fbpx

Test – Mercedes E220d – nova E-Klasa bez mnogo dileme malo smanjena S-Klasa, prepuna elektronskih tehnologija

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Test – Mercedes E220d – nova E-Klasa bez mnogo dileme malo smanjena S-Klasa, prepuna elektronskih tehnologija. Šta više, u današnje konfuzno tranziciono vreme između automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila, možda se može postaviti i pitanje čemu Mercedes E Klase? Mnogo para i truda je Štutgart uložio da bi napravio EQE, koji je električna E Klasa, a tu su i S Klasa, a i električni pandan EQS. Pri tom, ne treba zaboraviti da E-Klasa već pedesetak godina pripada segmentu velikih, udobnih poslovno-porodičnih limuzina i da je nakon više od 16 miliona prodatih primeraka postao ikona pomenutog segmenta. A postao je i ikona legendarnog nadmetanja sa „zemljacima“ Audijem A6 i BMW Seriji 5.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Rekosmo konfuzna tranziciona vremena, kada megalomanski planovi o elektrifikaciji automobila ne idu po planu, a autoindustrija je razvučena na dva fronta kako tehnološki, tako i finansijski i stilski. Srećom po ljubitelje klasičnog SUS pogona, a i svih onih koji su probali EV pa žele da se vrate na bobro nam znanu benzinsku pumpu, po svemu sudeći, „klasičnih“ automobila je bilo i biće, koliko god zakoni „mračili“ sagledivu budućnost putničkog automobila.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Da li je Mercedes, uz neizbežnu, politikom dirigovanu elektrifikaciju, ozbiljno pristupio stvaranju šeste generacije svoje velike limuzine? Pitanje je izlišno, naravno da jeste iako prave i direktne konkurencije ima sve manje. Šta više, BMW Serije 5 je svež, Audi A6 je već zašao u godine, a kokurent sa severa, Volvo S90 penzionisan, kao što će biti i Jaguar XF. Deluje nam da Mercedes zapravo ima mudar mada i skup poslovni plan, koji zapravo prvi usvojio BMW – ponuditi kvalitetnu i kompletnu modelnu ponudu sa SUS i elektro pogonom, uključujući i dizele. Jednostavno, dok EU maše zabranama prodaje automobila sa SUS motorima, ostatak sveta je dovoljno veliko tržište za „klasiku“.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Mercedes-Benz W213, odnosno nova E-Klasa je gabaritima stigla tamo gde je bila S Klasa, na granicu od pet metara. Ne, nismo oduševljni preteranim stilskim poistovećivanjem među modelima, odnosno činjenicom da je dizajn Mercedesa E-Klase mešavina onoga što vidimo na C-Klasi, S-Klasi, EQS-u i EQE-u. Dobro, jasno je da marka mora imati svoj stil i stilsku povezanost, ali malo originalnosti bi svima prijalo.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Samo, testirani Mercedes E220d izgleda sjajno, tu dileme nema, ako već ima dileme o kom je modelu reč, barem izdaleka. Karoserija ove velike limuzine deluje vrlo monolitno, super elegantno i što je najvažnije, izuzetno je aerodinamična. Koeficijent čeonog otpora je samo 0,23, što je fantastičan rezultat, mada ga limuzinom i nije toliko teško postići kao zdepastim hatchbackom. Testirani Mercedes E220d ne deli samo stil sa drugim modelima.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Praktično, sve tri limuzine, C-Klasa, E- Klasa i S-Klasa počivaju na istoj MRA II platformi, sa velikim međuosovinskim razmakom koji je kod Mercedes E220d čak 2.961 metar. MRA II platforma podrazumeva i da je pogonska jedinica (barem) blagi hibrid, kao i da je moralo da se nađe mesta za litijum-jonsku bateriju.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Mercedes E220d je na Dmotion.rs test stigao u vrhunskoj opremi, uključujući AMG Line vizuelni, ali i AMG Engineering paket (20“ točkovi sa paocima, veće kočnice, vazdušno ogibljenje…), pa nije preterano reći i da je do nas stigao u vrhunskoj formi kako spolja tako i iznutra.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

