Hyundai Ioniq 6 na testu drugi je električni model koji je južnokorejska marka ponudila kupcima i smestila ga među limuzine
Hyundai Ioniq 6 na testu drugi je električni model koji je južnokorejska marka ponudila kupcima i smestila ga među limuzine. Nakon hatchback modela Ioniq 5, koji nije bio prvi potpuno električni model Hyundaija ali je svakako predstavnik potpuno nove generacije EV, Hyundai je Ioniq 6 smestio u potpuno drugačiji segment i namenu. U vreme kada kada trozapreminske limuzine ustupaju svoje mesto nemilosrdnom crossover i SUV segmentu, Hyundai je Ioniq 6 smestio upravo među limuzine, doduže u fastback formi. Zanimljiva i hrabra odluka.
Samo, kakve limuzine. Iako Hyundai Ioniq 6 formalno jeste trozapreminska limuzina, dobio je dizajn karoserije koji je sve samo ne klasičan. Nazivaju ga „Streamlinerom“, što je u osnovi izraz koji se teško da direktno prevesti na srpski jezik, a pogotovo prevodom pogoditi pravi smisao i svrhu „streamlininga“.
Da, dobro je poznato da električni automobili nemaju nikakvog izbora po pitanju aerodinamike. Otpor vazduha eksponencijalno raste sa povećanjem brzine i notorni je neprijatelj autonomije električnih automobila. Zbog toga, visoko u prioritetima je postići što je moguće manji koeficijent otpora vazduha. Jasno je da je karoseriju velikog Hyundaia Ioniq 6 koji je dug skoro 4.9 metara, dominantno oblikovao vazduh, a ne mašta dizajnera. Sa druge strane, dobra vest je da limuzine imaju zahvalniju i efikasniju aerodinamičku formu od kratkih i na zadnjem delu “podsečenih” hatchbackova.
Kada govorimo u brojkama, rezultat je fascinantan. Koeficijent čeonog otpora vazduha je samo 0.21, što je fantastičan rezultat. Što se tiče estetskog doživljaja karoserije model Hyundai Ioniq 6 deli mišljenja. Dok su jedni oduševljeni formom karoserije koja je cela u radijusima, drugi nisu, a u krivinama, a pogotovo na zadnjem delu, prepoznaju rešenja kakva koriste ili su koristili pre svega Citroen DS, Mercedes na modelu CLS ili Porsche na svojim modelima, pa čak i nekadašnja VW Buba. „Rep“ koji se sužava i spušta nadole, sa čak dva krila očigledno je projektovan da turbulentno opstrujavanje vazduha maksimalno sprovede što dalje od vozila. Ostvareni Cx (koeficijent otpora vazduha) to i potvrđuje. Pored toga, ispod zadnje osovine se javlja nepoželjni uzgon kojem se suprotstavljaju pomenuta krila.
Potpuno razumno pitanje je koliko je funkcionalna ovako specifično oblikovana karoserija po pitanju kabinskog i prtljažnog prostora? Iako je znatno duži od modela Ioniq 5, Hyundai Ioniq 6 ima 5 cm manji međuosovinski razmak, koji je i dalje velikih 2950 mm. Zbog čega pominjemo međuosovinski razmak u kontekstu ponude kabinskog prosotra? Pa, jednostavno, velik međuosovinski razmak omogućava i velik kabinski prostor. Hyundai Ioniq 6 ga ima u izobilju kako napred tako i pozadi.
Atmosfera i dizajn i raspored u kabini su nam delom poznati iz modela Ioniq 5, ali i dalje govorimo o dobro organizovanoj, a uz panoramski krov dobro osvetljenoj i vedroj kabini. Između prednjih sedišta je lebdeća konzola ispod koje je zgodan prostor za odlaganje sitnica, a specifičnost je da se komande elektropomičnih prozora ne nalaze na vratima, nego na pomenutoj konzoli i to za sva četiri prozora. Svakako specifična su i svojevrsna „krila“ na krajevima armature, čiju funkciju nismo uspeli da ustanovimo, ali su očigledno evidentno plod mašte dizajnera.
