fbpx

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus?

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus, kažu spekulacije i već vide scenario po kojem bi japanski gigant mogao nazad na grid

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus, kažu spekulacije i već vide scenario po kojem bi japanski gigant mogao nazad na grid Spekulacije da Toyota razmišlja da se vrati u Formulu 1 sa timom Haas dobile su dodatni vetar u leđa u Silverstoneu gde je trkački menadžer Toyota Gazoo Masaya Kaji posmatrao akciju iz Haasove garaže. Nakon što se bez mnogo uspeha (pogotovo u odnosu na ogromne investicije) povukla iz Formule 1 na kraju šampionata 2009. godine navodeći globalnu krizu kao razlog, Toyota sada navodno želi da se vrati u sport. Da li je Toyota Gazoo Haas na vidiku?
Prema F1 publikacijama Formula.hu i Racingnevs365.com, Toyota bi mogla da bude partner sa Haasom u proizvodnji komponenti karoserije njihovog F1 automobila, čineći to zajedno sa Dallarom, koja bi uključivala Haas, a koji koristi Toyotin aerotunel u Kelnu. Ali iako nema planova za pravljenje sopstvenog pogonskog sistema, Tojota bi mogla da krene tim putem u budućnosti. Haas je, za sada, odbio da komentariše spekulacije. Međutim, od tada se na društvenim mrežama pojavio jedan značajan trag sa generalnim direktorom Toyota Gazoo u tehničkom odeljenju za motosport, Masayaom Kajijem, primećenim u garaži Haasa tokom trke Formule 1 za Veliku nagradu Velike Britanije. Kaji je bio jedan od gostiju u zadnjem delu garaže tima Haas, posmatrajući akciju dok se Niko Hulkenberg borio za šesto mesto na trci u Silverstoneu, što je bio njegov drugi P6 u isto toliko trka.
Spekulacije kažu da bi kao mogući prvi korak, to bi bio sponzorski ugovor sličan onom koji su poslednjih godina imali Zauber i Alfa Romeo, a zatim i tehnološka saradnja. Iako je Haasove F1 automobile proizvodila Dallara, mađarska publikacija tvrdi da će karoseriju „delimično ili u potpunosti preuzeti sedište Toyota Gazoo Racing-a u Kelnu od 2025. godine“.

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus / Allan McNish (GBR) Toyota TF102 Austalian Grand Prix, Melbourne, Australia, 3 March 2002. // Foto Toyota Newsroom

Motor će, međutim, i dalje biti pogonska jedinica Ferarija dok njihov ugovor traje do 2028. godine. Takođe se raspravljalo o potpunom preuzimanju Haasa od strane Toyote sa potencijalom da Tojota napravi sopstvene motore. Međutim, do sada je Toyota bila rezervisana ka ideji da se posveti povratku u Formulu 1, a potpredsednik Toyota Gazoo Racing Europe Kazuki Nakajima je prošle sezone rekao: „U ovom trenutku, to je jasno ne. „Ovo je samo o tome da vozaču (fabrički vozač Toyote Ryo Hirakawa je postao deo programa tima McLaren)  pružimo priliku da uđe na vrata F1. Ali, naravno, možete razmišljati o bilo čemu, a ima dosta glasina. Ko zna šta nosi budućnost?”

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Elektrifikacija – strateški pravac BMW Grupe

Elektrifikacija je jedan od strateških pravaca korporativne strategije BMW Grupe NUMBER ONE > NEXT. ...

Lamborghini Sian dobio ime FKP 37 u čast Piëch-a

Među premijerama u Frankufurtu je i prvi hibridni i najsnažniji ikada Lamborghini sa imenom ...

BMW otkrio svoju prvu električnu limuzinu i4

BMW je prikazao serijsku verziju svoje prve električne limuzine i4, sa ozbiljnom snagom i ...

McLaren Elva – stigla prinova u Ultimate Seriju

McLaren je predstavio još jednog člana svoje vrhunske Ultimate Serije, dramatični roadster bez vrata ...

Cadillac ukida ATS sedan nakon 2018., ali ostaje u segmentu

Cadillac je u sredu potvrdio da će 2018. biti poslednja modelska godina za kompaktni ...

Nova toplotna pumpa za veću autonomiju električnih Kija

Kia uvodi inovaciju na području grejanja kabine za veću autonominu električnih vozila pri niskim ...