fbpx

U 100 miliona vozila neispravni vazdušni jastuci

Pojavio se kupac za kompaniju Takata, koja je u žižu javnosti dospela nakon skandala sa neispravnim vazdušnim jastucima, koji su prouzrokovali barem 16 smrtnih slučajeva i 180 povreda. Po svemu sudeći opozivi vozila sa ovim vazdušnim jastucima trajaće sve do 2019.

Foto: Reuters

U februaru ove godine, Takata, japanski proizvođač sigurnosne opreme za automobile koja uključuje i vazdušne jastuke proglašena je krivom pred američkim zakonom zbog sistematskog sakrivanja podataka o defektima i manipulacijom sa rezultatima testova vazdušnih jastuka, uz obavezu da na ime sporazuma sa sudom isplati odštetu u iznosu od jedne milijarde dolara. Samo mesec dana pre toga, američka porota proglasila je krivim tri izvršna direktora kompanije Takata za kriminalne radnje u vezi defekata sigurnosnih uređaja.
Naime, ceo skandal je izazvalo eksplozivno punjenje sa amonijum nitratom koje je prebrzo ispunjavalo vazdušni jastuk pri punjenju, a kabinu vozila punilo metalnim opiljcima, praktično šrapnelima. Sve ovo izazvalo je barem 16 smrtnih ishoda i 180 povređenih osoba u vozilima širom sveta. A na spisku kupaca Takata opreme nalazi se čak 19 proizvođača automobila iz celog sveta, uključujući Hondu, Toyotu, BMW i druge, koji će sve do 2019. povlačiti automobile radi zamene neispravnih eksplozivnog punjenja. A u pitanju su milioni automobila širom sveta. Tačnije, još od 2008. traje zamena ovih pirotehničkih uređaja, a procenjuje se da je u pitanju oko 100 miliona vozila.

Kompanija Takata, koja je osnovana 1933. i šila je padobrane za japansku avijaciju, proglasila je bankrot, nađen je kupac, Key Safety, koji je već uložio 1,59 milijardi dolara u troškove zamena uređaja, a procenjuje se da će krajnji bilans svih troškova stići do vrtoglavih 10 milijardi dolara. Mnogi proizvođači, kojima su ni krivima ni dužnima isporučivani opasni vazdušni jastuci tužili su Takatu i traže obeštećenja, a pre svih njih porodice poginulih i povređeni u udesima. Skandal ovolikih globalnih razmera automobilski svet ne pamti od nastanka automobila, a uz to, kraj mu se ni nazire.
Key Safety će do 2020. proizvoditi vazdušne jastuje samo za zamenu i na njima samo praviti gubitke, ali se nadaju da će poslovni balans naći u u drugim neosporno kvalitetnim proizvodima (sedišta, sigurnosni pojasevi…) i stručnim službama nekadašnje Takate.
Tokom proglašenja bankrota Shigehisi Takadi, članu porodice osnivača, nije prostalo ništa drugo nego da se pokloni u znak izvinjenja zbog gubljenja časti…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Jeep razmišlja o modelu još manjem od Renegade-a

Jeep razmatra opciju uvođenja novog modela, koji bi bio manji od Renegade SUV-a Jeep ...

Aston Martin i Mercedes-Benz ne proširuju svoju saradnju

Aston Martin i Mercedes-Benz ne proširuju svoju saradnju iako su je donedavno opisivali kao ...

Toyota i Idemitsu zajednički do čvrstih baterija

Toyota i Idemitsu zajednički do čvrstih baterija spremnih za velikoserijsku proizvodnju i efikasnijih od ...

Toyota predstavila Proace City namenjen i Evropi

Proace City će biti najmanje komercijalno vozilo iz Toyote, a proizvodiće se u saradnji ...

Volvo brine i o biciklistima

Volvo Cars i POC razvijaju prve testove sudara između automobila i biciklističkih kaciga na ...

Mercedes-Benz najavljuje Vision EQXX conceptom

Mercedes-Benz za 3. januar 2022. godine najavljuje premijeru modela koji je delimično otkrio Vision ...