi i jako zavisi od noge na gasu i korišćenja rekuperacije koja je ujedno i kočnica. Najbolje iskorišćenje se definitivno ne postiže u i-Pedal modu rekuperacije, koje je ujedno i vožnja sa jednom pedalom.

Hyundai Ioniq 6 // Foto&Copyright Dmotion.rs

Hyundai Ioniq 6 je super tiha i vrlo komforna limuzina koja na raspolaganje stavlja skoro sve što aktuelna tehnologija elektropogona ume i može. U vožnji Hyundai Ioniq 6 se definitivno uživa, ali malo manje kada treba naći slobodno mesto za punjenje baterije, ali to je problem infrastrukture a ne vozila. Uslovno rečeno, obzirom na ponuđen prostor, komfor i opremu testiranog modela, možemo konstatovati da Hyundai Ioniq 6 i nije tako skup cenom od 59.490 evra, od koje treba odbiti 5.000 subvencije.

Model Hyundai Ioniq 6 Ultimate
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.855/ 1.880/ 1.495
Međuosovinski razmak (mm) 2950
Masa vozila praznog (kg.) 1950
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2410
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 1500
Zapremina prtljažnog prostora (l) 410
Motor Elektro
Baterija kapacitet kWh 77.4
Radni napon 697 V
Max DC punjač 350 kW
Snaga (KS)

228

Maksimalni obrtni moment 350 Nm
Menjač Jednostepeni
Ubrzanje 0-100 km/h 07.04.24
Maksimalna brzina km/h 185
Prosečna potrošnja na testu kW/100 km 18.04.24
Cena testiranog modela (bez subvencije) 59.490 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford Pro Electric Super Van ima snagu hiperautomobila

Ford Pro Electric SuperVan se sa svojom ogromnom snagom pojavio na stazi imanja u ...

Test – Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iE Elegant

Toyota Yaris Cross je preko noći postao model za koji se čeka u redu, ...

Infiniti okreće novu stranicu i postaje “Nissan-plus” brend

Zbog pada prodaje, Infiniti će morati da postane “manje” luksuzan kako bi opstao Zbog ...

Bivši šef Ferrarija postaje šef Formule 1

Stefano Domenicali, bivši šef Ferrarija će od 1. januara postati prvi čovek Formule 1 ...

Iz Alfe stiže konkurent Q7!

Iz Alfa Romea je potvrđeno da se priprema SUV, veći od Stelvia, koji treba ...

Formula 1 – personalne promene u vrhu tima Alpine

Iako se dosta govorilo o mogućem odlasku Davidea Brvia iz Formula 1 tima Alpine, ...