fbpx

Audi R8 V10 GT RWD – labudova pesma

Audi R8 V10 GT RWD je labudova pesma ovog modela koji će za oproštaj biti proizveden u samo 333 primerka

Audi R8 V10 GT RWD je labudova pesma supersportiste iz Ingolštada koji svoju platfomu deli sa Lamborghinijem. Znali smo da se kraj za model R8 približava, samo nismo znali tačno kada če biti. Za kraj proizvodnje Audi R8 V10 GT RWD će dobiti tačno 333 numerisana primerka, čime će era Audija sa u sredini smeštenim 5.2 FSI V10 motorom biti zvanično završena, barem kada su motori sa unutrašnjim sagorevanjem u pitanju. Kada je R8 V10 GT u pitanju, pokupio je sve najbolje – snagu od Quattro verzije, ali i manje kila od verzije sa zadnjim pogonom. Šta više, GT je dodatno olakšan.
Prema imenjaku sprecijalnog R8 GT izdanja iz 2010. novi R8 GT ma 612 KS, tačno onoliko koliko ima Quattro model. Najveća razlika je u činjenici da se snaga šalje samo do zadnjih točkova. Pored toga, novi sedmostepeni DSG menjač svoj posao radi brže nego ikada do sada. Maksimalni obrtni moment V10 motora od 565 Nm stiže pri 6.400 o/min.
Da bi konji imali što manje kla da povuku ili poguraju, inženjeri su uspeli da za 20 kilograma olakšaju GT u odnosu na standardni R8 sa zadnjim pogonom. Ovaj dvosed sada ima masu od 1.570 kilograma, što uz 612 KS obećava dosta.
Za smanjivanje mase vozila zaduženi su i novi 20“ točkovi od kovanog aluminijuma i karbon keramički kočioni diskovi, dok su za prenos snage na asfalt zaduženi sportski Michelin Sport Cup 2 pneumatici. Dodatne novine i elementi koji su smanjili masu su nova sportska sedišta i prednji poprečni stabilizator od ugljeničnih vlakana.
Uz više snage, manju masu i brži menjač, Audi R8 V10 GT RWD do 100 km/h ubrzava za 3.4 sekunde, 200 km/h za 10.1 sekundu i maksimalno dohvata 320 km/h. Dodatni kec iz rukava za užvanje u vožnji je mogućnost selektovanja jednog od čak sedam modova nivoa isporuke snage do zadnje osovine.
Da bi se razlikovao od standardnog R8, novi Audi R8 V10 GT RWD ima „četiri prstena“ i oznaku R8 GT u crnoj boji. Karoserija je dobila novi aerodinamički kit od karbonskih kompozita optimizovan u aerotunelu, koji zbližava drumsku i nekoliko trkačkih verzija za stazu blizanca Lamborghini Huracana.
Na kraju, Audi R8 V10 GT RWD može biti mat Suzuka Gray boji ili sjajnim Daytona Gray ili Tango Red metalik bojama. Crni enterijer sa crvenim detaljima takođe podseća na R8 GT izdanje iz 2010..
Samo 333 dovoljno srećnih i dovoljno bogatih moći će da se pohvale sa Audijem R8 V10 GT RWD. Kod prodavaca stiže sledeće godine, a cena bez dodatnih želja počnje od 225.000 evra, barem u Nemačkoj.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test: Honda Civic 2.0 e:HEV Advance

Test Honda Civic 2.0 e:HEV Advance test je modela koji postoji već 11 generacija ...

VW nastavlja EV ofanzivu – predstavljeni su ID.5 i ID.5GTX

Volkswagen nastavlja svoju električnu ofanzivu prema najavama – predstavljeni su novi ID.5 i ID.5 ...

Predstavljen novi Seat Leon

Na novoj platformi, produžene karoserije i međuosovninskog razmaka, novi Seat Leon donosi znatno više ...

Porsche SCG pomaže deci sa oštećenim vidom

Za lakšu i sigurniju mobilnost dece sa oštećenim vidom, Porsche grupacija daja na korišćenje ...

Električni automobili u problemu zbog sudskog spora

Južno korejski SK Innovation je dobio ugovor vredan nekoliko milijardi dolara za proizvodnju baterija, ...

I Cupra se uključuje u Extreme E

U januaru sledeće godine u Senegalu održaće se prva trka novog Extreme E šampionata, ...