fbpx

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi i da je novoformirana Alijansa samo paravan za krupnije poteze

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan // Foto: Nissan Media

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi i da je novoformirana Alijansa samo paravan za krupnije poteze. Carlos Ghosn, jedan od najkontroverznijih rukovodilaca u automobilskoj industriji ne plaši se da nazove stvari onako kako ih vidi. Nakon što je rekao da je Nissan „dosadan, osrednji“ i u „lošoj poziciji“, dok je alijansu Reno-Nisan opisao kao „malu i krhku“, ovaj 70-godišnji begunac sada ima šta da kaže o novoformiranom Honda-Nissan- Mitsubishi partnerstvu, koje je nedavno objavljeno, a formalno, kompanije udružuju snage mahom oko razvoja softvera.
U nedavnom intervjuu za Automotive News, Ghosn je rekao da Honda planira “prikriveno preuzimanje” Nissana i Mitsubishija. On veruje da je Honda ubedljivo najveći od tri japanska proizvođača automobila, tako da stavlja kompaniju na „vozačko sedište” i smislu preuzimanja kontrole. Potpuni detalji o novom sporazumu nisu precizirani, ali bivši čovek zadužen za Nissan tvrdi da će Honda odlučiti. “Ne mogu ni jednog trenutka da zamislim kako će to funkcionisati između Honde i Nissana osim ako to nije preuzimanje, osim ako nije prikriveno preuzimanje Nissana i Mitsubishija od strane Honde sa Hondom na sedištu vozača. To će biti preuzimanje, i to prikriveno preuzimanje”. Ghosn je za Automotive News rekao da eventualna ili ikakva veza sa Hondom nikada nije bila „na stolu“ tokom njegovog mandata u Nissanu.

Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan // Foto: Nissan Media

Bio je izvršni direktor od juna 2001. do aprila 2017. kada je dao ostavku, ali je ostao predsednik kompanije. Prvobitno se pridružio Nissanu u junu 1999. kao glavni izvršni direktor kada je uspostavljena alijansa Renault-Nissan. Tada je Reno preuzeo 43,4 odsto udela u Nissanu. Krajem 2023. Reno je odlučio da ponovo proda pet odsto Nissanu. Pre nego što se pridružio Nissanu, Ghosn je igrao ključnu ulogu u restrukturiranju Renoa dok je bio izvršni potpredsednik francuskog proizvođača automobila. Tokom Renoove ere, postao je poznat kao “Le Cost Killer” zbog svoje žestoke i nemilosrdne agende restrukturiranja. Podsećamo, Ghosn je u Japanu uhapšen u novembru 2018. pod optužbom da je zloupotrebio sredstva kompanije i namerno umanjio svoju godišnju platu i to za oko pet godina unazad. Potom je pobegao iz kućnog pritvora u Japanu u decembru 2019, pobegavši u Liban, zemlju koja ne izručuje svoje državljane, a čije državljanstvo ima po majci. Priča je prilično bizarna, s obzirom da je bivši predsednik Nissana napustio zemlju kasno u noći koristeći čarter mlaznjak dok se skrivao u kutiji od muzičkih instrumenata.
Gosn je u razgovoru za BBC 2021. rekao: „30 minuta čekanja u kutiji u avionu, čekanja da poleti, bilo je verovatno najduže čekanje koje sam ikada doživeo u životu. Sada, godine 2024. Ghosn vodi drugačiji život u Libanu, predaje na lokalnom koledžu i pomaže startapima nudeći svoje poslovne savete. Što se tiče tužbi sa kojima se još suočava: “Imam svoje advokate. Oni se igraju sa tim.” Što se tiče novoformiranog saveza Honda-Nissan-Mitsubishi najavljenog 1. avgusta, detalji ostaju mutni. Međutim, Honda i Nissan su zasebno potpisali ugovor o radu na baterijama, električnim motorima i softverski definisanim vozilima (SDV). Pored toga, Nissan i Honda će se međusobno dopunjavati sa automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem i potpuno električnim modelima. Nissan nastavlja da drži 34 odsto udela u Micubišiju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Online pretplatom do grejača sedišta u BMW-u

Online pretplatom do funkcija u automobilu delovalo je kao naučna fantastika, ali postala je ...

BMW 128ti – stara oznaka se vratila

Nakon prošlomesečne najave, BMW je stvarno vratio svoju legendarnu oznaku Turismo Internazionale na model ...

Range Rover, Defender, Discovery postaju robne marke

Range Rover, Defender, Discovery postaju robne marke, odnosno brendovi, kako se kod nas popularnije ...

Hyundai Motorsport i Oliver Solberg se razilaze

Hyundai Motorsport i Oliver Solberg se nakon samo jedne sezone u WRC konkurenciji razilaze ...

Ne verujte autoindustriji kad kuka

Ne verujte autoindustriji kad kuka, obrće bilijarde i zarađuje milijarde i kada priča kako ...

Šta će pokretati F1 od 2021.?

FIA je nakon sastanka sa timovima i proizvođačima motora objavila početne detalje novih pravila ...