Peugeot 208 – vraća francuski šik u B segment

Peugeot 208 ima pred sobom ozbiljan zadatak, mnogo veći od samog vraćanja francuskog šika u B segment

Peugeot 208, novi 208, obzirom da nije dobio oznaku 209, ima ozbiljan zadatak pred sobom. Tačnije, ozbiljne zadatke, a nijedan nije jednostavan. Od toga da Peugeot treba da podigne ka premijum segmentu u svojoj B klasi, preko toga da treba da vrati francuski šik među male gradske automobile, a uz to i da se dobro prodaje i bude bolji od VW Pola, Renault Clia, Seat Ibize, Ford Fieste, pa i svog pandana iz kuće Opel Corse. A Peugeot se sa novim 208 uputio u ove i sve ostale izazove težim putem – tako što je novi 208 stvarno potpuno nov, od stila do mehanike i elektronike, a ne evolucija prethodnika.
Peugeot ni blizu nije početnik u B segmentu, šta više, starosedelac je u društvu koje je decenijama unazad pravilo male gradske bestselere. Novi 208, je par milimetara duži od prethodnika, i “prebacio” je četiri metra, ali dizajnom je potpuno „pobegao“ od poprilično uspešnog prethodnika. Dobio je „očnjake“ kao i 508, sa jedne strane, dizajnom malo se uozbiljio, a sa druge vratio lepotu francuskog šika na gradske ulice. Praktično u svakom segmentu izgled automobila je jedan od odlučujućih faktora pri odlučivanju o kupovini, a novi 208 ima čime da se pohvali. Pomirio je „ljupkost“ i „odlučnost“, a samim tim i izbegao etiketu ženskog ili muškog automobila.
Enterijer daleko bolji od prošlog 208
Enterijer je kilometrima daleko od starog 208. ponuda prostora je takva kakva je uopšte moguća u 4 metra dugom automobilu. Iskorišćen je svaki raspoloživi milimetar, i u prednjem delu ponuda prostora je dobra, šta više, vrlo dobra.

Hodovi sedišta su ekstremno dugi pa se kako iza upravljača, tako na suvozačko mesto udobno smeštaju osobe visine preko 200 cm. Prostor za odlaganje sitnica odlično je organizovan, uključujući naslon za laktove između sedišta i zatvoreni pretinac ispred ručice menjača, u kojem može biti opcioni bežični punjač telefona.
Razumljivo, iza ekstremno visokih napred, pozadi ostaje prostora samo za decu, i to malu. Međutim, ako su napred prosečno visoke osobe do ili malo preko 180 cm, pozadi mogu da se sasvim pristojno smeste osobe iste visine čak i na duže vreme. A njima će najvažniji biti dobro postavljeni uglovi sedalnog dela i naslona zadnje klupe, a svakako i ponuda prostora za glavu i kolena. I ono što je najbitnije, nigde i ništa ne deluje jeftino.
Prtljažnik je zapremine 311 litara. Sasvm zadovoljavajuć, sa jednostavnim preklapanjem naslona zadnje klupe, ali bez mogućnosti dve dubine, odnosno, dodatne police.

Na vratima jeste tvrda plastika ali čak ni ona ne deluje odbojno. Međutim, od armature, preko centralne konzole, do upravljača izrada i uklapanje su precizni, a materijali deluju, pa ako ne baš skupo, u svakom slučaju kvalitetno.
Privikavanje na Peugeot i-Cockpit
Peugeot i-Cockpit nije novina u svim modelima francuske marke, pa u svakom narednom modelu doživljava evoluciju. U novi 208 stigao je u formi 3D digitalne instrument table, doduše opcione. Prikaz podataka je prilagodljiv po želji vozača, grafika je svedena samo na neophodno i lako čitljivo, i zaista je korisna novina koja ne skreće pažnju, nego i kratkim i letimičnim pogledom saopštava informacije. Međutim, kao i u svim ostalim Peugeotima, i-Cockpit traži vremena za prilagođavanje, pogotovo na činjenicu da se instrumenti gledaju preko upravljača, a ne kroz njega. Isto tako, ako se želi koristiti tempomat, treba ga pronaći i zapamtiti njegove komande pre polaska, obzirom da je komanda potpuno sakrivena sa leve strane iza upravljača.