A iznutra, odnosno u kabini, testirani Mercedes E220d izgleda fascinantno. Zapravo, izgleda baš onako kako treba da izgleda kabina limuzine premijum segmenta i premijum cene. Ponuda prostora je odlična, pogotovo uz prednja sedišta koja su u svoje relativno kompaktne gabarite uspela da prime sve što je potrebno za vrhunsku udobnost.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Generalno, kako prednja tako i zadnja sedišta su odlična i po toj osnovi Mercedes-Benz W213 je tačno tamo gde treba da bude.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Sasvim razumljivo pa i očekivano, elektronika i digitala su tu da donesu svoje mogućnosti, ali i stil u kabinu. Da, testirani Mercedes E220d umesto armaturne table ima jednu veliku instrument tablu. Karikiramo naravno. Osnova svega je MBUX najnovije genracije praktično je i dalje osnova svega, ali pored, u tablet stilu, postavljene instrument table, tu je višenamenski ekran, ali da bi MBUX Superscreen bio kompletan i suvozač ima svoj pristojno velik ekran osetljiv na dodir, na kojem može da pristupi navigaciji, aplikacijama, povezuje se sa vozilom ili se zabavlja uz „streaming“.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Da li je neophodno – nije, da li je aktuelno i da li svi u premijum segmentu idu sličnim putem – da, naravno. U svakom slučaju, ovak „kontrolni centar“ u Mercedesu E220d izgleda fascinantno, ali i uredno i odlično organizovano i funkcionalno i potpuno drugačije u odnosu na prethodnu W213 generaciju E-Klase, uključujući i činjenicu da su okrugli otvori za provetravanje potpuno eliminisani. A da li je ovo S-Klasa? Ne baš, ali je prilično blizu.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Testirani Mercedes E220d i svojoj oznaci ima i dodatak 4MATIC, a mi moramo da dodamo i ne samo pogon nego i upravljanje na svim točkovima. Zapravo, testirani paket je vrhunska oprema i mehanika, ali u kombinaciji sa najslabijim, ali i ubedljivo najekonomičnijim dizel pogonom, koji pored svojih 197 KS ima i pomoć od elektromotora od 23 KS ugrađenog u kućište devetostepenog menjača. Uz multilink osovine i napred i pozadi, vardušno ogibljnje se brine za udobnost i voznu dinamiku.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Kažemo ubedljivo najekonomičniji, a ne preterujemo. Testirani Mercedes E220d nam je poželeo dobrošlicu sa 1240 kilometara autonomije se jednim rezervoarom dizela od 66 litara. Kapa dole. Čak i ako se pomisli da će ta autonomija da nestane na volšeban način nakon par kilometara – neće. Mercedes E220d na autoputu 130 km/h održava sa samo 1.800 o/min, uz potrošnju od 5.5 l/100 km. Velik broj stepena prenosa, 440 Nm obrtnog momenta iz dvolitarskog dizela, i pogon se igra sa skoro dve tone teškom limuzinom. Nravno, Mercedes E220d nije najbrži u porodici, ali nema čega da se stidi – maksimalana brzina je 235 km/h, ubtzanje do 100 km/h je ispod 8 sekundi.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Dobro, od ovakvog paketa treba očekivati maksimalnu udobnost i maksimalnu ekonomičnost, a to se dobija od početka do kraja. Mercedes E220d je izuzetno tiho vozilo, sa izuzetnim Burmester 4D Surround audio sistemom, pa se uživa u muzici a ne u zvuku motora. Zapravo, zvuka motora ili šuma vetra u kabini gotovo da ni nema.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Po pitanju vozne dinamike, novi Mercedes E-Klase se približio odličnoj C-Klasi, ali je i dalje prilagođen za prijatno opuštenu a ne oštru i dinamičnu vožnju. Uz sjajan položaj sedenja za upravljačem, Mercedes E220d je pravi dugoprugaš iz kojeg se nakon 1.000 kilometara vožnje izlazi ispeglan i odmoran. Ipak, udobnost nije uticala na preciznost upravljanja. Sa svojim AWS sistemom u krivnama Mercedes E220d ima savršeno precizne putanje bez izraženih porečnih nagiba.

