fbpx

Vreme je za Le Mans 2024 koji će biti prepun fabričkih timova i velikih vozačkih zvezdi, a startni poredak je iznenađujući

Vreme je za Le Mans 2024 / Porsche 963 / Foto: Porsche Newsroom

Vreme je za Le Mans 2024 koji će biti prepun fabričkih timova i velikih vozačkih zvezdi, a startni poredak je iznenađujući u najjačaoj i najatraktivnijoj Hypercar klasi. U subotu 15. juna u 15:00 časova po našem vremenu startovaće 92. izdanje legendarnog trkačkog maratona na stazi Circuit de la Sarthe.
Timovi i vozači su već tri dana na stazi dugoj 13,6 kilometara sa 38 krivina, a tokom slobodnih treninga koji se voze kako danju tako i noću, menjali su se najbrži.

Vreme je za Le Mans 2024 / Porsche 963 / Foto: Porsche Newsroom

Ipak Hyperpole je doneo pomalo neočekivani startni poredak. Prvi startni red obebedio je Kévin Estre, koji će uz André Lotterera, Laurensa Vanthoora biti posada tima Porsche Penske Motorsport. Odlične kvalifikacije za Porsche i nisu iznenađenje, obzirom da su pobedom na Spa Francochampsu već najavili i brzinu i izdržljivost. Drugo i treće startno mesto su definitivno iznenađenje, obzirom da će sa pozicije dva i tri u trku dugu 24 časa krenuti dva fabrička Cadillac Racing hiperautomobila koji debituje kao proizvođač, a četvrtu i petu poziciju obezbedili su vozači prošlogodišnjeg pobedničkog tima Ferrari. Odlične kvalifikacije imao je i tim Alpine sa šestom startnom pozicijom, koji debituje u najjačoj klasi. Zanimljivo je da posade tima Toyota nisu uspele da se plasiraju u borbu za najviše startne pozicije. Naime, Kamui Kobayashi je u Toyoti Br. 7 ostvario odlično vreme u kvalifikacijama, ali je u krivini “Kartng” izleteo sa staze i ostao zaglavljen u šljunku, što je izazvalo prekid kvalifikacija, a konsekventno i kaznu za tim Toyota koja koja će startovati sa 27. pozicije. Nešto bolje je prošla posada Toyote sa brojem 8, koja startuje sa 11. pozicije.

Vreme je za Le Mans 2024 / Lamborghini SC63 / Foto Lamborghini Media

U kvalifikacijama se nisu proslavile posade Peugeota koje su 15. i 20., a fabrički tim Lamborghini koji debituje ove godine ima 13. i 21. startnu poziciju. Naravno, trka je duga i loše startne pozicije ne moraju značiti i velik hendikep.

Poz Tim Br. Vozači Vreme Klasa
Hyperpol za Hypercar klasu
1 Porsche Penske Motorsport #6 Kévin Estre, André Lotterer, Laurens Vanthoor 3:24.634s Hypercar
2 Cadillac Racing #2 Earl Bamber, Alex Lynn, Alex Palou +0.148s Hypercar
3 Cadillac Racing #3 Sebastien Bourdais, Renger van der Zande, Scott Dixon +0.182s Hypercar
4 Ferrari AF Corse #51 Alessandro Pier Guidi, James Calado, Antonio Giovinazzi +0.522s Hypercar
5 Ferrari AF Corse #50 Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen +0.964s Hypercar
6 Alpine Endurance Team #35 Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg-Lothringen, Charles Milesi +1.079s Hypercar
7 BMW M Team WRT #15 Dries Vanthoor, Raffaele Marciello, Marco Wittmann Time deleted Hypercar
8 Hertz Team Jota #12 William Stevens, Norman Nato, Callum Ilott No Time Hypercar

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sebastien Ogier se (ipak) povlači iz WRC-a

Sebastien Ogier je osvojio svoju osmu WRC titulu i pojavile su se vesti da ...

Vinalesu i Yamahi pobeda u Le Mansu

Le Mans kao i uvek donosi uzbuđenja do poslednje krivine. Peta trka MotoGM šampionata ...

Prvi pa i sportski SUV – Seat Alteca FR

Seat se priprema da premijerno pokaže FR verziju modela Ateca na domaćem terenu, na ...

Mercedes-Benz A 180d Sedan – dinamična klasika

Dok drugi gase limuzine, Mercedes misli drugačije, pa A Klasu, pored CLA, proširuje i ...

Ford Focus RS RX – Specijalac za rallycross

Ford Performance je podelio sa svim ljubiteljima automobilizma, a pogotovo sve popularnije FIA World ...

Honda e je prvi ikada „Nemački automobil godine“

Hondino prvo električno vozilo sa baterijom za Evropu, Honda e, dobilo je titulu „Nemačkog ...