Softverski definisana vozila su budućnost i umesto mehanike, softveri će definisati vozne karakteristike a ne mehanika
Softverski definisana vozila su budućnost i umesto mehanike, softveri će definisati vozne karakteristike a ne mehanika. Izvršni direktor Polestar-a Thomas Ingenlath vidi „neverovatan inovacijski potencijal i snagu“ koji su rezultat prelaska na softverski definisana vozila. „To nije samo fraza“, rekao je Ingenlath o terminu SDV. „To je pravi odraz ogromne važnosti koju softver sada ima. Više nije u očiglednim oblastima kao što je povezivanje.“ Softverski definisano vozilo postalo je najmodernija tema u automobilskoj industriji. Dokaz za to došao je u junu kada je Audi formirao upravni odbor posebno za SDV. Audi je angažovao Geoffreija Boukuota iz francuskog dobavljača Valea da postane njegov šef za inovacije i SDV, naglašavajući “centralnu ulogu” softvera u tom proizvođaču automobila, rekao je u saopštenju predsednik nadzornog odbora Manfred Doss.
Izraz SDV opisuje vozilo sa kompjuterskim programima koji se lako ažuriraju a koji vozilu donose nove i unapređene mogućnosti, što znači da se nove i poboljšane funkcije mogu isporučiti putnicima skoro trenutno. Međutim, postizanje munjevitih poboljšanja je veliki izazov. „Složenost načina na koji svaki sistem razgovara jedan sa drugim i integrisan u taj veliki mozak automobila je ogromna“, rekao je Ingenlat. Veliki SUV Polestar 3 deli svoju platformu i proizvodnu fabriku u SAD sa sestrinskim brendom Volvo EX90. Kada su problemi sa softverom zaustavili EX90, debi Polestar 3 je takođe bio odložen. Modeli kasne dve godine. Sa modelom Polestar 3 u svom prodajnom miksu uz Polestar 2, model srednje veličine premijum fastback segmentu, proizvođač automobila je nameravao da proda 124.000 vozila u 2023. Umesto toga, prodao je 54.600. Takođe se finansijski borio kao brend jednog modela. Isporuke Polestar 3 u Nemačkoj počele su u julu, dok će Polestar 4 početi da stiže do kupaca u avgustu i septembru, saopštila je kompanija. U SAD, Polestar 3 je počeo da stiže do kupaca u junu, dok Polestar 4 treba da stigne u novembru. Visoki troškovi kašnjenja u lansiranju uzrokovana problemima sa softverom su frustrirajući, ali postoje još veći ulozi ako nešto krene naopako kada se automobil isporuči.
„Nikakva greška ne bi trebalo da se desi“, rekao je Ingenlath. „Najgori slučaj za mobilni telefon je da se ruši. Najgori slučaj za automobil [kada softver otkaže] je da se neko povredi ili pogine. Iz tog razloga, razvoj softvera za automobil ima dodatni prag da zaista budete sigurni da ono što radite tamo ne šteti nikome.” Istorijski gledano, funkcijama vozila upravljali su hardver i mehanika, a ne softver i računari. Ali to se menja, rekao je član odbora ZF-a Peter Holdman. „Glavni izazov za svakog inženjera koji učestvuje u ovoj transformaciji je da prihvati da je u budućnosti softver na prvom mestu“, rekao je on za Automotive Nevs Europe. “Ovo je velika promena jer smo godinama prvo razvijali hardver, a zatim primenili softver na njega. Sada to radite obrnuto. Počinjete tako što definišete softver i uverite se da je nezavisan od hardvera. To znači da je DNK dinamika vozila automobila definisana je softverom.” To je promena igre. „Vožnja automobila sa jednim softverom može učiniti da se oseća kao veoma rani prototip, ali sa drugim softverom na istom automobilu može biti potpuno drugačije“, rekao je Ingenlat. “Toliko uticaja ima softver. On menja fizičko ponašanje automobila: kako vozi, ubrzava, koči i upravlja.” Još jedna ključna oblast u kojoj Ingenlath vidi da softver igra vodeću ulogu je upravljanje pogonom i baterijama u električnim vozilima kao što su Polestar 2, 3 i 4. Rekao je: „To je oblast u kojoj postoji neverovatan inovativni potencijal i moć“.
Show Comments