Dmotion.rs preporučuje: Test – BMW 520d model sa najslabijim i najekonomičnijim motorom, ali u najvišem, sportskom paketu opreme

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Upravljač je prijatno direktan i zapravo bi najbolji opis vozne dinamike ovog modela bio – odlična ukomponovanost po svim osnovama. Kočioni sistem prati snagu motora, ogibljenje prati masu vozila i rezultat je velika limuzina u čije vozne osobine i karateristike se brzo stiče poverenje. Sasvim očekivano, testirani Mercedes E220d je bio nakrcan svim bezbednosnim asistencijama, upozorenjima, unapređenom realnošću, automatskim parkiranjem, i svime što stane na dve kucane strane spiska standardne i dodatne opreme.

Test – Mercedes E220d // Foto Dmotion.rs

Da li je novi Mercedes E-Klase stvarno nov i da li Mercedes stvarno potrudio oko ovog modela? Bilo bi jako detinjasto i neozbiljno uopšte pomisliti da nije. E-Klasa je itekako unapređena tehnološki, stilom, udobnošću i sposobnostima, a uz gotovo neverovatnu ekonomičnost. Doduše, ne i iznenađujuće, unapređena je i po pitanju cene. Sjajan je ovo automobil, ali testirani Mercedes E220d košta 106.549,20 evra. U decembru 2020. na testu smo imali E-Klasu u podjednako maksimalno visokom paketu opreme, sa identičnim pogonom i koštala je 70.418 evra. Da li današnji model vredi 36.000 evra više, slikovitije jedan potpuno novi Mercedes B 200d više? Da, tehnološki ima dosta toga novog, ali, da li baš toliko više vredi, nismo sigurni.

Model Mercedes E 220d 4MATIC
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.949/ 1.880/ 1.469
Međuosovinski razmak (mm) 2.961
Masa vozila praznog (kg.) 1.975
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2.580
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 540
Motor Dizel
Gorivo Dizel
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1993
Snaga pri o/ min. (KS) 197 pri 3.600
Elektro motor 48 V 23 KS
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 440 / od 1.800 do 2.800 o/min
Menjač Atomatik 9 G-Tronic
Ubrzanje 0-100 km/h 07.08.24
Maksimalna brzina km/h 234
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6
Zapremina rezervoara 66
Cena testiranog modela 106.549 evra

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Pobeda Pavlovića na otvaranju sezone Lamborghini Super Trofeo

Miloš Pavlović je na startu Lamborghini Super Trofeo šampionata dokazao klasu i maestralnom vožnjom ...

Stigle vrlo dobre vesti za ljubitelje Audija A4

Iz Ingolštada su stigle dobre vesti za sve ljubitelje Audija A4, koji u novoj ...

Autonomna off road vožnja – možda i bude

Nije isključeno da će se uskoro pojaviti sistem, autonomne off road vožnje. Ford je ...

Audi zatvara pogon u Briselu?

Audi zatvara pogon u Briselu gde proizvodi Q8 e-Tron, moguć je scenario zbog pada ...

Vozači izneli četiri faktora koji vode do bolje Formule 1

Asocijacija Grand Prix vozača iznela je svoje viđenje i četiri faktora do zanimljivijih i ...

Porsche sa iznenađenjem u Ženevi – Mission E Cross Turismo

Allroad, na struju, pa još i karavan. Konceptna studija koja je previše realna – ...