fbpx

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada u istoriji ovog modela, a pogon deli sa već poznatim, impresivnim i masivnim modelom XM

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada u istoriji ovog modela, a pogon deli sa već poznatim, impresivnim i masivnim modelom XM. Malo vozila uzburka entuzijaste kao što je nova generacija modela BMW M5. Posle dužeg iščekivanja, najnovija super limuzina kompanije je tu. Novi M5 je najmoćniji koji je ikada nosio legendarni amblem. Pored toga, ovo je i najteži M5 svih vremena zahvaljujući svom standardnom hibridnom pogonu.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Kao što se i očekivalo, ispod kože novog M5 je BMW XM – pogon novog M5 je 4,4-litarski V-8 sa dva turbo punjača i jedan elektromotor u sendviču sa osmostepenim menjačem. Ukupna snaga pogonskog sistema je 727 konjskih snaga i 1.000 Nm obrtnog momenta, što je nešto manje od onoga što dobijate na XM etiketi. Sam motor sa unutrašnjim sagorevanjem proizvodi 585 KS, a još 194 KS dolazi od elektromotora, identično onome što se nalazi u XM-u.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Međutim, hibridna baterija je manja, sa 14,8 kWh. BMW kaže da novi M5 može da ubrza od nule do 100 km/h za 3,5 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h, mada ona skače na 305 km/h sa M Driver paketom opreme. Druga strana te brzine je tih, samo električni pogon koji dolazi sa plug-in hibridom. U električnom režimu, BMW najavljuje 40 kilometara tihog dometa isključivo na struju, čime je manje-više, zadovoljen WLTP.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Ako nagazite gas ili odlučite da ručno prebacujete M Steptronic menjač, automobil će pretpostaviti da ste spremni za igru i upaliti SUS motor za više snage. Govoreći o igranju, postoje tri standardna režima vožnje za novi M5. Udobnost je mesto gde benzin i struja rade kako bi obezbedili najglatkije i najefikasnije moguće putovanje. Benzinski motor će se češće gasiti, a podešavanja ogibljenje/transmisije se održavaju u konfiguracijama koje su najmanje nametljive. Sport i Sport Plus oživljavaju stvari (a da SUS motor stalno radi), ali su opciona podešavanja Dinamic i Dinamic Plus potrebna za potpuno M5 iskustvo.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Ovi režimi optimizuju pogon za punu snagu i povećavaju sistem hlađenja za rad na maksimalnoj stazi. Dinamic je takođe način na koji menjate xDrive sistem da sa pogona na svim točkovima pređe na pogon samo na zadnje točkove. Možete ga dobiti i tako što ćete isključiti kontrolu stabilnosti, dobijajući „još nefiltriranije iskustvo performansi“, prema BMV-u.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Postoji elektronski kontrolisana blokada diferencijala pozadi koja može da šalje snagu levo ili desno po potrebi da bi se posao obavio, radeći drugačije od sistema kontrole stabilnosti. Razlika je u tome što se isporuka snage ne kontroliče kočnicama da bi BMW M5 bio ukroćen. To znači brže skretanje u krivinama sa više samopouzdanja, što je dodatno potpomognuto aktivnim zadnjim upravljanjem koje zakreće zadnje točkove do 1,5 stepeni.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Novi BMW M5 čeljusti sa šest klipova na diskovima od čak 400 mm napred ispred, sa plutajućim čeljustima, dok pozadi jednoklipne čeljusti grizu diskove od 390 mm. M karbon – keramičke kočnice su opcione, povećavajući veličinu prednjeg diska na 420 mm, dok pri tom oduzimaju 25 kiograma mase vozila. Ovo je sve deo prilagođenog donjeg postroja M5, koji pozadi podrzaumeva mulitilink sa pet talaka učvršćenja i znatno tvrđe opruge od najtvrđih u standardnoj Seriji 5.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Zadnja osovina sa pet karika je specifična za model i koristi ojačane kontrolne ruke, kontrolne ruke sa nagibom i vođice dizajnirane za veće opterećenje. Naravno, adaptivno ogibljenje za novi BMW M5 se podrazumeva, sa elektronski kontrolisanim amortizerima koje vozači mogu fino da podese. Na raspolaganju je mnogo finog podešavanja. Pored gore pomenutih režima vožnje, novi M5 omogućava individualna podešavanja za ogibljenje, kočnice, upravljanje, menjač i xDrive pogon na sva četiri točka.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

Dok je tema tehnologija, treba pomenuti i novi BMW 8.5 operativni sistem sa M-specifičnim ekranima za vozača i putnike na prednjim sedištima. Heads-up ekran je standardan, a za trenutke kada ne želite da vozite, možete da strimujete video zapise ili igrate izbor AirConsole igara. Vizuelno gledano, M5 je nepogrešiv sa svojim četvorostrukim izduvnim cevima pozadi. Takođe je malo širi – 7.6 cm napred i 4.8 mm pozadi. BMW kaže da su bočne strane M5 redizajnirane u odnosu na seriju 5 kako bi mu dale agresivniji stav. Prednja maska je puna otvora za uvođenje vazduha i kontrastnih uglova, a suptilni spojler na pokolpcu prtljažnika dodaje malo karaktera zadnjem delu.

Novi BMW M5 je najjači i najteži ikada

A na kraju ono što smo tek dotakli. Novi BMW M5 je najsnažniji ikada, ali i najmasivniji. Kada se natera na vaku, nagaziće je sa 2.444 kilograma praznog vozila. Proizvođač tvrdi da se to u vožnji ne oseti, ali vrtimo se u istom krugu – sve više snage ide uz sve više mase i gde smo, tu smo po pitanju performasi, ali proizvodni troškovoi rastu u nebeda. Isporuke novog BMW-a M5 počinju kasnije ove godine. Cenu možemo samo da nagađamo za sada, oko 140.000 evra, a zanimljivo je da BMW već najavljuje i M5 u karavan verziji.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – i Ricciardo ide među „filmadžije“

Formula 1 se sve više širi ka industriji zabave – nakon Hamiltona i Daniel ...

Hollywood se već sjatio oko Carlosa Ghosna

Bivši šef Renault Nissana Carlos Ghosn još nije rešio svoje pravne probleme, a oko ...

Zanimljiva novina – Opel Zafira Life Crosscamp

Opel Zafira Life dobija dve zanimljive evolucije za ljubitelje vremena u prirodi – Crosscamp ...

Renault Grupa ponovo pozitivna i najavljuje novitete

Renault grupa je na konferenciji za štampu sopštila da je ponovo u zoni pozitivnog ...

Da li je McLarenu dozlogrdilo?

Da li je počeo kraj saradnje F1 tima McLaren i Honde, nakon najnovijeg kvara ...

Mercedes predstavio svetlost za budućnost

Nova tehnologija pod imenom Digital Light obećava glavno svetlo visoke rezolucije, koje se projektuje ...