fbpx

Volvo završio sa dizel motorima

Volvo završio sa dizel motorima nakon 45 godina ugradnje, a poslednji proizvedeni model sa dizel motorom odlazi u muzej

Volvo

Volvo završio sa dizel motorima nakon 45 godina ugradnje, a poslednji proizvedeni dizel motor odlazi u muzej. Volvo prekida svoju vezu sa dizelom nakon 45 godin. Dizel pogonske jedinice činile su polovinu globalne prodaje marke Volvo između 2012. i 20216. godine, a velika većina tih dizelaša prodata je u Evropi. Proizvodnja automobila Volvo sa dizel motorom okončana je u utorak, 26. marta. Više od 9 miliona Volvo vozila sa dizel motorima je napravljeno od 1991. godine, što je u evidenciji kompanije. Međutim, stvarni broj je mnogo veći s obzirom da je 12 godina evidencije nestalo.

Volvo

Poslednji model proizvođača automobila sa dizel motorom bio je XC90, koji je sišao sa proizvodne linije u Torslandi, u Švedskoj. Sledeća stanica tog automobila je Volvo svet muzej u Geteborgu gde će biti izložen. Premijum veliki SUV namenjen muzejima ima redni 2,0-litarski četvorocilindrični dizel sa turbo punjenjačem iz VEA (Volvo Engine Architecture) porodice, koji je debitovao 2013. To je bio tek drugi dizel proizveden proizveden u kompaniji Volvo u njegovoj istoriji dugoj 97 godina. Prvi, koji je debitovao 2001. godine, bio je agregat sa pet cilindara koji je proizveden u pogonskoj fabrici ovog proizvođača automobila u Skovdeu, u Švedskoj.

Volvo EX 30

Ta fabrika je prešla na proizvodnju elektromotora za brzorastuću liniju potpuno električnih automobila marke Volvo. Do 2030. Volvo ima za cilj da bude isključivo električni brend, što je velika promena s obzirom na to da su 2010-ih velika većina automobila koje je proizvođač automobila prodavao u Evropi bili dizelaši. Stvar je počela da se menja u julu 2017. Tada je bivši generalni direktor Volva Hakan Samuelsson započeo agresivnu tranziciju proizvođača automobila na elektrificirane pogonske jedinice, najavljujući da će Volvo zaustaviti dalji razvoj dizelaša i to u trenutku kada je skoro polovina svih novih automobila prodatih u Evropi bila opremljena upravo dizelom.
Ovaj potez Samuelssona se poklopio sa rastućim pritiskom na dizel motore, uključujući pretnju zabranom ulaska dizelaša u gradske centre u Evropi.

Volvo 244 DL

Istorija Volvoa sa dizelom započela je uz Volkswagen i PSA Grupom. Prvi Volvo model sa dizelom bio je 244 GL D6, koji je debitovao 1979., a pokretao ga je Volkswagenov šestocilindraš. Kada je Volvo lansirao svoju Drive-E liniju 2008. godine, imao je 1,6-litarski dizel koji je bio rezultat saradnje sa PSA
Volvo je tvrdio da automobili sa tim dizelom mogu da pređu 1.300 km sa jednim punim rezervoarom (bez brige o autonomiji!) i da imaju dovoljno niske nivoe izduvnih gasova da se klasifikuju kao „zeleni motor“ u Švedskoj. Međutim, vremenas su se jako promenila. Reč “zeleno” se više ne povezuje sa dizelima. Budućnost Volva i nekoliko drugih proizvođača automobila je samo električna.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW počeo da prima porudžbine za Golf GTI TCR

Volkswagen je počeo da prima porudžbine za drumsku verziju Golfa GTI TCR Golf GTI ...

Formula 1 – Red Bull nadigrao Mercedes u Meksiku

U trci za veliku nagradu Meksiko Sitija, ubedljivu pobedu je odneo Max Verstapen i ...

Predstavljen koncept Toyota bZ Compact SUV

Novi Toyotin bZ Compact SUV svoju svetsku premijeru ima na Salonu automobila u Los ...

Nova Opel Corsa konačno javno i zvanično

Opel Corsa je proizvedena u više od 13,6 miliona jedinica od svetske premijere 1982. ...

Detaljno osveženi Alfa Romeo Giulia i Stelvio

Osveženi i unapređeni modeli Alfa Romeo Giulia i Stelvio predstavljeni su i stižu u ...

Dieter Zetsche kaže: “Nije važno čiji motor je u automobilu”!

Sveži penzioner, do nedavno CEO Daimlera, Dieter Zetsche, dao je hrabru izjavu da kupce ...