fbpx

Jaguar F-Type je otišao…zauvek

Jaguar F-Type je otišao…zauvek, a jedan je od najlepših i najpotcenjenijih sportskih automobila našeg vremena

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type je otišao…zauvek, a jedan je od najlepših i najpotcenjenijih sportskih automobila našeg vremena. Vreme je da mu nazdravimo za oproštaj. Jaguar F-Type, jedan je od najlepših i najpotcenjenijih sportskih automobila našeg vremena. Znali smo da se proizvodnja završava nakon što je Jaguar predstavio F-Type 75 Special Edition 2022. godine, ali sada je zvanično zvanično i definitivno – ovo je poslednji F-Type ikada. Zauvek. Ovaj F-Type odaje počast E-Type-u sa posebnom bojom i prilagođenim enterijerom sa mnogo kože. Karoserija je u Giola Green boji sa crnim mekim krovom, a unutrašnjost sportsko smeđe boje Vindsor kože. Finalni E-Typ iz 1974. godine imao je potpuno istu konfiguraciju. To nije samo ispraćaj za sam automobil, već i za Jaguarov kultni 5,0-litarski V-8 motor. U oproštajnom modelu ima 444 konjskih snaga, dok su snažnije SVR verzije imale do 575 konjskih snaga. Kako Jaguar prelazi na električna vozila, sa prvim svojim električnim GT automobilom najavljenim za 2025. godinu, ovo je poslednji V-8 u istoriji Jaguara.

Jaguar F-Type

Međutim ovaj automobil neće biti dostupan kupcima. Ovaj F-Type će se uputiti u Jaguar Daimler Heritage Trust u Velikoj Britaniji. Fond postoji od 1983. godine i u njemu se nalaze stotine retkih modela Jaguar i Daimler, koji datiraju još iz kasnih 1800-ih. Pre završetka proizvodnje, Jaguar je poslao svoj omiljeni sportski automobil sa specijalnim varijantama poput 75 Special Edition, koji je imao 567 KS. ZP izdanje je bilo ograničeno na 150 primeraka širom sveta i odavalo je počast E-Type-u sa prilagođenom bojom i trkačkim krugovima na vratima. A 2020. godine, Jaguar je ponudio Heritage 60 izdanje, koje je vratilo kultnu Sherwood Green boju. Jaguar je prodao 87.731 primerak F-Type-a u svojoj desetogodišnjoj proizvodnji, 15.000 više nego E-Type ikada. I nedostajaće pravim poklonicima ove marke, to je potpuno sigurno.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel planira da smanji troškove razvoja do čak 50%?

Opel će smanjiti troškove razvoja novih vozila do 50% korišćenjem platformi, elektronike vozila, donjih ...

Da li ste čuli za COKOON Dip tehnologiju?

COKOON je ime za potpuno novu i revolucionarnu tehnologiju proizvodnje guma tehnikom lepljenja koja ...

DeLorean se vratio za budućnost uz Alpha5

DeLorean se stvarno vratio, a futurističkim izgledom i rešenjima deluje kao da je stigao ...

Nissan slavi 10. rođendan Juke-a, rodonačelnika segmenta

Godine 2010. Nissan je razbio ustaljeni kalup na evropskom tržištu automobila predstavljanjem kompaktnog crossovera ...

Još jedan mališan u Ženevi – Seat Minimo

U Ženevi će se pojaviti Seat Minimo, a osim koncepta gradskog mališana, najaviće i ...

Dacia Sandrider izlazi na prvo takmičenje

Dacia Sandrider izlazi na prvo takmičenje, poslednju FIA Rally-Raid rundu ove godien koja se ...