Prednja sedišta su velika i upravo onakva kakva se trebaju naći u jednoj poslovnoj ili porodičnoj limuzini. Bočna podrška je dosta izražena pogotovo na naslonima, ali su sedišta široka pa i korpulentnije osobe neće imati problem sa udobnošću. Za pohvalu su i izrazito dugi hodovi prednjih sedišta ja memorijom, i automatsko pomeranje po gašenju motora radi lakšeg ulaska ili izlaska. Podrazumeva se ali ipak pominjemo da su opremljena i grejačima, ventilacijom i masažom, što je deo najvišeg Ultimate paketa opreme.
I zadnja klupa donosi mnogo prostora za kolena, ali zbog povijenog krova nadole malo manje prostor za glave. U svakom slučaju, uz potpuno ravan pod vozila, komunikacija na zadnjoj klupi je maksimalno olakšana, a sedenje vrlo udobno, uz dodatni komfor koji donosi grejanje i zadnjih sedišta.
Prtljažnik je, za ovako veliku limuzinu, ipak relativno skromne zapremine od 401 litre. Pored toga, specifican oblik karoserije, a samim tim i vrata prljažnika, doveli su do relativno uskog i niskog otvora za utovar, tako da Hyundai Ioniq 6 po ovoj osnovi nije preterano funkcionalan. Ispod prednje „haube“ je i prednji prtljažnik, koji donosi dodatnu utovarnu zapreminu, ali su u praksi u njega najčešće smešteni kabasti kablovi za punjenje vozila.
Po pitanju digitalne instrumentacije Hyundai Ioniq 6 podseća na Ioniq 5, ali je ipak dobio i sopstvena rešenja. Dok su upravljač i komande na njemu i iza njega identične, površina instrument table ispod koje su dva ekrana dijagonale 12.3“ je drugačije dizajnirana. U svakom slučaju, Hyundai Ioniq 6 vozaču i suvozaču nudi mnoštvo informacija u visokoj rezoluciji i sa mogućnošću prilagođavanja grafike.
Uz Ultimate paket opreme vozaču je na raspolaganju i HUD sa velikom grafikom koja se projektuje na vetrobran. Infotejment je jednostavan za korišćenje i vrlo brz u odzivu, ali ipak je potrebno navikavanje na specifičan raspored aplikacija. Dobra vest je i da su za odabir glavnih menija zaduženi prekidači ispod ekrana. Komandama provetravanja i klimatizacije dodeljen je poseban ekran osetljiv na dodir, kojim se lako i jednostavno upravlja.
Hyundai Ioniq 6 dobrim delom deli platformu sa modelom Ioniq 5. Prednje oslanjanje je MacPherson tipa, dok je pozadi multilink osovina. Hyundai svoj Ioniq 6 kupcima nudi u tri verzije pogona i dva kapaciteta baterije. Bazni Hyundai Ioniq 6 ima 151 KS, 350 Nm i pogon na zadnjoj osovini i bateriju od 53 kWh. Srednja, a ujedno i testirana verzija je sa snažnijim elektromotorom od 228 KS ima identičan maksimalni obrtni moment od 350 Nm, pogon na zadnjoj osovini i bateriju kapaciteta od 77.4 kWh. Nasnažnija verzija ima dva elektromotora, pogon na svim točkovima, 325 KS, 605 Nm maksimalnog obrtnog momenta i bateriju od 77.4 kWh. Vredan pažnje je i podatak da je Hyundai uspeo da zadrži masu vozila ispod 2.000 kilograma, barem za slabije verzije sa jednim motorom, dok je i dual motorna verzija malo preko 2.000 kg.
Hyundai Ioniq 6 je iznad svega tih automobil. Naravno, sa činjenicom da su električni automobili pojam buke i vibracija značajno spustili u odnosu na automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem smo odavno upoznati. Međutim, odlična zvučna izolacija i odlična aerodinamika koja eliminiše šumove vetra Hyundai Ioniq 6 dovode na visok nivo po putanju komfora buke. Kao ni većina električnih automobila, Hyundai Ioniq 6 nije meko trimovan, mada zadovoljavajuće upija neravnine.
Sa druge strane, benefit tvrđeg ogibljenja je minimalno naginjanje u krivinama i dosta precizno upravljanje. Namerno kažemo dosta precizno. Hyundai Ioniq 6 je dobro ukomponovanih voznih osobina u relaciji snaga – kočenje – upravljanje – udobnost. Ne iskače, ali ni ne tone ni po jednoj osobini. Sa svojih 228 KS Hyundai Ioniq 6 je dobro, vrlo dobro motorizovan. Maksimalna brzina ograničena je na 185 km/h, ali je odsustvo velike maksimalne brzine (odnosno prenos) pretvoreno u odlična ubrzanja. Od 0 do 100 km/h Hyundai Ioniq 6 stiže za 7.4 sekunde, uz odlična međuubrzanja.
