Mercedes (ponovo) investira u SUS motore i to ogromne količine novca nakon prihvatanja stvarnosti da elektrifikacija kaska
Mercedes (ponovo) investira u SUS motore i to ogromne količine novca nakon prihvatanja stvarnosti da elektrifikacija kaska u odnosu na ambiciozne planove. Nakon što je priznao da su njegovi ciljevi elektrifikacije bili preambiciozni, Mercedes sada ulaže ogromne količine novca u motore sa unutrašnjim sagorevanjem. U intervjuu za nemačku publikaciju Virtschaftsvoche, izvršni direktor Ola Kelenius rekao je da će tehnologija motora sa unutrašnjim sagorevanjem „potrajati i do 2030-ih“. Da bi bili sigurni da će SUS motori ispunjavati sve strože propise, neophodna su ogromna ulaganja. Samo ove godine, marka sa trokrakom zvezdom troši 14 milijardi evra samo na svoju diviziju putničkih automobila. Sredstva su rezervisana za “visokotehnološku tehnologiju sagorevanja”, ali i elektrifikaciju i digitalizaciju. Iako švedsko-nemački izvršni direktor nije precizirao koliko Mercedes troši na SUS motore, on je priznao da je to “više novca nego što je ranije planirano”.
Kelenijus je spomenuo S-Klasu i ažuriranje vodećeg modela u sredini životnog ciklusa planirano za 2026.: „Uložili smo mnogo više u ažuriranje modela nove S-Klase i motora sa unutrašnjim sagorevanjem nego što obično trošimo na fejslifting.“ Cilj Mercedesa je da ima svoje konvencionalne pogone na „najvišem tehnološkom nivou“. Bez trošenja velikog novca na benzinske i dizel motore, luksuzni brend bi „odjednom zaustavio naš posao sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem 2027. ili 2028. godine“. Kallenius je mislio na Euro 7 i China 7 propise i na to kako motori moraju biti ažurirani da bi radili čistije kako bi ispunili stroža pravila o emisiji. Cilj je da Mercedes podesi sve “relevantne motore sa unutrašnjim sagorevanjem i kombinacije menjača” kako bi izbegao plaćanje ogromnih kazni. Kelenius je pomenuo da će budući motori biti donekle elektrificirani, pa očekujte još više hibrida u liniji. Mercedes zna da se mora prilagoditi sada kada prelazak na električna vozila ne ide kako je planirano. Pre tri godine je rečeno (očekivano) da će plug-in hibridi i potpuno električni automobili predstavljati oko 50 odsto godišnje prodaje do 2025. Međutim, malo je verovatno da će se to dogoditi. U jednom trenutku, kompanija je čak rekla da će biti potpuno električna do 2030. u nekim zemljama „gde to dozvoljavaju tržišni uslovi“. Nakon što ga je stvarnost pogodila u lice, Mercedes nema drugog načina nego da prilagodi svoje ciljeve. Sada želi da hibridi i električni automobili čine polovinu isporuka do kraja decenije. Prema Kellenijusu, krajnji cilj je da marka postane CO2 neutralna do 2040. nije se promenio.
On je odbacio glasine o tome da je kompanija otkazala razvoj platforme za sledeću generaciju EQS: „Projekat se odvija velikom brzinom“. Osim toga, ne odustaje od planova za obećanih osam gigafabrika za proizvodnju baterija koje će podržati svoje električne ambicije. Međutim, objekti će biti gotovi „nešto kasnije” nego što je prvobitno planirano. Pošto smo spomenuli EQS, ranije ove godine postojao je zanimljiv izveštaj o tome kako je Mercedes testirao svoj veličanstveni električni automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem koji povećava domet. Veliki EV je navodno bio opremljen malim dvocilindarskim, 1,0-litarskim turbo motorom postavljenim napred. Međutim, testiranja su navodno obustavljena. Mercedes ima dogovor sa Geelyjem da zajednički rade na hibridnim motorima koji će takođe ući u modele Volvo. Kineski automobilski gigant ima stručnost u proširivačima dometa, uključujući poseban ugovor sa Renaultom. Novoformirana „Horse“ divizija specijalizovana je za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i agregate razvijene kao produžitelji dometa.
Show Comments