Test – Kia Sorento 2.2 TCi bi svojom oznakom mogla da odvede na pogrešan zaključak obzirom da je dizel
Test – Kia Sorento 2.2 TCi bi svojom oznakom mogla da odvede na pogrešan zaključak obzirom da je dizel. Da, dobro poznati 2.2 dizel je pogon testiranog južnokorejskog SUV-a, ali umesto odomaćene CRDi oznake, Kia je odlučila da malo osveži stvari i po pitanju oznaka. Naravno, promena oznake pogona najmanje je bitna u činjenici da je za 2024. drugi najveći model koji Kia proizvodi (najveći koji se nudi kupcima u Srbiji) poprilično detaljno osvežen.
Šta više, ako se pozabavimo izgledom, osvežena Kia Sorento za modelnu 2024. godinu izgleda potpuno drugačije u odnosu na originalni model predstavljen 2021. Jasno je da su prednji odbojnik i svetlosne gupe lice svakog vozila, a Kia je u tom domenu uradila potpuni redizajn Sorenta. Iako se prilikom osvežavanja, odnsno restilizacije najčešće zadržavaju poklopac motora i prednji blatobrani u koji se uklapaku izmenjen gril hladnjaka i nove svetlosne grupe, Kia Sorento je po toj osnovi potpuno nova – novi su blatobrani, gril, poklopac motora, svetlosne grupe, a unutar njih i LED potpis svetala za dnevnu vožnju.
Rezultat je vidljiv izdaleka, ali ono što je mnogo važnije, Kia je uspela da potpuno promeni stil i imidž ovog modela. Osim što je postao mnogo moderniji, Sorento je dobio ozbiljniji i agresivniji nastup, a uglastim formama čak deluje snažnije.
Za razliku od prednjeg dela, zadnji deo Sorenta nije toliko nov. Zapravo, svetlosne grupe su formom ostale iste, ali su malo modifikovane, a nova je i grafika označavanja modela. U svakom slučaju, po pitanju karoserije, osvežavanje je neuobičajeno veliko i više nego uspešno. Nova Kia Sorento izgleda odlično.
Iako deluje veliko, Kia Sorento dimenzijama karoserije zapravo i nije SUV na granici pet metara. Dužina je 4.810 mm, ali je sa svojih 1.900 mm širine bez spoljnih ogledala poprilično širok model. Međuosovinski razmak je 2.815 mm, a za SUV prepusti su relativno kratki, kao štpo je to praksa kod punokrvnih terenaca, kako bi se obezbedili što veći prilazni i izlazni uglovi kada je off-road vožnja u pitanju. I ponovo konstatujemo da svojim proporcijma ovaj model šalje sliku snažnog i ozbiljnog vozila, koje se uz pogon na svim točkovima ne stidi da siđe sa asfalta. Svakako, ono što je specifičnost Sorenta je da u svojih 4.8 metara nudi i opcioni treći red sedišta, pri čemu ovaj sedmosed ostaje i dalje razumnog gabarita za okretnost u gradskim uslovima vožnje i parkiranja.
Testirani model ima kompletnu oznaku Kia Sorento EX Limited Panorama 4WD 8DCT u kojoj pored pogona na svim točkovima i osmostepenog menjača sa dvostrukom spojnicom treba naći i podatak da se radi o najvišem paketu opreme, što je bitno kada se bavimo enterijerom. Međutim, pre nego što dođemo do luksuza, moramo se zadržati na osnovi. Ponuda prostora u ovom vozilu je odlična po svim osnovama, kako napred, tako i pozadi, uz ogradu da je testirana verzija sa pet, a ne sa sedam sedišta. Prostora za odlaganje sitnica ima više nego dovoljno, a pre svega konstatujemo i kvalitetnu izradu i materijale koji su potpuno u skladu sa visokim nivoom opreme.
Svoju, dobrim delom, novu kabinu Kia Sorento duguje električnom modelu EV9. Neko voli, neko i ne aktuelni stil tablet ugradnje, ali i Sorento je dobio jedan veliki, blago povijeni ekran u kojem su zapravo digitalna instrument tabla dijagonale 12.3“ i višenamenski ekran iste dimenzije. Sasvim očekivano, Sorento je dobio mogućnost bežičnog povezivanja na Apple CarPlay i Android Auto, osetno precizniji i brži operativni sistem, i zapravo se po ovom pitanju lako funkcioniše.
Fizičkih prekidača je ostalo malo i dodeljeni su grejanju i hlađenju sedišta, grejaču upravljača kao i HDC-u. Provetravanjem i klimatizacijom upravlja se preko zasebnog višenamenskog ekrana osetljivog na dodir. Iako možda zvuči malo komplikovano, nakon privikavanja u praksi je jednostavno.
Potpuna novina je i elektronski rotacioni selektor pogona odnosno menjača. Smešten je na centralnu konzolu, koja je generalno lepo dizajnirana i organizovana, a sličan, samo manji rotacioni selektor je za jedan od čak šest modova vožnje.
Prednja sedišta su izrazito bogato dimenzionisana, bez previše naglašenih bočnih podrški, pa će se u njima udobno voziti i korpulentne osobe. Osim činjenice da su u EX paketu opreme elektropomična sa memorijom, opremljena su u i grejanjem i hlađenjem, kao i masažom, pa po toj osnovi donose sve što i modeli premijum segmenta, uz dodatak električnih komandi na naslonu suvozačevog sedišta za pomeranje i podešavanje nagiba naslona, a kojim može upravljati vozač ili čak i neko sa zadnje klupe. Diskutabilno koliko je stvarno potrebno, ali na raspolaganju je.
