fbpx

Kuda ide zabrana SUS motora u Evropskoj Uniji od 2035. godine i da li alternativna i sintetička goriva mogu biti rešenje?

Kuda ide zabrana SUS motora?

Kuda ide zabrana SUS motora u Evropskoj Uniji od 2035. godine i da li alternativna i sintetička goriva mogu biti rešenje za produžavanje života SUS motora? BMW zapravo upozorava na “lažno” zakonodavstvo o sintetičkom gorivu, a CEO BMW-a je zabrinut da bi to bila „namerna zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem na zadnja vrata“.
Evropska unija je 2022. godine finalizirala planove za efektivnu zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. Međutim, ti planovi nisu bili tako konačni nakon što su Nemačka i druge članice EU sa velikom automobilskom industrijom izvršile pritisak na zakonodavce da olabave zakon i produže životni rok motora sa unutrašnjim sagorevanjem uz korišćenje sintetičkih goriva. To se dogodilo prošle, 2023. godine. Danas, izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse izdaje upozorenje. Čak i ako prodaja novih automobila na sintetička goriva bude dozvoljena sredinom naredne decenije, ishod bi mogao biti isti: de facto zabrana automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. To bi imalo ogromne posledice širom sveta pošto su mnogi glavni igrači u automobilskoj industriji smešteni u Evropi. Za razliku od većine svojih konkurenata, BMW je oklevao da odredi krajnji datum za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Dok su rivali Mercedes i Audi nedavno ublažili svoje ciljeve u vezi sa električnim vozilima, proizvođač automobila sa sedištem u Minhenu insistira na tome da smrt motora sa unutrašnjim sagorevanjem ne treba da bude prisilna.

Kuda ide zabrana SUS motora? // Foto&copyright Dmotion.rs

Govoreći tokom konferencijskog poziva nakon što je kompanija objavila svoj polugodišnji izveštaj, Zipse je rekao: „I dalje verujemo da je kategorična zabrana tehnologije sagorevanja pogrešna“. A ta izjava dolazi od kompanije koja zapravo prodaje više električnih vozila nego ikada ranije. Tokom prvih šest meseci ove godine, čisto električni automobili BMW grupe činili su 15,7 odsto svih isporuka. To je više u odnosu na udeo od 12,6 procenata EV ostvaren u istom periodu 2023. Isporuke BMW-a, Minija i Rolls-Roycea sa nultom emisijom gasova su skočile za 24,6 procenata na 190.614 jedinica do juna ove godine. Zipse veruje da zakonodavci ne bi trebalo da požuruju propast motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Umesto toga, on tvrdi da bi EU trebalo da podstakne usvajanje goriva sa niskim sadržajem CO2 što je pre moguće. Ne samo za novoproizvedene automobile već i za postojeći vozni park. Šef BMW-a pominje da postoji preko 250 miliona automobila u 27 zemalja koje su deo EU.

Kuda ide zabrana SUS motora? // Foto/Copyright Dmotion.rs

U slučaju da niste upoznati sa ove dve navedene vrste goriva u kojima se traži alternativa i manja emisija, E25 sadrži 25 procenata etanola i 75 procenata benzina. Što se tiče HVO100, to je hidrotretirano biljno ulje bez fosila proizvedeno iz potpuno obnovljivih izvora kao što je ulje za kuvanje. Toyota, BMW-ov partner u istraživanju vodonika kao alternativnog goriva prodaje Land Cruiser i Hilux u zapadnoj Evropi sa dizel motorima koji su kompatibilni sa HVO100. Tojota tvrdi da ako se gorivo pravi od korišćenog jestivog ulja, emisija CO2 je do 90 odsto niža u poređenju sa običnim dizelom. Koliko god BMW brani motore sa unutrašnjim sagorevanjem, predviđa se da će se uspon električnih vozila nastaviti u narednim godinama. I dalje veruje da će čisto električna vozila činiti najmanje polovinu godišnje prodaje do kraja decenije. Brendovi BMW Grupe Mini i Rolls-Royce su se obavezali da će do tada biti potpuno električni, ostavljajući samo osnovni BMW brend sa automobilima sa SUS motorima u svojoj ponudi. Pre nekoliko meseci, BMW je prodao svoj milioniti EV, nekih 11 godina nakon što je neobični i3 hečbek pokrenuo trend električnih vozila u Bavarskoj. Ostatak ove decenije biće izuzetno zauzet jer je planirano da najmanje šest modela baziranih na Neue Klasse bude pušteno u prodaju do 2028. Pored toga, izveštaji navode da će postojati iX5, iX6 i iX7 električni SUV zasnovani na istoj CLAR platformi koja se koristi na benzinskim i dizel luksuznim crossoverima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prelazak na električna vozila će biti mnogo teži nego što se misli

Prelazak na električna vozila će biti mnogo dugotrajniji i  teži nego što se danas ...

Test Geely Atlas Pro Flagship

Test Geely Atlas Pro Flagship – kako promeniti stav o kineskim automobilima i zaboraviti ...

Nissan slavi 10. rođendan Juke-a, rodonačelnika segmenta

Godine 2010. Nissan je razbio ustaljeni kalup na evropskom tržištu automobila predstavljanjem kompaktnog crossovera ...

Volvo bez automobila na salonu automobila!?

Volvo će nastupiti na Automobility LA, ali na svom štandu neće imati ni jedan ...

Formula 1 – Norrisu pol pozicija u Barseloni

Formula 1 – Norrisu pol pozicija u Barseloni na stazi Circuit de Barcelona-Catalunya dugoj ...

Ford predstavio redizajnirani Explorer nakon 8 godina

Samo nekoliko dana nakon što je predstavio Explorer u policijskoj “uniformi”, Ford je otkrio ...