fbpx

Novi Peugeot 5008 stiže sa tri pogona

Novi Peugeot 5008 stiže sa tri moguća pogona, na novoj STLA platformi i sa tri reda sedišta

Novi Peugeot 5008

Novi Peugeot 5008 stiže sa tri moguća pogona, na novoj STLA platformi i sa tri reda sedišta. Novi Peugeot 5008 u svojoj trećeoj generaciji će kupcima biti ponuđen kao električno vozilo, ali sa jeftinijim plug-in hibridnim pogonom i još jeftinijim blagim hibridom, što nova Stellantisova STLA Medium platforma omogućava. U osnovi, novi Peugeot 5008 jeste povećani 3008, koji je u novoj generaciji predstavljen prošle, 2023. godine.

Novi Peugeot 5008

Novi Peugeot 5008 dug je 4.78 metara, a ima i velik međuosovinski razmak od 2.9 metara, što je zapravo pozitivna karakteristika konstrukcije STLA platforme. Obzirom da će se prodavati i kao potpuno električno vozilo, Peugeot 5008 dolazi na teren najprodavanijem električnom modelu Tesla Model Y uz jednu veliku razliku – ima tri reda sedišta.

Novi Peugeot 5008

Iako je sa svim sedištima u funkciji prtljažni prostor sveden na 260 litara, kada se koristi kao petosed ima fascinantnih 747 litara prtljažne zapremine, koja može da poraste na maksimalnih 1.812 litara. Drugim rečima, novi Peugeot 5008 bi trebao doneti maksimalnu funkcionalnost crossover – MPV-a, potrebnu većoj porodici.

Novi Peugeot 5008

Kažemo crossover – MPV zato što to Peugeot 5008 i jeste oblikom svoje karoserije koja je poprilično pravilnog “kutijastog” oblika, koja donosi maksimalno moguće iskorišćenje kabinskog prostora. Svoj interijer novi Peugeot 5008 deli sa 3008, što znači i veliki ekran dijagonale od čak 21” smešten na armaturnu tablu. Na centralnom delu armature je i dodatnih 10 komandi osetljivih na dodir, koje su potpuno prilagodljive i kojima vlasnik dodeljuje funkcije po svom nahođenju.

Novi Peugeot 5008

Najjeftinija verzija novog Peugeota 5008 biće sa 1.2 trubo trocilindrašem koji je pojačan blagim hibridom na 48V. U njegov šestostepeni DCT menjač ugrađen je elektromotor, a pogon prednjim točćkovima isporučuje 136 KS. Plug-in hibridni Peugeot 5008 ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 150 KS, ali i elektromotor od 123 KS, koji točkovima isporučuju 195 KS, takođe preko DCT menjača, ali sa sedam brzina. PHEV verzija Peugeota 5008 bi trebala da na struju prelazi oko 70 kilometara, pre nego što aktivira svoj mortor sa unutrašnjim sagorevanjem.

Novi Peugeot 5008

Električni Peugeot 5008 kupcima će biti ponuđen u više konfiguiracija. Baterije su kapaciteta od 73 kWh i 98 kWh, a verzija sa prednjim pogonom ima 210 ili 230 KS. Kao najsnažniji Peugeot 5008 predstaviće se sa dva elektromotora, pogonom na svim točkovima i ukupno 320 KS. Kolike će stvarno biti autonomije tek ćemo videti, ali proizvođač najavljuje od 500 do 660 kilometara.

Novi Peugeot 5008

Peugeot će na bateriju davati 100.000 fabričke garancije, tokom koje kapacitet baterije naće opasti na manje od 70%. Toplotna pumpa je deo standardne opreme, isto kao i punjač na 11 kW, dok je 22 kW opcioni. Maksimalna snaga punjenja baterija je 160 kW, a na takvom brzom DC punjaču će se za 10 minuta dobiti novih 100 kilometara vožnje. Početak prodaje novog Peugeota 5008 biće ove jeseni.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

EU nudi izuzeće nemačkoj autoindustriji?

EU nudi izuzeće nemačkoj autoindustriji za automobile sa SUS motorima koji koriste e-gorivo, ali ...

Nokia dobila sudski spor protiv Daimlera

Nokia je dobila spor protiv Daimlera u vezi patentnih prava mobilne tehnologije i elektronskog ...

Porsche investira u tehnologiju koja vidi po lošem vremenu

Jedna od najvećih prepreka za autonomne automobile je mogućnost da njihove kamere i senzori ...

Trgovinska misija TRANSEXPO sajma u gradu Kjelce u Poljskoj

Trgovinska misija TRANSEXPO sajma u gradu Kjelce u Poljskoj održana je 15. oktobra 2022 ...

Kamera za automobil glavu čuva

Kamere za automobil su sve više svakodnevno prisutne alatke kod vozača. Povećane distrakcije vozača ...

Sebastian Vettel ide u penziju ove godine?

Padokom u Monte Karlu prostrujala je vest da bi se Vettel mogao penzionisati na ...