fbpx

Test BMW F800GS je test modela koji je od modela koji se uglavnom želi, postao model koji se može i imati

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Test BMW F800GS je test modela koji je od modela koji se uglavnom želi, postao model koji se može i imati. Naravno, govorimo o cenama, koje umeju da budu prepreka do ispunjenja želja. BMW F800GS je po trenutnim cenama, a u paketu opreme koji ide uz ovaj dual sport, više nego atraktivna ponuda, naravno, ako sebe vidite na motociklu marke BMW.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

BMW F800GS model je iz 2023. godine, koji je nasledio mnogo hvaljeni BMW F750GS, ali koji ujedno treba da se „uglavi“ u čitavu šumu modela koje BMW nudi, a koja deluje kao da marka samo prepakuje isti model. Da li je baš tako? Naravno da nije. Ruku na srce, da brojčana oznaka modela BMW ne znači ono što jeste (radnu zapreminu agregata) navikli smo odavno. I BMW F800GS zapravo nije ono što piše. Njegov redni dvocilindarski agregat ima 895 cm³, a ako to zvuči poznato iz nedavno testiranog modela BMW F900GS, tačno zvuči. U osnovi, pogon F800GS i F900GS je identičan agregat. Samo, BMW ne bi bio BMW kad ne bi bio mudar i zgodnim potezima od jednog napravio dva modela, koji zapravo nemaju ništa slično i koji ne nude ništa slično iako im je srce zajedničko.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Kao prvo, za BMW F800GS redni vodom hlađeni dvocilindraš je oslabljen (za 18 KS) na 87 KS koje dostiže rano, već na 6.750 o/min, uz maksimalnih 81 Nm koje dostiže kada i najveću snagu, pri 6.750 o/min. Pomenuli smo, radna zapremina je identična kao kod F900, a manja snaga postignuta je elektronski a ne mehanički, kao što bi se to moglo izvesti restriktorima vazduha. U osnovi, obzirom na elektronsku komandu gasa i elektronsko ubrizgavanje goriva i mapiranje to i nije problem realizovati, a bez nepoželjnih gubitaka.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Da bi bili potpuno tačni, moramo pomenuti i da F800GS i F900GS dele ram koja je kombinacija čeličnog kutijastog i pomoćnog cevastog rama. I u osnovi tu negde bi mogli da završimo sa deljenjem delova između dva modela koji su u svom karakteru potpuno različiti. BMW F800GS, iako dual sport koji ne bi treba da se stidi ni silaska sa asfalta, je osetno niži.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Sedište je visine 815 mm, čime F800GS postaje vrlo prijatan vozačima manje visine. Prednje teleskopske viljuške su prečnika 41 mm sa hodom od 170 mm, isto koliko ima i zadnje oscilujuće rame. Prednje ogibljenje nije podesivo, gok je zadnja opruga i ZF amortizer potpuno podesivi. Međutim, pre donošenja preranih zaključaka treba konstatovati i da BMW F800GS ima adaptivno ogibljenje putem selektora na levoj ručki, kojim se ujedno deaktivira kontrola proklizavanja.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Prednji kočioni diskovi su plivajući, prečnika 305 mm, sa dvoklipnim plivajućim čeljustima, dok je zadnji disk prečnika 261 mm sa jednoklipnim plivajućim čeljustima. Pored toga što su za BMW F800GS namenjeni liveni točkovi od 19“ i 17“, u standardnoj opremi je i amortizer upravljača. Standardna oprema su ABS i kontrola proklizavanja osetljivi na nagib motocikla.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Digitalna instrument tabla sa TFT ekranom od 6.5“, ali i sistem korišćenja opcija i povezivanja sa mobilnim telefonom dobro su nam poznati sa drugih BMW modela, ali uvek bez rezerve možemo da pohvalimo logiku i način korišćenja koji su odlično prilagođeni vozaču.

Dmotion preporučuje: Test Aprilia 660 Tuareg

Pomenuli smo da je trenutno BMW F800GS vrlo atraktivna ponuda u paketu opreme koji donosi. Uz adaptivno ogibljenje i grejače ručki u paketu su i povišeni vetrobran, pametni ključ, alarm, ali i kvalitetan i poprilično skup dvovisinski Vario kofer (ukoliko se kupuje odvojeno), što je ponuda koja će trajati do isteka zaliha.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Na kraju, F800GS u, možemo ih slobodno nazvati tradicionalnim, plavo – belim bojama, uz poneki crveni detalj i crne livene točkove izgleda sjajno! BMW vrlo uspešno i koristi imidž koji dodeljuje svojoj GS ponudi, ali sa dovoljno varijacija koje svaki model čine dovoljno jedinstvenim.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Iako ima poprilično veliku masu od 227 kilograma vozač je uopšte ne oseti. Težište je nisko, a uz odlično profilisano i udobno sedište, prvi kontakt sa ovim modelom je…pa kako i treba da bude sa BMW-om – premijum. Precizno i predantno proizveden, vozačevom oku prija sve što vidi ispred sebe. Već nakon startovanja agregata agregata jasno je da paljenje na 270° i dva balansna vratila najavljuju agreta visoke kulture rada. A to se potvrđuje i u vožnji, u celom rasponu obrtaja – vibracija, kada ih i ima su minimalne, a od 3.500 do 4.500 o/min ovaj agreta toliko mirno radi da bi se moglo pomisliti da je ispod sedišta četvorocilindraš. Quick shifter nagore i nadole je u Dynamic paketu opreme i reaguje na dodir papučice menjača, mada promene stepena prenosa sa korišćenjem kvačila pokazuju da je reč o vrlo preciznom šestostepenom menjaču.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Generalno, BMW F800GS je vrhunski ukomponovan dual-sport. U relacijama snaga, ubrzanje, kočenje i upravljivost vlada potpuni balans. U krivinu ulazi vrlo lako i podjednako lako se održava precizna putanja kroz krivinu. Šta više, obzirom na točak od 19“ na prednjoj osovini, F800GS iznenađujuće je okretan u gradskoj vožnji i manevrima na skučenom prostoru. Iako ogibljenje nema ekstremno duge hodove, odlično se snalazi na neravninama koje efikasno apsorbuje. Šta više, iako formalno jeste GS, deluje nam da je ovaj model i vrlo dobar turer.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Uz odličnu, gotovo uspravnu poziciju sedenja, savršenu ergonomiju, mekane komande i vrlo miran agregat, višečasovna vožnja ne predstavlja nikakav napor, pogotovo uz odličnu zaštitu od vetra koju donosi povišeni vizir, a naravno i tempomat u standardnoj opremi.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

