Test – Mercedes E220d – nova E-Klasa bez mnogo dileme malo smanjena S-Klasa, prepuna elektronskih tehnologija
Test – Mercedes E220d – nova E-Klasa bez mnogo dileme malo smanjena S-Klasa, prepuna elektronskih tehnologija. Šta više, u današnje konfuzno tranziciono vreme između automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila, možda se može postaviti i pitanje čemu Mercedes E Klase? Mnogo para i truda je Štutgart uložio da bi napravio EQE, koji je električna E Klasa, a tu su i S Klasa, a i električni pandan EQS. Pri tom, ne treba zaboraviti da E-Klasa već pedesetak godina pripada segmentu velikih, udobnih poslovno-porodičnih limuzina i da je nakon više od 16 miliona prodatih primeraka postao ikona pomenutog segmenta. A postao je i ikona legendarnog nadmetanja sa „zemljacima“ Audijem A6 i BMW Seriji 5.
Rekosmo konfuzna tranziciona vremena, kada megalomanski planovi o elektrifikaciji automobila ne idu po planu, a autoindustrija je razvučena na dva fronta kako tehnološki, tako i finansijski i stilski. Srećom po ljubitelje klasičnog SUS pogona, a i svih onih koji su probali EV pa žele da se vrate na bobro nam znanu benzinsku pumpu, po svemu sudeći, „klasičnih“ automobila je bilo i biće, koliko god zakoni „mračili“ sagledivu budućnost putničkog automobila.
Da li je Mercedes, uz neizbežnu, politikom dirigovanu elektrifikaciju, ozbiljno pristupio stvaranju šeste generacije svoje velike limuzine? Pitanje je izlišno, naravno da jeste iako prave i direktne konkurencije ima sve manje. Šta više, BMW Serije 5 je svež, Audi A6 je već zašao u godine, a kokurent sa severa, Volvo S90 penzionisan, kao što će biti i Jaguar XF. Deluje nam da Mercedes zapravo ima mudar mada i skup poslovni plan, koji zapravo prvi usvojio BMW – ponuditi kvalitetnu i kompletnu modelnu ponudu sa SUS i elektro pogonom, uključujući i dizele. Jednostavno, dok EU maše zabranama prodaje automobila sa SUS motorima, ostatak sveta je dovoljno veliko tržište za „klasiku“.
Mercedes-Benz W213, odnosno nova E-Klasa je gabaritima stigla tamo gde je bila S Klasa, na granicu od pet metara. Ne, nismo oduševljni preteranim stilskim poistovećivanjem među modelima, odnosno činjenicom da je dizajn Mercedesa E-Klase mešavina onoga što vidimo na C-Klasi, S-Klasi, EQS-u i EQE-u. Dobro, jasno je da marka mora imati svoj stil i stilsku povezanost, ali malo originalnosti bi svima prijalo.
Samo, testirani Mercedes E220d izgleda sjajno, tu dileme nema, ako već ima dileme o kom je modelu reč, barem izdaleka. Karoserija ove velike limuzine deluje vrlo monolitno, super elegantno i što je najvažnije, izuzetno je aerodinamična. Koeficijent čeonog otpora je samo 0,23, što je fantastičan rezultat, mada ga limuzinom i nije toliko teško postići kao zdepastim hatchbackom. Testirani Mercedes E220d ne deli samo stil sa drugim modelima.
Praktično, sve tri limuzine, C-Klasa, E- Klasa i S-Klasa počivaju na istoj MRA II platformi, sa velikim međuosovinskim razmakom koji je kod Mercedes E220d čak 2.961 metar. MRA II platforma podrazumeva i da je pogonska jedinica (barem) blagi hibrid, kao i da je moralo da se nađe mesta za litijum-jonsku bateriju.
Mercedes E220d je na Dmotion.rs test stigao u vrhunskoj opremi, uključujući AMG Line vizuelni, ali i AMG Engineering paket (20“ točkovi sa paocima, veće kočnice, vazdušno ogibljenje…), pa nije preterano reći i da je do nas stigao u vrhunskoj formi kako spolja tako i iznutra.
A iznutra, odnosno u kabini, testirani Mercedes E220d izgleda fascinantno. Zapravo, izgleda baš onako kako treba da izgleda kabina limuzine premijum segmenta i premijum cene. Ponuda prostora je odlična, pogotovo uz prednja sedišta koja su u svoje relativno kompaktne gabarite uspela da prime sve što je potrebno za vrhunsku udobnost.
Generalno, kako prednja tako i zadnja sedišta su odlična i po toj osnovi Mercedes-Benz W213 je tačno tamo gde treba da bude.
Sasvim razumljivo pa i očekivano, elektronika i digitala su tu da donesu svoje mogućnosti, ali i stil u kabinu. Da, testirani Mercedes E220d umesto armaturne table ima jednu veliku instrument tablu. Karikiramo naravno. Osnova svega je MBUX najnovije genracije praktično je i dalje osnova svega, ali pored, u tablet stilu, postavljene instrument table, tu je višenamenski ekran, ali da bi MBUX Superscreen bio kompletan i suvozač ima svoj pristojno velik ekran osetljiv na dodir, na kojem može da pristupi navigaciji, aplikacijama, povezuje se sa vozilom ili se zabavlja uz „streaming“.
