fbpx

Test: Mercedes-Benz E 220d 4Matic – podmlađen

Velika nemačka trojka se sasvim lepo rasporedila u lansiranju i osvežavanju svojih modela, pa je Mercedes E-Klase sada dobio svoju reč

Nemačko sveto trojstvo u premijum segmentu je deklerativno konkurencija, a u praksi sasvim lepo se međusobno promašuje kako stilom tako i dinamikom lansiranja novih i osvežavanja aktuelnih modela. Ruku na srce pandemija koja je poharala planetu praktično cele ove godine što-šta je ispomerala za nekoliko meseci, ali bez brige, stvari su na svom mestu, osim što duže čekamo da noviteti stignu do nas. Čekali smo i dočekali osveženi BMW Serije 5, a umesto još letos, do nas tek pred zimu do nas stiže i osveženi Mercedes E Klase, dok druga “faza” za Audi A6 tek treba da stigne.
Kako bilo, strpljen-spašen kaže naš narod, i dočekali smo osveženu E Klasu koja je debitovala 2016. Tada je preuzimanjem tehnologije gotovo kompletne S klase popilično uzdrmala tržište. U nešto kraću karoseriju, a za osetno dosta manje novca stiglo je mnogo toga iz “sektora” udobnosti, ali iznad svega bezbednosti i komunikacija. Samo u tehnologiji vreme brzo prolazi, pa četiri godine kasnije ima dosta toga da se “utegne” i “dotegne”.
Mercedes E Klase se slobodno može definisati kao “klasična limuzina” po svim pojmovima, a ne samo faktom se se stvarno radi o trozapreminskoj karoseriji. Decenijama je simbol velikog, prostranog i udobnog automobila, i ta postavka se sasvim sigurno neće menjati. Ali stil hoće. U procesu osvežavanja, odnosno restilizacije, odnosno fejslifta, 4.935 metara dugi Mercedes E klase nije dobio samo malo izmenjena LED svetla napred i pozadi.

Potpuno nove su prednje svetlosne grupe, rešetka hladnjaka, a i poklopac motora koji je dobio “izbočine”. Da li je to što vidimo potpuno novo? Ne, nije. Zapravo E-Klasa je dobila stil i elemente prednjeg dela koji je debitovao na A Klasi, što je manje bitno.

Bitnije je da to ovoj velikoj limuzini dobro stoji, isto kao i potpuno nove, mnogo veće zadnje svetlosne grupe koje su “zašle” u poklopac prtljažnika.
Zapravo, deluje da je Mercedes pokušao i uspeo da E-Klasu od klasike preusmeri ka dinamici, i to je izveo sasvim uspešno. Doduše, moramo se i ograditi po ovom pitanju, obzirom da je testirani Mercedes E 220d 4Matic bio u AMG paketu opreme. To znači spušteno oslanjanje, sa niskoprofilnim pneumaticima, na specifičnim AMG aerodnamičnim naplatcima od 19” i napred užim a pozadi širim pneumaticima, što sve skupa poprilično utiče na vizuelni utisak.
Kada se pojavio 2016. Mercedes E-Klase postavio ozbiljne standarde uređenja enterijera. Nakon restilizacije, osnova je ostala ista, a to je armatura jasno podeljena u dva nivoa i oblikom materijalom, koja lagano talasa ispred vozača i suvozača, sa relativno malim okruglim otvorima ventilacije, koji nisu u “turbinskon” stilu odomaćenim u drugim modelima Mercedesa.
Novina je da su sada dva ekrana vrhunske rezolucije od po 12.3” postali standardni za sve pakete opreme, sa značajno unapređenom i ubrzanom platformom na kojoj rade. Novina je sjajan dizajn upravljača sa duplim paocima i novim sistemom prekidača komandi na njemu.
Sistem upravljanja gotovo beskonačnim funkcijama udobnosti, klimatizacije, osvetljenja, povezivanja i svega ostalog je preko “touch pad”-a, a kao i kod svih premijum modela, prvo treba uzeti uputstvo za upotrebu u ruke, pa tek onda krenuti u vožnju, ili većina toga što vozilo ima i može, nikada neće biti upotrebljeno.
Na primer, uz pomenuti AMG enterijer paket opreme, elektro pomična prednja sedišta ne samo da imaju memoriju, nego se može drugačijim putem doći do veoma korektne pozicije sedenja. Dovoljno je naći funkciju podešavanja sedšta, zadati visinu vozača, i sedište i upravljač će se sami ispomerati do onoga što fabrika smatra kao pravilan položaj.