I vožnja van asfalta pokazuje da oslanjanje svojim hodovima možda i nije predviđeno za ultimativnu off-road, ali jeste predviđeno i projektovano za udobnu vožnju po neravnoj podlozi.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Pomenuli smo da je je ovaj agregat oslabljen za 18 KS u odnosu na verziju koja se ugrađuje u F900GS. Bez brige, ovim oslabljivanjem nije ostao bez daha. U režimu niskih obrtaja prijatno je umerena isporuka snage, ali ozbiljna „konjica“ galopira već preko 3.500 o/min. Pri tom, ispruka snage je vrlo linearna. Ovaj dvocilindraš nije visokoturažan i nema potrebe terati da do limitera obrtaja. Sve što zna i ume pokazaće već do 5.800 o/min i to će biti vrlo uverljivo.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

BMW F800GS nije spor motocikl – do 100 km/h ubrzava za 4.2 sekunde, a maksimalna brzina je 190 km/h, ali uz opasku da putnu brzinu od 130 km/h održava bez ikakvog napora, a uz malu potrošnju goriva. Bez problema se vozi sa 4 l/100 km, što uz rezervoar goriva od 15 litara donosi više nego pristojnu autonomiju.

Test BMW F800GS // Foto Dmotion.rs

Pomenuli smo da je test modela BMW F800GS test modela koji se zbog poprilično visoke cene uglavnom samo želeo, ali da se (u trenutku pisanja teksta) može kupiti odlično opremljen i po značajno sniženoj ceni. Kako nas je obavestio BMW Radulović, koji nam je obezbedio test vozilo, govorimo o 12.800 evra, uz napomenu da testirani model nije imao keyless, pametni ključ, ali da ga ima u paketu koji je trenutno aktuelan i biće do isteka zaliha, a u koji spadaju kofer i povišeni vizir. A govorimo o zaista odlično opremljenom motociklu spremnom za vrhunsko uživanje. To je upravo ono za šta je BMW F800GS namenjen.

Model BMW F800GS
Dužina x širina mm 2296 x 910
Međuosovinski razmak (mm)

1556

Masa motocikla praznog (kg.) 227
Ram Čelični/pomoćni cevasti/trelis
Prednje oslanjanje 41 mm/Adaptivno / hod 170 mm
Zadnje oslanjanje Aluminijumska viljuška / mono shock / hod 170 mm / Podesivo
Visina sedišta mm 815
Kočnice napred Dvoklipne / 305 mm ABS
Kočnice pozadi Jednoklipne 261 mm ABS
Rake / trail 24.5° / 104.1 mm
Agregat
Broj cilindara R2
Broj ventila po cilindru 4
Radna zapremina (ccm) 895
Prečnik x hod klipa 86 x 77
Snaga pri o/ min. (KS)

87 KS pri 6.750

Maksimalni obrtni moment Nm pri o/ min. 91 / 6.750 o/min
Menjač 6 brzina/quick shifter
Kvačilo Mokro
Gume napred / pozadi 110/80 R 19 / 150/70-17
Maksimalna brzina km/h 190
Prosečna potrošnja na testu l/100 km

4,1

Zapremina rezervoara litara

15

Cena testiranog modela 12,800 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Morbidelli pauzira do prve trke

MotoGP – Morbidelli pauzira do prve trke na preporuku lekara, a kao posledica pada ...

MotoGP – Ducati gubi svoj novi sistem

MotoGP motocikli su prototipovi i poligon za istraživanje tehnologija u kojima Ducati često prednjači, ...

MotoGP – Bagnaia na pol poziciju uz rekord kruga

MotoGP kvalifkacije i pol pozicija na stazi Angel Nieto u Herezu pripale su Francescu ...

Osvežena i pojačana nova Yamaha TMAX 560

Jedan od najpopularnijih sportskih maksi skutera na svetu, Yamaha TMAX, dobio je svoje sedmo ...

MotoGP – Ducati i Bagnaia zajedno do 2024.

MotoGP tim Ducati se obezbedio na duže staze novim ugovorom sa Francescom Bagnaijom MotoGP ...