Predstavljena Lancia Ypsilon HF i Ypsilon Rally 4 HF, sa malo iznenađujućim rešenjem pogona za ova dva modela
Predstavljena Lancia Ypsilon HF i Ypsilon Rally 4 HF, sa malo iznenađujućim rešenjem pogona za ova dva modela. Kada su se FCA i PSA spojili pre nekoliko godina, Stellantis je obećao da će zadržati sve brendove u svom ogromnom portfelju. To uključuje problematičnu marku Lancia, koja u Ypsilonu konačno ima novi automobil. Model četvrte generacije čak dobija i poseban tretman.
Da, HF se zvanično vratio. Uspavana italijanska kompanija pokazuje Ipsilon HF, zajedno sa reli derivatom. Dok su svi prethodni automobili sa oznakom HF imali motor sa unutrašnjim sagorevanjem, novi Ypsilon HF je potpuno električni. Ima 237 konjskih snaga od samo jednog motora na prednjoj osovini, pa se stoga podudara sa Abarth 600e i Alfa Romeo Junior Veloce.
Dmotion.rs predlaže: Konačno predstavljena nova Lancia Ypsilon na poznatoj platformi
To nije slučajno jer ova tri automobila dele zajedničku modularnu platformu (CMF) koju koristi više drugih Stellantis proizvoda uključujući i Jeep Avenger. Elektromotor crpi energiju iz baterije od 54 kWh nasleđene od modela Alfa Romeo i Abarth. Lancia Ypsilon HF ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, što nije loše za mali hečbek sa prednjim pogonom od marke za široke populacije. Pored unapređenog elektromotora, Ipsilon HF ima širi trag toškova i spušteno oslanjanje za bolju voznu dinamiku.
Današnji debi je zapravo pretpremijera pošto se vrući supermini neće naći u prodaji u Evropi do maja 2025. Lancia kaže da će svi budući modeli imati koristi od HF tretmana visoke vernosti, uključujući oživljavanje modela Gamma i Delta koji će stići kasnije tokom ove decenije. Logotip malog slona prvi put je korišćen 1960. godine kada su vlasnici formirali klub rezervisan samo za ljude koji su imali najmanje šest automobila. HF Lancia Racing Team je nastao 1963. godine, ali je tek 1966. prvi automobil dobio legendarni logo – Fulvia Coupe HF. Reli ikone kao što su Stratos HF i Delta HF Integrale Evolution dobile su malog slona tokom Lancinih dana trkačke slave. Legenda kaže da je dizajn logotipa još 1953. godine kao amajliju izabrao Đani, sin osnivača kompanije Vincenza Lancije i izvršni direktor proizvođača automobila između 1949. i 1955. godine.
Govoreći o reliju, Ypsilonu HF se pridružuje Ypsilon Rally 4 HF. Za razliku od električnog drumskog automobila, motorsport varijanta koristi benzinski motor sa turbo punjenjem. To je trocilindarski, 1,2-litarski agregat sa 209 KS. Kao što ime trkačkog automobila sugeriše, on je razvijen da bude u skladu sa FIA propisima za reli Grupu 4.
Označavajući povratak Lancie na reli trke nakon duge pauze, Ypsilon Rally 4 HF takođe ima pogon na prednje točkove. Dobija petostepeni menjač sa mehaničkim zatvaračem diferencijala. Ypsilon Rally 4 HF ne izgleda baš drugačije od automobila koji je legalan za ulicu, jer propisi nalažu da se u velikoj meri zasniva na proizvodnom vozilu. Grupa Rally 4 je napravljena 2019. godine i izvedena je iz R2 klase automobila Grupe R.
Show Comments