MotoGP – Yamaha i Quartararo produžili ugovor za naredne dve godine, pa je Francuz postao peti vozač sa rešenim statusom nakon 2024.
MotoGP – Yamaha i Quartararo produžili ugovor za naredne dve godine, pa je Francuz postao peti vozač sa rešenim statusom nakon 2024. Iako bez pobede u MotoGP trci još od sredine 2022. godine, Yamaha je uspela da ubedi bivšeg svetskog šampiona Fabija Quartarara da ostane u svom fabričkom MotoGP timu za sezone 2025. i 2026. godine. Francuz je bio vozač Yamahe od svog debija u MotoGP klasi 2019. sa bivšim timom Petronasa, prešao je u fabrički tim i odmah osvojio titulu 2021. godine. Ali Yamaha M1 je od tada postepeno zaostajala za evropskim motociklima, a prošlogodišnja potpuna pobednička suša je označila njegovu prvu sezonu bez pobeda od 2003. godine.
Iako, kao i Honda, Yamaha sada ima koristi od tehničkih koncesija, Quartararo nije uspeo bolje od sedmog mesta u prvoj trci sezone. To je podstaklo spekulacije da bi Quartararo mogao da izgubi strpljenje i da se prebaci na konkurentniji projekat, kao što je Aprilia, koja je jedini evropski fabrički tim bez ijednog trenutno potvrđenog vozača za sledeću godinu. Ali takve glasine su se sada pokazale lažnim, sa 24-godišnjakom koji je osvojio Yamahinu značajno povećanu posvećenost MotoGP projektu i novim ‘agresivnim načinom razmišljanja’.
„Super sam srećan što mogu da objavim da nastavljam svoju avanturu u PLAVOM!“ rekao je Quartararo. „Prošle zime Yamaha mi je dokazala da imaju novi pristup i novi agresivni način razmišljanja. Moje samopouzdanje je visoko, bićemo ponovo na čelu zajedno! „Pre šest godina dali su mi šansu da se pridružim MotoGP-u i od tada smo zajedno postigli velike stvari. “Još je dug put pred nama da ponovo krenemo u borbu za pobedu. Radiću vredno i siguran sam da ćemo zajedno još jednom ostvariti naš zajednički san!” Obezbeđivanje Quartararovog potpisa je značajan korak za Yamahu. „Zadržavanje Fabija kao dela fabričkog tima je sastavni deo Yamahinog MotoGP projekta“, rekao je izvršni direktor Yamahe trka Lin Jarvis. „Fabio je izuzetan talenat, vredan radnik, odličan timski igrač, a pred njim je mnogo takmičarskih godina. „Yamaha Motor Company, Yamaha Motor Racing i Monster Energy Yamaha MotoGP tim ne štede napore da obezbede svetlu budućnost sa Fabiom usvajajući „agresivniji pristup“ razvoju motocikala.
„Već smo napravili značajne promene u našoj organizaciji, uključujući novi sistem internog upravljanja, regrutovanje vrhunske ekspertize u industriji, nova spoljna tehnička partnerstva, povećan budžet za razvoj i intenzivirani program testiranja. Sve ove promene su osmišljene da ubrzaju proces. da se vratimo na pobednički put. „Fabio je razumeo ovu posvećenost i to mu je dalo samopouzdanje da donese odluku da ostane sa nama u narednim godinama. „Fabio je u Yamahi od 2019. i sa nama, fabričkim timom, od 2021. u relativno kratkom vremenskom periodu od samo četiri godine, postigli smo mnogo uspeha: 8 pobeda, 21 podijum, MotoGP svetsku titulu i vicešampionski naslov. „Prvi smo koji priznajemo da je potrebno mnogo posla da se vratimo na takmičarski nivo na kojem smo bili 2021. i u prvoj polovini 2022. Ali sa Fabiom znate da će on uvek uložiti 100% svog maksimuma. „Njemu je takođe prirodno da stvori harmoniju i dobru atmosferu sa svim članovima tima. Može da računa na punu podršku tima i Yamahe na svakom koraku dok se borimo da zajedno osvojimo još šampionata.“ Quartararo je šesti vozač koji je zvanično potvrđen na gridu za 2025. Aleks Rins je trenutno Quartararov timski kolega, pošto se ove sezone pridružio Yamahi sa jednogodišnjim ugovorom. Trostruki pobednik MotoGP trke Cal Crutchlov je fabrički test i „wild card” vozač. Yamaha takođe traži satelitski tim za 2025. godinu za povećanje broja M1 na gridu, a samim tim i količine prikupljenih podataka u trkama.
Iako će mnogi smatrati da je Francuz trebao preći u tim koji ima konkurentniji motocikl, ne treba zaboraviti da je Quaro profesionalni vozač, koji je za to plaćen. A nezvanično, Quartararo će biti više nego dobro plaćen, čak bolje od Bagnaije, koji je od Ducatija dobio velikodušnu platu. Naime, pominje se da će Quartararo od Yamahe imati osnovnu platu od 12 miliona evra, bez bonusa i sponzorskih ugovora. Drugim rečima, Fabio Quartararo može da se nada boljem motociklu, ali se za platu (koju verovatno nigde drugde ne bi dobio) pobrinuo.
Show Comments