fbpx

MotoGP – Kawasaki i BMW imaju znanje za MotoGP

MotoGP – Kawasaki i BMW imaju znanje i snagu za MotoGP kaže Herve Poncharal šef IRTA i vlasnik Tech 3 tima

Foto: GasGas Press Center

MotoGP – Kawasaki i BMW imaju znanje i snagu za MotoGP kaže Herve Poncharal šef IRTA. I naredne godine MotoGP grid će imati 22 motocikla u startnom poretku. Iako bi mnogi, a pogotovo KTM koji želi MotoGP sedište za Pedra Acostu, želeli proširenje grida nastalo povlačenjem Suzukija, šefovi MotoGP Šampionata Sveta u motociklizmu su odlučni u svom stavu da se dva nova mesta dodela fabričkom timu.
Herve Poncharal šef IRTA i vlasnik Tech 3 tima kaže da bi idealan scenario bio 24 motocikla. Šest fabričkih timova i šest satelitskih timova. Obzirom da trenutno postoji šest satelitskih i pet fabričkih timova šefovi MotoGP ne žele da poremete balans na stazi i dodaju još jedan satelitski tim. Zbog toga se dva mesta čuvaju za novi fabrički tim.
“BMW i Kawasaki jedini su proizvođači koji imaju znanje i snagu da formiraju svoj tim u MotoGP šampionatu. Triumph kaže da nije spreman za MotoGP i da je zadovoljan tu gde jeste – u Moto 2. Ko zna, možda Suzuki ponovo odluči da se vrati. Zbog toga su ta dva mesta na grudu rezervisana. Ukoliko bi pustili još jedan satelitski tim, zatvorili bi mogućnost za fabrički tim. Ako krenemo da kršimo pravila, izazivamo mnogo neizvesnosti i nesigurnosti”, kaže Poncharal.

Foto: GasGas Press Center

Ulazak u MotoGP klasu zahteva trajanje projekta, odnosno dugoročan projekat i zbog toga IRTA smatra da je bolje čuvati dva mesta za fabrički tim koji će opstati na duže staze. “Ne možete dati mesto na gridu na godinu dana. To bi donelo mnogo problema. Na primer, KTM i Acosta, dali bi timu veću vrednost, a umanjili vrednost drugih satelitskih timova”, kaže vlasnik Tech 3 tima i dodaje: “Stvaranje MotoGP tima nije jednostavan ni lak posao. Investicija je prevelika i projekat mora da potraje barem pet godina”.
U trenutnoj situaciji disproporcija između satelitskih i fabričkih timova izaziva izvesnu zabrinutost. Dok Ducati ima tri partnera, KTM, Aprilia i Honda imaju po dva, a Yamaha niti jedan. Poncharal ima svoj stav po pitanju odabira partnera: “Ja volim slobodu odlučivanja i slobodno tržište. Postoji mišljenje da je osam Ducatija na stazi previše i da ubijaju MotoGP šampionat. Svaki satelitski tim ima izbor sa kime će da sarađuje, to ne možemo da prepišemo ili naredimo. Gresini je dobio ponudu od Aprilije, ali se ipak odlučio za Ducati. Postoji mišljenje da bi se VR46 trebao okrenuti Yamahi, ali trebalo bi pitati Bezzecchija i Marinija da li to oni žele”.

Foto: GasGas Press Center

Nakon mnogo godina sa Yamahom Poncharal zna o čemu govori: “Bio sam 20 godina sa Yamahom. Kada sam promenio partnera, dopao mi se stav Stefana Pierera, Huberta Trunkenpolza i Pita Beirera. Da, u tom trenutku njihov motocikl nije bio konkurentan, ali sa prešao u KTM zato što sam želeo da radim sa tim ljudima. Želeli su satelitski tim koji će potpuno podržati. To isto je važno za Gresini, VR46 i Pramac. Sa Ducatijem su zato što su dobili najbolje moguće uslove po pitanju performasi i tehničke podrške”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – potop Hondi u Indoneziji, Yamaha vaskrsla

MotoGP kvalifikacije za drugu trku sezone 2022. donele su potpuno drugačiju sliku – Yamaha ...

MotoGP – Baganija do ubedljive pobede na Muđelu

MotoGP – Bagnaija je došao do ubedljive pobede na Muđelu i uozbiljio se sa ...

Yamaha NIKEN u detaljima

Yamaha je modelom Niken sa tri točka uzburkala motociklističku javnost, a sada, uz početak ...

Pobeda za Vinalesa i Yamahu u fantastičnoj MotoGP trci

Maveric Vinales je Yamahi i sebi doneo pobedu na prvoj trci MotoGP sezone i ...

MotoGP zagrevanje je počelo u Maleziji

Za MotoGP vozače sezona je počela u Maleziji gde su počeleo da pripremaju motocikle ...

Priča Honde CR80 ukradene pre 17 godina

U decembru davne 2001. godine, jedanaestogodišnji Kamron je otkrio da mu je neko ukrao ...