Kada već pominjemo sedišta E Klasa će obradovati visoke vozače. Čak i sa 208 cm može se udobno sedeti za upravljačem, i imati rezerve prostora za glavu. Isto toliko prostora nudi i suvozačevo sedište, a gotovo da je izlišno pominjati da je ergonomija Artico materijalom presvučenih sedišta odlična.
I zadnja klupa je odlično profilsana sa bogatom ponudom prostora pogotovo za noge, ali činjenica da je i Mercedes E-Klase pored skoro pet metara dobio relativno nisku karoseriju smanjila je ponudu porstora za glave pozadi na ispod očekivanog.
Međutim, nalaziti zamerke enterijeru E-Klase je traženje dlake u jajetu. Odličan kvalitet materijala, precizna obrada, elegantno oblikovanje, to se od Mercedesa očekuje pod obavezno, a na kraju i plaća.
Takođe, u litrama prtljažnik je velik, zapremina je 540 litara, ali je relativno nizak i dubok pa set kofera koji se planira nostiti treba prilagoditi ovakvim proporcijama. Mogućnost preklapanja naslona zadnje klupe ponekad može biti dobrodošla opcija.
E 220d 4Matic je u pogonskom smislu druga opcija “od nazad”. Ulazna verzija je sa 1.6 litarskim dizelom pod oznakom 200d sa 160 KS. Prva sledeća verzija 220d povećava zapreminu uzdužno postavljenog čevorocilindarskog gregata na 1.950 cm³ sa 194 KS i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta, i kao dodatak nudi opcioni 4Matic pogon na svim točkovima. Menjač je standardno devetostepeni automatik, kao što su i multilink zadnja a praktično i prednja osovina. Iako se uz većinu modela nudi adaptivno ogibljenje, vazdušno ogibljenje je rezervisano samo za AMG modele.
Iako na papiru 194 KS na limuzinu dugu skoro pet metara ne deluje previše, uz relativno mali agregat masa praznog vozila E 220d 4Matic zadržana je na, za Mercedes skromnih, 1.675 kilograma. U skladu sa tim snaga više i ne deluje tako skromno. Tim pre što maksimalni obrtni moment agregat isporučuje već od 1.600 o/min, postaje jasno zbog čega u vožnji motor retko zalazi u visoke obrtaje. Jednostavno, za odlučno ubrzavanje iz mesta ili međuubrzanje nisu potrebni visoki obrtaji. Velik broj stepena prenosa uvek se nađe na pravom mestu i velika limuzina uverljivo ubrzava.
Naravno, ne govorimo od dostignućima AMG verzija sa manje od četiri sekunde potrebe do 100 km/h, ali sa 7,5 sekunde do 100 km/h E 220d 4Matic uopšte ne razočarava. A ujedno impresionira kulturom rada ipak samo četvorocilindarskog motora i zvučnom izolacijom, koji stvaraju utisak da velika limuzina “klizi” preko asfalta. Dovoljno je reći da se u devetom stepenu prenosa pri 130 km/h motor vrti samo 1.600 o/min, ili možda malo više od toga, pa ni prosečna potrošnja na testu od samo 6.1 litre i nije začuđujuća.
Samo, ne treba se zavaravati, ovaj model sa AMG paketom nije baš tako mekano trimovanog ogibljenja. U krivinama poprečno valjanje je vrlo malo isto kao i premeštanje mase pri oštrom usporenju. Upravljanje nije sportski direktno, ali je adekvatno pravovremeno, i E 220d 4Matic rado ulazi u krivinu. Mali motor nije preterano opteretio prednji deo masom agregata, pa ova verzija ima i dobar težinski balans, ali nam je vlažno vreme tokom testa i tako odomaćeno blato na našim klizavim regionalnim putevima pružilo priliku i da se uverimo u poslovično visoku efikasnost Mercedesove elektronike stabilnosti.