Hyundai Ioniq 6 je tehnoški vrlo napredno vozilo, koje je u Ultimate paketu opreme prepuno tehnološkim inovacijama, bezbednosnim sistemima i pomagalima za vožnju. Pored sada već uobičajenih adaptivnog tempomata, koji je baziran i na GPS podacima navigacionog sistema, preko asistencije za održavanje kolovozne trake koja je gotovo pa autonomna vožnja, ali uz obavezu držanja ruku na upravljaču, Hyundai Ioniq 6 ima i opciju isparkiravanja sa tesnih parkinga. Jednostavno, pritiskom na dugme na daljinskom upravljaču, izvešćete svoje vozilo iz uskog parkinga bez da sednete u njega. Pri tom je operacija bezbedna, obzirom da će senzori prvo proveriti da li je takav manevar uopšte moguć u odnosu na prepreke. Pominjemo specifičan oblik karoserije, pa se mora pomenuti i da vozač apsolutno ne vidi ni prednji ni zadnji deo vozila. Srećom, u svim paketima opreme čekaju ga i prednja i zadnja kamera.
Hyundai tvrdi da za Ioniq 6 uspeo značajno da unapredi menadžment energije, kondicioniranje baterije i doveo mogućnost punjenjenja na snažnim istosmernim punjačima do čak 350 kW, na kojima se od 10 do 80 % dopunjava za 18 minuta. Međutim, uz raspoloživu infrastrukturu u Srbiji, sa akcentom na Vojvodinu i Novi Sad, vlasnik vozila od toga nema previše koristi. Realna operativnost, odnosno autonomija Hyundai Ioniq 6 je oko 360 kilometara (maksimalana oko 410 km), ako se pridržava preporuke o korišćenju baterije koje kaže da je treba prazniti i puniti između 20 i 80%. Fabrički podatak o protrošnji od 14.3 kWh/100 km nismo uspeli da postignemo.
Drugi fabrički podaka o prosečnoj potrošnji je 16.0 kWh/100. Uspeli smo da spustimo potrošnju na 16.8 kWh uz izuzetno pažljivu vožnju i pažljivo korišćenje svih nivoa rekuperacije. Praksa kaže da je na autoputu potrošnja pri konstantnih 125 km/h 19.8 kWh/100, dok se u gradu može spustiti na realnih 18.3 kWh/100, ali bez da se pomisli na sport mod vožnje. Naravno, sve zavisi i jako zavisi od noge na gasu i korišćenja rekuperacije koja je ujedno i kočnica. Najbolje iskorišćenje se definitivno ne postiže u i-Pedal modu rekuperacije, koje je ujedno i vožnja sa jednom pedalom.
Hyundai Ioniq 6 je super tiha i vrlo komforna limuzina koja na raspolaganje stavlja skoro sve što aktuelna tehnologija elektropogona ume i može. U vožnji Hyundai Ioniq 6 se definitivno uživa, ali malo manje kada treba naći slobodno mesto za punjenje baterije, ali to je problem infrastrukture a ne vozila. Uslovno rečeno, obzirom na ponuđen prostor, komfor i opremu testiranog modela, možemo konstatovati da Hyundai Ioniq 6 i nije tako skup cenom od 59.490 evra, od koje treba odbiti 5.000 subvencije.
Model | Hyundai Ioniq 6 Ultimate |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.855/ 1.880/ 1.495 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2950 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1950 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2410 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | 1500 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 410 |
Motor | Elektro |
Baterija kapacitet kWh | 77.4 |
Radni napon | 697 V |
Max DC punjač | 350 kW |
Snaga (KS) |
228 |
Maksimalni obrtni moment | 350 Nm |
Menjač | Jednostepeni |
Ubrzanje 0-100 km/h | 07.04.24 |
Maksimalna brzina km/h | 185 |
Prosečna potrošnja na testu kW/100 km | 18.04.24 |
Cena testiranog modela (bez subvencije) | 59.490 evra |
Show Comments