fbpx

Završena proizvodnja Lamborghini Aventadora

Završena je proizvodnja Lamborghini Aventadora po drugi put, ali ovaj put zauvek, do dolaska naslednika 2023. godine

Završena je proizvodnja Lamborghini Aventadora, po drugi put i ovaj put zauvek. Nakon 11.465 proizvedenih komada supersportiste Aventador, Lamborghini je stavio i definitivnu tačku na model koji se pokazao super uspešan u svojoj super ekskluzivnoj super skupoj klasi. Poslednji napravljeni Aventador je Ultimae Roadster, u kombinaciji plave i crne boje omogućene Ad Personam divizijom za personalizaciju i biće isporučen kupcu u Švajcarskoj.
Zapravo, ovo je drugi završetak proizvodnje Lamborghini Aventadora. Kompanija je mislila da je ovaj model završio sve do početka prodaje naslednika, međutim, na brodu za transport automobila Felicity Ace, koji je potonuo, među 4.000 vozila bilo je i 15 Lamborghinija Ultimae. Fabrika je ponovo pokrenula proizvodnju kako bi kupcima koji su svoja vozila platili, bili i isporučeni.
Aventador se pokazao kao veliki uspeh za Lamborghini. Kompanija je isporučila više Aventadora nego svih ostalih modela sa V12 motorom ukupno. Zapravo, Aventador je prodajom nadmašio dotadašnjeg lidera u prodaji model Mucielago već nakon pet godina proizvodnje. Čak 85% kupaca iskoristilo je (i debelo platilo) Ad Personam mogućnost personalizacije, što je rezultovalo sa preko 200 jedinstvenih boja i trimova enterijera koji su stigli na drumove širom sveta.
Lamborghini Aventador LP 700-4 predstavljen je 2011. na salonu automobila u Ženevi. Ispred zadnje osovne u njega je smešten 6.5 litarski V12 razvijen „u kući“, sa uglom od 60° između cilindarskih redova. Prva verzija imala je 690 KS i 690 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 2.9 sekundi i maksimalnu brzinu od 350 km/h.
Tokom godina proizvodnje, Lamborghini je evoluirao Aventador u popriličan broj verzija koje su proizvođene i isporučivane u malim brojevima komada. Među verzijama bio je Aventador SVJ koji je postavio i rekord na Nirburgringu sa 6:44.97. Između ostalih, postojale su i Veneno, Centenario, Sian FKP 37, i Countach LPI 800-4 verzije, modeli koji su kao osnovu imali Aventador.
Novi model se tek očekuje, a špijunske fotografije pokazuje da se zapravo neće jako razlikovati od Aventadora. Ipak, nalepnica na zadnjem delu koja upozorava na visoki napon otkriva i da će naslednik Aventadora biti elektrifikovan i imati hibridnu asistenciju iako je (navodno) motor sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje V12. Serijska proizvodnja naslednika Aventadora trebala bi početi tokom 2023. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi RS6 i RS7 sa još više snage uz hibrid?

Uz predstavljanje novih RS6 Avant i RS7, Audi nagoveštava još snažnije modele Pored egzotičnog ...

Maksimalna pouzdanost uz zimski OMV MaxxMotion Dizel

Tokom zimske sezone vlasnici vozila sa dizel motorima treba više pažnje da posvete karakteristikama ...

Mazda priprema nove šestocilindraše sa unutrašnjim sagorevanjem!

Nakon što je osvežila celu ponudu, Mazda radi na novim motorima, koji (možda) najavljuju ...

Verstappenu u Meksiku druga pol pozicija u karijeri

Na stazi u Meksiku na kojoj je prošle godine odneo pobedu, Max Verstappen osvojio ...

Ko veruje prodavcima polovnjaka?

Istraživanja otkrivaju zemlje sa najvećim i najmanjim poverenjem u prodavce polovnih automobila Kad kupujete ...

Citroen Oli je više nego radikalan koncept

Citroen Oli je koncept porodičnog električnog automobila koji je toliko radikalan da prevazilazi Citroenovu ...