Čak se i na našim fotografijama može videti da su prednji točkovi “namotani” više nego što treba što ukazuje na podupravljanje, ali se zapravo klizanje vozila van krivine ne dešava intervencijom ESP-a na zadnjem unutrašnjem točku. Svaka intervencija koju vozilo obavlja počinje rano, a vozač je zapravo ni ne oseti na upravljaču ili pod papučicom gasa. Mercedes je odavno dostigao velike visine po ovom pitanju, a očigledno ne namerava da spušta svoje standarde, što treba jako ceniti, koji podjednako važe i za sisteme vozačkih asistencija i autonomnog kočenja i adaptivnog tempomata i pomoći u održavanju kolovozne trake.
Za E-Klasu važi još jedna karakteristika – za razliku od Audija i BMW-a, Mercedes znatno drugačije trimuje papučicu kočnice i nema “zabadanja” već na lagani dodir. Malo mekša reakcija na pritisak zapravo omogućava lakše doziranje potrebne ili željene sile kočenja vozačima kojima osećaj u stopalu nije jača strana.
E sad, limuzina od skoro pet metara koja “klizi” po asfaltu mora i dobro da se plati. Cena testiranog modela E 220d 4Matic je 70.418 evra. Slično motorizovan i slično opremljen BMW 520d xDrive na našem testu koštao je 11.000 evra više, a 90 KS snažniji Audi A6 sa većim 3.0 V6 motorom, 10.000 evra više. Doduše, kao i kod svih ostalih, osnovna cena modela je mnogo niža. Za testirani E 220d 4Matic osnovna je 42.400 evra, što znači da je dodatna oprema 28.000 evra, što takođe znači da se u odlično motorizovanu i pristojno opremljenu E-Klasu može sesti i za, recimo, od 55 do 60.000 evra.

Model

Mercedes-Benz E220d 4Matic

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.935/ 2.065/ 1.460
Međuosovinski razmak (mm) 2.939
Masa vozila (kg.) 1.735
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.470

Zapremina prtljažnog prostora (l)

540

Motor

220d

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.950

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

194/ 144 pri 3.800

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 400 pri 1.600 – 2.800
Menjač

Devetostepeni automatik

Ubrzanje 0-100 km/h

7.5

Maksimalna brzina km/h

239

Zapremina rezervoara za benzin (l)

50

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.0 – 6.5

Cena testiranog modela 70.418 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota slavi 25 godina Priusa

Toyota Prius  je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno elektrifikovano vozilo masovne ...

Aston Martin otkrio pogon buduće Vallhale

Aston Martin je konačno otkrio šta će biti pogon “male” Valkyrie, odnosno superautomobila Vallhala ...

Carlos Tavares napušta Stellantis

Carlos Tavares napušta Stellantis po isteku ugovora, a malo je reći da Stellantisu ne ...

Veliki šefovi vraćaju novac Volkswagenu

Volkswagen se trudi da „Dieselgate“ ostavi iza sebe, a neki od najodgovornijih menadžera za ...

Toyota Camry – povratak limuzine na velika vrata

Trozapreminska limuzina D segmenta gotovo da je nestala sa radara kupca. Ipak, rano je ...

Renault Megane E-Tech Electric debitovao kao serijski eVision

Renault Megane eVision je i zvanično potvrđen za serijsku proizvodnju od 2022. godine pod ...