I zadnja klupa se može pohvaliti odličnom funkcionalnošću. Pored ogromnog prostora koji nudi putnicima, uzdužno je pomična i to iz dva dela, čime se dodatno može prilagoditi potrebama, a ugao naslona je takođe dvodelno podesiv. Jednom rečju Kia Sorento ima vrlo dobro organizovanu i prostranu kabinu stvorenu za duga i udobna putovanja, a u EX paketu opreme stiže i mnogo luksuza.
Prtljažnik je ponudom prstora na nivou kabine. Od osnovnih i ogromnih 910 litara pa do maksimalnih 2.100 litara. Da bude još jednostavnije i funkcionalnije, brine se pomična zadnja klupa, ali i mogućnost preklapanja naslona zadnje klupe prekidačima iz samog prtljažnika.
Pogon modela Kia Sorento 2.2 Tci je 2.2 litarski turbodizel, koji maksimalnih 193 KS dostiže pri 3.300 o/min, a maksimalnih 440 Nm ostvarje u rasponu od 1.750 do 2.750 o/min. Pogon je na svim točkovima, preko osmostepenog menjača sa dvostrukom spojnicom. Kia Sorento se može kupiti sa istim motorom ali i samo prednjim pogonom, a benzinska alternativa zapravo je hibridna i čini je 1.6 GDI koji uz električnu pomoć stiže do 264 ili čak 304 KS. Za slabiji hibridni pogon rezervisan je prednji, a za snažniji na svim točkovima. Prednje MacPherson imaju gasne amortizere, kao i zadnja multilink osovina.
Od 1.800 kilograma teškog SUV-a sa 193 KS iluzorno je očekivati i tražiti vrhunske performanse. Ovaj model nudi pogon sa viskom kulturom rada i vrlo niskim nivoom buke u kabini čak i pri velikim brzinama. Generalno, Kia kao osnovno tržište ovog modela vidi SAD, pa je logično da je trim ogibljenja prilagođen maksimalnoj udobnosti a vrhunskoj voznoj dinamici i direktnom upravlajnju. Međutim Kia Sorento ima upravljanje koje je daleko od nepreciznog.
Prijatno je indirektno i vrlo nezahtevno po vozača. Iz te perspektive Kia Sorento je rođeni dugoprugaš koji neće umoriti ni vozača ni putnike. Iaka, iako nije previše tvrdo trimovanog ogibljenja, Soretno se u krivinama minimalno naginje, i sasvim se lepo snalazi u brzim promenama pravca kretanja. Podjednako dobro se snalazi i na makadamkom putu, gde zapravo demonstrira svoje odlično izbalansirano ogibljnje, ali i odličnu trakciju uz AWD pogon.
U skladu sa zakonima ali i vremenom Kia Sorento na spisku ima sve aktuelne vozačke asistencije, ali i odličnu 3D kameru, mada svakako treba dodati i da će vozilo umesto vas zatvoriti prozore kada se naiđe na prašinu i otvoriti kada se izađe iz prljave zone. Isto tako, Sorento će vam posle izvesnog vremena provedenog u vožnji samoinicijativno (naravno, ako je sistem aktivan) izmasirati leđa. Definitivno, Kia Sorento je vrlo udoban i komforan SUV, a priznanje moramo odati i vrhunskom, doduše opcionom, Bose audio sistemu.
Na kraju, iako konstatujemo da svakako nije sportista, Sorento se sa svojim 2.2 dizelom do 100 km/h zaleti za manje od 10 sekundi i do maksimalnih 205 km/h, ali uz međuubrzanja sasvim dovoljna za bezbedno preticanje, a pri tome u proseku trošiti razumnih 7.5 litara dizela. Zanimljiv podatak za vlasnike plovila i prikolica je maksimalna dozvoljena masa prikolice sa kočnicom od čak 2.500 kilograma.
Testirani, novi, odnosno osveženi model Kia Sorento je evidentno značajno unapređen kako stilom tako i tehnološki u odnosu na prvo izdanje iz 2021. Nećemo preterati ako konstatujemo unapređen čak i preko onoga što je ustaljena praksa. Odnovna verzija modela Kia Sorento sa AWD pogonom i 2.2 dizelom košta 56.599 evra, a testirani model u Limited Panorama opremi sa aktuelnim popustom od 4.000 evra, koji važi u trenutku pisanja teksta, može se kupiti za 66.399 evra. Za taj iznos, zaista se dobija dosta, pre svega po pitanju prostora i udobnosti, a pogotovo u odnosu na aktuelne cene modela iz istog ili sličnog segmenta koji se mogu naći na tržištu u Srbiji, a koje je sve teže naći sa dizel motorima.
Model | Kia Sorento EX Limited Panorama 4WD 8DCT |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.815/ 1.900/ 1.700 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2815 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1867 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2510 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | 2500 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 910/2100 |
Motor | Dizel |
Gorivo | Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 2151 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 194 pri 3.800 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 440 / od 1.750 do 2.750 o/min |
Menjač | 8 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h | 8.9 |
Maksimalna brzina km/h | 204 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 7,7 |
Zapremina rezervoara | 67 |
Cena testiranog modela | 66.399 evra |
Show Comments