Da li je neophodno – nije, da li je aktuelno i da li svi u premijum segmentu idu sličnim putem – da, naravno. U svakom slučaju, ovak „kontrolni centar“ u Mercedesu E220d izgleda fascinantno, ali i uredno i odlično organizovano i funkcionalno i potpuno drugačije u odnosu na prethodnu W213 generaciju E-Klase, uključujući i činjenicu da su okrugli otvori za provetravanje potpuno eliminisani. A da li je ovo S-Klasa? Ne baš, ali je prilično blizu.
Testirani Mercedes E220d i svojoj oznaci ima i dodatak 4MATIC, a mi moramo da dodamo i ne samo pogon nego i upravljanje na svim točkovima. Zapravo, testirani paket je vrhunska oprema i mehanika, ali u kombinaciji sa najslabijim, ali i ubedljivo najekonomičnijim dizel pogonom, koji pored svojih 197 KS ima i pomoć od elektromotora od 23 KS ugrađenog u kućište devetostepenog menjača. Uz multilink osovine i napred i pozadi, vardušno ogibljnje se brine za udobnost i voznu dinamiku.
Kažemo ubedljivo najekonomičniji, a ne preterujemo. Testirani Mercedes E220d nam je poželeo dobrošlicu sa 1240 kilometara autonomije se jednim rezervoarom dizela od 66 litara. Kapa dole. Čak i ako se pomisli da će ta autonomija da nestane na volšeban način nakon par kilometara – neće. Mercedes E220d na autoputu 130 km/h održava sa samo 1.800 o/min, uz potrošnju od 5.5 l/100 km. Velik broj stepena prenosa, 440 Nm obrtnog momenta iz dvolitarskog dizela, i pogon se igra sa skoro dve tone teškom limuzinom. Nravno, Mercedes E220d nije najbrži u porodici, ali nema čega da se stidi – maksimalana brzina je 235 km/h, ubtzanje do 100 km/h je ispod 8 sekundi.
Dobro, od ovakvog paketa treba očekivati maksimalnu udobnost i maksimalnu ekonomičnost, a to se dobija od početka do kraja. Mercedes E220d je izuzetno tiho vozilo, sa izuzetnim Burmester 4D Surround audio sistemom, pa se uživa u muzici a ne u zvuku motora. Zapravo, zvuka motora ili šuma vetra u kabini gotovo da ni nema.
Po pitanju vozne dinamike, novi Mercedes E-Klase se približio odličnoj C-Klasi, ali je i dalje prilagođen za prijatno opuštenu a ne oštru i dinamičnu vožnju. Uz sjajan položaj sedenja za upravljačem, Mercedes E220d je pravi dugoprugaš iz kojeg se nakon 1.000 kilometara vožnje izlazi ispeglan i odmoran. Ipak, udobnost nije uticala na preciznost upravljanja. Sa svojim AWS sistemom u krivnama Mercedes E220d ima savršeno precizne putanje bez izraženih porečnih nagiba.
Dmotion.rs preporučuje: Test – BMW 520d model sa najslabijim i najekonomičnijim motorom, ali u najvišem, sportskom paketu opreme
Upravljač je prijatno direktan i zapravo bi najbolji opis vozne dinamike ovog modela bio – odlična ukomponovanost po svim osnovama. Kočioni sistem prati snagu motora, ogibljenje prati masu vozila i rezultat je velika limuzina u čije vozne osobine i karateristike se brzo stiče poverenje. Sasvim očekivano, testirani Mercedes E220d je bio nakrcan svim bezbednosnim asistencijama, upozorenjima, unapređenom realnošću, automatskim parkiranjem, i svime što stane na dve kucane strane spiska standardne i dodatne opreme.
Da li je novi Mercedes E-Klase stvarno nov i da li Mercedes stvarno potrudio oko ovog modela? Bilo bi jako detinjasto i neozbiljno uopšte pomisliti da nije. E-Klasa je itekako unapređena tehnološki, stilom, udobnošću i sposobnostima, a uz gotovo neverovatnu ekonomičnost. Doduše, ne i iznenađujuće, unapređena je i po pitanju cene. Sjajan je ovo automobil, ali testirani Mercedes E220d košta 106.549,20 evra. U decembru 2020. na testu smo imali E-Klasu u podjednako maksimalno visokom paketu opreme, sa identičnim pogonom i koštala je 70.418 evra. Da li današnji model vredi 36.000 evra više, slikovitije jedan potpuno novi Mercedes B 200d više? Da, tehnološki ima dosta toga novog, ali, da li baš toliko više vredi, nismo sigurni.
Model | Mercedes E 220d 4MATIC |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.949/ 1.880/ 1.469 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.961 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1.975 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 2.580 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | / |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 540 |
Motor | Dizel |
Gorivo | Dizel |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1993 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 197 pri 3.600 |
Elektro motor 48 V | 23 KS |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 440 / od 1.800 do 2.800 o/min |
Menjač | Atomatik 9 G-Tronic |
Ubrzanje 0-100 km/h | 07.08.24 |
Maksimalna brzina km/h | 234 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 6 |
Zapremina rezervoara | 66 |
Cena testiranog modela | 106.549 evra |
Show Comments