Lamborghini Temerario je novi “baby” Lambo, mada mu uz raspoloživu snagu takav opis ni najmenje ne odgovara
Lamborghini Temerario je novi “baby” Lambo, mada mu uz raspoloživu snagu takav opis ni najmenje ne odgovara. Lamborghinijev novi “bebi” superautomobil, Temerario, je stigao. Nije iznenađujuće da je jedna fascinantna mašina na četiri točka. Evo naših omiljenih činjenica koje je Lamborghini otkrio prilikom lansiranja automobila u Montereju. U EV režimu, ima pogon na prednje točkove.
Naime, Lamborghini Temerario dopunjava svoj twin-turbo V-8 od 800 KS sa čak tri elektromotora motora. Po jedan za svaki prednji točak i jedan u sendviču između motora i osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. Elektromotor pozadi je spojen direktno na kolenasto vratilo (radilicu), što znači da se uvek okreće brzinom motora. Ne postoji kvačilo između motora i elektromotora, tako da za potpuno električnu vožnju, Temerario ima pogon na prednje točkove. Lamborghini ne navodi domet električne vožnje za Temerario, ali s obzirom na to da ima bateriju od samo 3,8 kWh, pretpostavljamo da neće stići daleko ako se V-8 ne aktivira.
Izvući 800 konjskih snaga od 4,0 litara i osam cilindara nije mali zadatak, tako da je Lamborghini podigao pritisak turbo pojačanja super visoko, tačnije 2.48 bara. Svaki turbo ima sopstvene senzore brzine i elektronske rasteretne „wastegate“-ove, koji omogućavaju Lamborghiniju da bude super precizan sa nivoom turbo pritiska, pokrećući turbinska kola blizu njihovog maksimuma, a bez rizika od kvara. A ako mislite da će biti turbo rupe – neće, tri elektromotora će više nego popuniti prazninu dok se turbo kompresori ne zalete.
Hibridni sistem je u osnovi identičan Revueltu. Lamborghinijeva dva nova hibridna superautomobila dele mnogo toga. Oba koriste iste elektromotore sa aksijalnim fluksom, istu bateriju i isti menjač, postavljen bočno iza motora. Glavna razlika između njih je u tome što je kod Revuelta zadnji motor montiran na vrhu menjača i povezuje se sa zadnjim točkovima preko sopstvenog kvačila. Revuelto takođe nema brzinu za vožnju unazad, jer se rezervnim hodom upravlja isključivo električnom energijom. Lamborghini Temerario ima tradicionalni „rikverc“.
Da, naravno, Lamborghini Revuelto ima taj neverovatni 6,5-litarski atmosferski V-12. Pogon ventila je siguran do čitavih 11.000 obrtaja u minuti. Ovo uprkos činjenici da je crvena linija za ovaj V-8 postavljena na 10.000 RPM. Uvek je dobra ideja imati malo prostora za svaki slučaj. Umesto da koristi hidraulične podizače sa pločicama, Lamborghini je išao sa valjkastim podizačima. To su u suštini metalne klackalice koje zatvaraju ventile umesto da to rade opruge. Ovo sprečava plutanje ventila, što bi predstavljalo problem u motoru koji ima ovako visok broj obrtaja sa konvencionalnim mehanizmom zatvaranja ventila. To je tehnologija koja se obično nalazi u sportskim motociklima i trkačkim automobilima.
Pored Urusa, Lamborghini nikada nije bio poznat po proizvodnji prostranih automobila. Ali nova platforma Temerarija omogućava vozačima visine do 200 cm da sede u automobilu i to sa kacigom.
Za Lamborghini Temerario je već otvoren konfigurator, koji, između ostalog, nudi i 57 boja karoserije i čak pet konfiguracija enterijera. Ono što još ne znamo je cena novog „baby“ Lamborghinija.
Show Comments