MotoGP – Pramac i Yamaha novi partneri i obistinila se najava da će Yamaha pored dva fabrička, na startu 2025. imati još dva svoja motocikla
MotoGP – Pramac i Yamaha novi partneri i obistinila se najava da će Yamaha pored dva fabrička, na startu 2025. imati još dva svoja motocikla. Glavni deo MotoGP slagalice za 2025. je došao na svoje mesto uz potvrdu da će trenutno vodeći tim Pramac napustiti Ducati i postati Yamahin novi satelitski tim. Pramacova budućnost sa Ducatijem bila je obavijena sumnjom zbog odlaska lidera svetskog šampionata Jorgea Martina, ali i Marca Marquesa koji je izjavio da Pramac nije opcija za njega. Svakako, odavno traje i Yamahina potragu za drugim MotoGP timom. Marquez je kasnije izabran za fabričko mesto Dukatija, poslavši Martina u naručje Aprilije.
S obzirom da su druga velika imena kao što su Enea Bastianini (Tech3 KTM), Maverick Vinales (Tech3 KTM) i Marco Bezzecchi (Aprilia) takođe potpisala ugovore iz 2025. godine, spekulacije na temu Pramac-Yamahe još su se povećale. Iako Yamaha M1 nije pobedila u trci još od sredine 2022. godine, Yamahino povećanje ulaganja u svoj MotoGP projekat i dugoročna stabilnost (usred glasina o izvesnijoj budućnosti VR46-Ducatija) smatrani su primamljivim za Pramac. Vlasnik tima Paolo Kampinoti rekao je za GPone.com da je oduševljena reakcija uprave Ducatija kada je Enea Bastianini pretekao Martina na poslednjoj krivini u Muđelu ranije ovog meseca takođe bila faktor.
Ugovor Pramac-Yamaha, za nabavku fabričkih specifikacija M1, Yamaha je zvanično potvrdila u petak popodne na holandskoj stazi Assen, gde je u toku MotoGP vikend: „Yamaha Motor Co., Ltd. sa zadovoljstvom objavljuje svoj višegodišnji ugovor sa Prima Pramac Racing-om koji će doneti dva dodatna fabrička Yamaha YZR-M1 na MotoGP gridu od početka 2025. godine. Novi drugi fabrički Yamaha tim će ostati u nezavisnom vlasništvu i zadržati svoju bazu u Ragbiju (UK). „Sastav vozača Prima Pramac Racing za 2025. biće objavljen u dogledno vreme. ‘Udvostručavanjem Yamahinog trenutnog prisustva na MotoGP gridu sledeće godine, Yamaha ima za cilj da na delu pokaže svoje namerama da se vrate na pobednički put u bliskoj budućnosti.’
Ubrzo nakon toga, Pramac je objavio saopštenje: „Prima Pramac Racing je oduševljen što će se pridružiti Yamahi kao drugi fabrički tim iz MotoGP sezone 2025. Poglavlje sa Yamahom otvara novu eru za Prima Pramac Racing, obećavajući uzbudljive mogućnosti i obnovljeni osećaj ambicije. Iamaha, sa svojim bogatim nasleđem i dokazanim iskustvom u MotoGP-u, savršeno je u skladu sa vizijom Prima Pramac Racing za budućnost. U proteklih 20 sezona, Pramac Racing je uživao u uspešnoj saradnji sa Ducatijem, etablirajući se kao velika sila u MotoGP paddock-u. Odluka da se rastane sa Dukatijem nije doneta olako i zahvaljujemo im se na dugoj i uspešnoj zajedničkoj karijeri. Do kraja sezone, Prima Pramac Racing je posvećen održavanju trenutnog zamaha u šampionatu i timskog duha sa Ducatijem. Prima Pramac Racing i Yamaha Motor Co., Ltd. raduju se što će zajedno krenuti na ovo uzbudljivo novo putovanje, sa zajedničkim ciljevima i ujedinjenom vizijom za uspeh u MotoGP-u.“
Pramac je debitovao u MotoGP-u 2002. godine, zauzimajući Bridgestoneove prve podijume i trke sa motociklima Makoto Tamada i Honda. Pramac se kasnije spojio sa timom d’Antin, koji je vodio Dukati od 2004. godine. Posle podijuma Aleksa Barosa, Tonija Elijasa, Skota Redinga, Danila Petručija, Džeka Milera, Frančeska Banjaje i Johana Zarka, Martin je konačno doneo Pramacu prvu pobedu u Dukatiju, kao novajlija, 2021. godine. Prošle godine je Pramac doživeo novi maksimum, Martin se borio protiv Bagnaije za svetsko prvenstvo do poslednje runde, a Zarko je dodao svoju pobedu u debitantskoj trci i doneo Pramca do titule timova.
Show Comments