fbpx

U 100 miliona vozila neispravni vazdušni jastuci

Pojavio se kupac za kompaniju Takata, koja je u žižu javnosti dospela nakon skandala sa neispravnim vazdušnim jastucima, koji su prouzrokovali barem 16 smrtnih slučajeva i 180 povreda. Po svemu sudeći opozivi vozila sa ovim vazdušnim jastucima trajaće sve do 2019.

Foto: Reuters

U februaru ove godine, Takata, japanski proizvođač sigurnosne opreme za automobile koja uključuje i vazdušne jastuke proglašena je krivom pred američkim zakonom zbog sistematskog sakrivanja podataka o defektima i manipulacijom sa rezultatima testova vazdušnih jastuka, uz obavezu da na ime sporazuma sa sudom isplati odštetu u iznosu od jedne milijarde dolara. Samo mesec dana pre toga, američka porota proglasila je krivim tri izvršna direktora kompanije Takata za kriminalne radnje u vezi defekata sigurnosnih uređaja.
Naime, ceo skandal je izazvalo eksplozivno punjenje sa amonijum nitratom koje je prebrzo ispunjavalo vazdušni jastuk pri punjenju, a kabinu vozila punilo metalnim opiljcima, praktično šrapnelima. Sve ovo izazvalo je barem 16 smrtnih ishoda i 180 povređenih osoba u vozilima širom sveta. A na spisku kupaca Takata opreme nalazi se čak 19 proizvođača automobila iz celog sveta, uključujući Hondu, Toyotu, BMW i druge, koji će sve do 2019. povlačiti automobile radi zamene neispravnih eksplozivnog punjenja. A u pitanju su milioni automobila širom sveta. Tačnije, još od 2008. traje zamena ovih pirotehničkih uređaja, a procenjuje se da je u pitanju oko 100 miliona vozila.

Kompanija Takata, koja je osnovana 1933. i šila je padobrane za japansku avijaciju, proglasila je bankrot, nađen je kupac, Key Safety, koji je već uložio 1,59 milijardi dolara u troškove zamena uređaja, a procenjuje se da će krajnji bilans svih troškova stići do vrtoglavih 10 milijardi dolara. Mnogi proizvođači, kojima su ni krivima ni dužnima isporučivani opasni vazdušni jastuci tužili su Takatu i traže obeštećenja, a pre svih njih porodice poginulih i povređeni u udesima. Skandal ovolikih globalnih razmera automobilski svet ne pamti od nastanka automobila, a uz to, kraj mu se ni nazire.
Key Safety će do 2020. proizvoditi vazdušne jastuje samo za zamenu i na njima samo praviti gubitke, ali se nadaju da će poslovni balans naći u u drugim neosporno kvalitetnim proizvodima (sedišta, sigurnosni pojasevi…) i stručnim službama nekadašnje Takate.
Tokom proglašenja bankrota Shigehisi Takadi, članu porodice osnivača, nije prostalo ništa drugo nego da se pokloni u znak izvinjenja zbog gubljenja časti…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Povezani automobil – à la Bugatti

Tesla je popularizovao daljinsko nadziranje i ažuriranje automobila sa svojim „over the air“ sistemom, ...

Michelin i GM testiraju pneumatike bez vazduha

General Motors je najavio da će početi sa testovima Michelinovog prototipa pneumatika bez vazduha ...

Audi pojednostavljuje izbor kupcima RS modela

Audi će kupcima, doduše samo RS modela, pojednostaviti izbor – neće moći mnogo da ...

Test: Toyota Yaris 1.0 i 1.5 – za miroljubive i temperamentne

Toyotu Yaris, Automobil godine 2021. u Evropi i u Srbiji upoznali smo u hibridnom ...

Akio Toyoda CEO Toyote Svetska automobilska ličnost godine

Akio Toyoda, predsednik i CEO Toyota Motor Corporation (TMC) proglašen je za Svetsku automobilsku ...

Binottu se sprema zamena u Formula 1 timu Ferrari

F1 timu Ferrari je preko potreban dobar rezultat ovog vikenda u Mađarskoj, inače su ...