fbpx

WRC – Rovanpera je pobednik pakla u Keniji

WRC – Rovanpera je pobednik pakla u Keniji koji je doneo Safari reli sa mnogo kvarova, incidenata i probušenih pneumatika

WRC / Foto: Toyota Gazoo Racing Media

WRC – Rovanpera je pobednik pakla u Keniji koji je doneo Safari reli sa mnogo kvarova, incidenata i probušenih pneumatika. Dvostruki svetski šampioni Rovanpera i suvozač Jonne Halttunen ostvarili su prvu pobedu u sezoni u drugoj trci sa dominantnim 1m 37.8s prednosti ispred timskog kolege iz fabričkog tima Toyota Takamota Katsute. Fordov M-Sport Adrien Fourmauks osvojio je svoj drugi WRC podijum u karijeri plasmanom na treće mesto sa 2m 25.1s zaostatka.
Rovanpera je bio brz i besprekoran kroz 19 kenijskih etapa, koje su poznate kao najteže u WRC kalendaru. Pobednik iz Kenije iz 2022. procenio je grube kamenite uslove do savršenstva, okončavši reli kao jedini vozač Rally 1 klase koji je završio događaj bez većih oštećenja. Finac je pobedio i savršenim petkom u kpjem je Rovanpera pobedio u svih šest brzinskih ispita i povećao prednost od 56,9 sekundi. Njegova prednost je porasla na više od dva minuta nakon haotične subote dok se svaki od njegovih rivala borio sa incidentima, gumi defektima ili mehaničkim problemima. Nakon što je postigao 18 poena za svoje napore u subotu, ovo je omogućilo Rovanperi da relativno pažljivo prođe kroz šest nedeljnih etapa kako bi zabeležio 12. WRC pobedu u karijeri na jednom od najsušnijih Safari relija u poslednje vreme. Toyotin uspeh je prvi u sezoni 2024.

WRC / Foto: Toyota Gazoo Racing Media

Kao i Rovanpera, Katsuta je usvojio oprezan pristup znajući da su putevi u Keniji isušeni i vrlo zahtevni. Japanski vozač je u petak završio kao treći u ukupnom poretku pre nego što je njegov napredak zaustavljen probušenim pneumaticima i napred i pozadi na ekstremnoj etapi „Spavajući ratnik“ u subotu ujutro. Međutim, problemi za rivale Thierry Neuville i Elfyna Evansa značili su da se Katsuta popeo na drugo mesto gde će ostati do cilja uprkos tome što je pretrpeo bušenje pneumatika i u nedeljnom brzincu broj14. Katsuta je ovim rezultatom izjednačio svoj najbolji WRC rezultat u karijeri koji je postigao upravo u Keniji 2021. godine.

WRC / Foto: Toyota Gazoo Racing Media

M-Sportov Fourmaux je takođe postigao svoj najbolji WRC rezultat, zabeležen u Švedskoj ove godine, zahvaljujući pametnoj vožnji i bez većih problema. Francuz je imao koristi od toga što su rivali imali problema, ali je pružio impresivan učinak i jedini problem je bio probušen pneumatik na 14. brzincu.
Kandidat za WRC titulu Evans dovzao je svoju ToYotu GR Yaris kući na četvrtom mestu [+4m 20.2s] nakon puna četiri dana. Velšanin je bio čvrst u borbi za podijum pre nego što je pretrpeo čak četiri bušenja pneumatika tokom subote, što ga je spustilo na četvrto mesto i donelo mu 10 poena. Evans je odlično vozio u nedelju, ali je mogao da završi samo na trećem mestu u „Super Sunday“ plasmanu, obezbeđujući pet bonus poena pored još jednog osvojenog u Power Stageu.
Vozač tima Hyundai Neuville završio je peti [+10m17,5s] nakon što je preživeo težak reli na koji su uticali proboji i problemi sa pouzdanošću. Probušeni pneumatik koji je napravio štetu na Hyundai i20 N Rally 1 već na trećem brzincu na je unazadio u plasmanu pre nego što se vratio na drugo mesto kada su Evans i Katsuta doživeli svoje probleme sa gumama. Belgijanac je ubrzo ponovo pao na peto mesto krajem subote nakon što je izgubio više od 10 minuta zbog problema sa sistemom goriva u svom i20 N. Neuville je uzvratio u nedelju, uprkos tome što je oštetio svoje zadnje zadnje oslanjanje na steni u etapi 16, da bi završio drugi na „Super Sunday“ tabeli i osvojio dodatnih šest bodova na osam zarađenih u subotu. Pobeda na Power Stage-u značila je da je povećao prednost u prvenstvu u odnosu na Evansa na šest bodova. Ott Tanak je osvojio maksimalnih sedam poena na prvom mestu na tabeli u nedelju, što je bio vrhunac problematičnog takmičenja za Estonca, koji je završio kao osmi ukupno [+21m 02.0s]. Estonac je pao sa druge pozicije kada je na šestom brzincu u petak udario u kamen koji je oštetio njegov Hyundai i20 N. Tanak se u subotu borio sa bezbroj problema sa svojim i20 N pre nego što se u nedelju pojavio kao najbrži, pa je Keniju napustio četvrti na šampionatu. Treći Hyundai, koji je vozio pobednik iz Švedske Esapekka Lapi, završio je 12. u ukupnom poretku pošto su gremlini u pouzdanost zadali mnogo problema. Finac je bio drugi pre nego što je pretrpeo kvar u prenosu na petom brzincu. Lapi je takođe izgubio vreme zbog probušenog pneumatika kada se vratio u takmičenje u subotu pre nego što je morao da jako uspori nakon što su dve ptice udarile u njegov auto i razbile mu vetrobran. Drugi kvar prenosa na njegovom automobilu stigao je i u nedelju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Nissan Qashqai odličan na Euro NCAP Testu

Potpuno novi Nissan Qashqai dobio je najviši rejting od pet zvezdica za bezbednost od ...

Formula 1 – kvalifikacije u Abu Dabiju za Vrstappena

Kvalifikacije za Veliku nagradu Abu Dabija koje bi mogle da odluče šampiona sveta Formule ...

Osveženi Jeep Cherokee stiže u Detroit

Jeep je pokazao prve zvanične fotografije osveženog Cherokeea, par nedelja pre službene premijere na ...

Renault Megane Conquest osvežen i stiže na jesen

Renault Megane Conquest osvežen i stiže na jesen sa blagim izmena u izgledu i ...

Verstappenova Honda ipak preživela karambol?

Posle incidenta u Silverstoneu postojala je verovatnoća da je Verstappenov motor uništen, ali Honda ...

Opel Astra nikad povoljnija

Nova Astra nikad povoljnija – šampion aerodinamike sa specijalnim akcijskim cenama za vozila sa ...