Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi i da je novoformirana Alijansa samo paravan za krupnije poteze
Ghosn tvrdi da Honda preuzima Nissan i Mitsubishi i da je novoformirana Alijansa samo paravan za krupnije poteze. Carlos Ghosn, jedan od najkontroverznijih rukovodilaca u automobilskoj industriji ne plaši se da nazove stvari onako kako ih vidi. Nakon što je rekao da je Nissan „dosadan, osrednji“ i u „lošoj poziciji“, dok je alijansu Reno-Nisan opisao kao „malu i krhku“, ovaj 70-godišnji begunac sada ima šta da kaže o novoformiranom Honda-Nissan- Mitsubishi partnerstvu, koje je nedavno objavljeno, a formalno, kompanije udružuju snage mahom oko razvoja softvera.
U nedavnom intervjuu za Automotive News, Ghosn je rekao da Honda planira “prikriveno preuzimanje” Nissana i Mitsubishija. On veruje da je Honda ubedljivo najveći od tri japanska proizvođača automobila, tako da stavlja kompaniju na „vozačko sedište” i smislu preuzimanja kontrole. Potpuni detalji o novom sporazumu nisu precizirani, ali bivši čovek zadužen za Nissan tvrdi da će Honda odlučiti. “Ne mogu ni jednog trenutka da zamislim kako će to funkcionisati između Honde i Nissana osim ako to nije preuzimanje, osim ako nije prikriveno preuzimanje Nissana i Mitsubishija od strane Honde sa Hondom na sedištu vozača. To će biti preuzimanje, i to prikriveno preuzimanje”. Ghosn je za Automotive News rekao da eventualna ili ikakva veza sa Hondom nikada nije bila „na stolu“ tokom njegovog mandata u Nissanu.
Bio je izvršni direktor od juna 2001. do aprila 2017. kada je dao ostavku, ali je ostao predsednik kompanije. Prvobitno se pridružio Nissanu u junu 1999. kao glavni izvršni direktor kada je uspostavljena alijansa Renault-Nissan. Tada je Reno preuzeo 43,4 odsto udela u Nissanu. Krajem 2023. Reno je odlučio da ponovo proda pet odsto Nissanu. Pre nego što se pridružio Nissanu, Ghosn je igrao ključnu ulogu u restrukturiranju Renoa dok je bio izvršni potpredsednik francuskog proizvođača automobila. Tokom Renoove ere, postao je poznat kao “Le Cost Killer” zbog svoje žestoke i nemilosrdne agende restrukturiranja. Podsećamo, Ghosn je u Japanu uhapšen u novembru 2018. pod optužbom da je zloupotrebio sredstva kompanije i namerno umanjio svoju godišnju platu i to za oko pet godina unazad. Potom je pobegao iz kućnog pritvora u Japanu u decembru 2019, pobegavši u Liban, zemlju koja ne izručuje svoje državljane, a čije državljanstvo ima po majci. Priča je prilično bizarna, s obzirom da je bivši predsednik Nissana napustio zemlju kasno u noći koristeći čarter mlaznjak dok se skrivao u kutiji od muzičkih instrumenata.
Gosn je u razgovoru za BBC 2021. rekao: „30 minuta čekanja u kutiji u avionu, čekanja da poleti, bilo je verovatno najduže čekanje koje sam ikada doživeo u životu. Sada, godine 2024. Ghosn vodi drugačiji život u Libanu, predaje na lokalnom koledžu i pomaže startapima nudeći svoje poslovne savete. Što se tiče tužbi sa kojima se još suočava: “Imam svoje advokate. Oni se igraju sa tim.” Što se tiče novoformiranog saveza Honda-Nissan-Mitsubishi najavljenog 1. avgusta, detalji ostaju mutni. Međutim, Honda i Nissan su zasebno potpisali ugovor o radu na baterijama, električnim motorima i softverski definisanim vozilima (SDV). Pored toga, Nissan i Honda će se međusobno dopunjavati sa automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem i potpuno električnim modelima. Nissan nastavlja da drži 34 odsto udela u Micubišiju.
Show Comments