Ako se među opcijama odabere startovanje motora dugmetom, ni ova komanda, koja je na armaturi, nije baš najpristupačnija iza upravljača i ručice brisača, a da bi se motor startovao ili ugasio, dugme je potrebno par trenutaka držati pritisnuto.

Dva reda najvažnijih komandi ispod višenamenskog ekrana umeju da zbune, a da bi se promenila temperatura u kabini mora se posegnuti za ekranom osetljivim na dodir i ne previše logičnim komandama. Međutim, kada se privikne, ergonomija i organizacija vozačkog dela postaje „user friendly“.
Obrni okreni, tri cilindra
Tri cilindra i 1.2 litre radne zapremine kupca čekaju bez obzira za koju snagu benzinskog motora se odluči, a može biti 75KS, 100KS ili 130KS, uz samo jedan dizel od 100KS, a na Dmotion testu našla se „zlatna sredina“, odnosno benzinska verzija sa 100KS. Iako menjači variraju, od petostepenog za verziju sa 75KS, preko šestostepenog za 100 KS, do osmostepenog automatskog menjača za najsnažiju verziju od 130 KS, prednje oslanjanje čine MacPherson opružne noge dok je pozadi za klasu odomaćena polukruta torziona osovina.
Privikavanje pa uživanje
I u vožnji novi Peugeot od vozača očekuje kratko privikavanje. Pri malim brzinama upravljač je izrazito snažno servopojačan, pa u kombinaciji sa malim prečnikom „podrezanog“ obruča u prvim skretanjima stvara osećaj suvišnog otklona, i previše „plivajućeg“ upravljanja, uz koji nikako ne idu vrlo odlučne i snažne kočnice. Međutim, već nakon prvih par kilometara za prilagođavanje, novi 208 pokazuje svoje pravo lice. Sve komande su lagane i precizne, upravljač je progresivnog pojačanja, pa sa porastom brzine prestaje plivajući osećaj, a u snažnom servo pojačanju se zapravo uživa pri svakom manevru u gradskoj vožnji ili parkiranju.

Novi 208 je kostrukcijom poprilično lagan, pa je 100 KS sasvim solidna motorizacija. Šta više, ispostavlja se da su ovaj mali turbo motor i šestostepeni menjač vrlo zanimljiva kombinacija. Agregat je iznenađujuće elastičan, a svojih maksimalnih i iznenađujuće velikih 205 Nm ostvaruje već od 1.750 o/min. U ovoj kombinaciji, ispostavlja se da je treći stepen prenosa sasvim dovoljan za zadovoljavajuća ubrzanja ritam gradske vožnje. U poređenju sa konkurentima, novi Peugeot 208 je nešto mekše trimovan, što ne utiče na preciznost i direktnost upravljanja koji si dobri, ali utiče na udobnost.

Iako je kratkog međuosovinskog razmaka, 208 iznenađujuće dobro upija neravnine, i sigurno je, po toj osnovi, jedan od najudobnijih u segmentu. Posledično, u bržim krivinama se događa blago naginjanje vozila, ali svakako daleko od nivoa da postaje neprijatno. Za B segment kojem pripada, 208 je solidno zvučno izolovan, a zvuk trocilindarskog motora u kabini je efikasno prigušen. Iako je sa 100 KS vrlo solidno motorizovan, nije žedan, pa sa na otvorenom putu bez problema može voziti sa prosečnom potrošnjom od oko 5 l/100 kilometara, dok je za gradski vožnju dovoljno malo preko 6 l/100 km.
Ipak dohvatljiv
Uz dolazak novog 208 na tržište Srbije, ponajčešće se moglo čuti pitanje o ceni. U osnovi, novi Peugeot 208 je u rangu sa konkurencijom. Testirani model 208 P2 Allure 1.2E 100 je bio srednje snage i u srednjem od tri raspoloživa paketa opreme. Uz napomenu da ovaj paket opreme u sebi sadrži zaista mnogo toga, uključujući digitalnu instrument tabli, infotejment od 7“, brojne elektronske asistencije i elektronsku parkirnu kočnicu, košta 18.190 evra. Međutim, model koji se kod nas ponajviše traži i najčešće je polazna osnova pri odlučivanju, je verzija sa 75 KS u Active paketu opreme, a dobra vest je da je njegova cena od 12.890 evra.

Model Peugeot 208 Allure 1.2 Pure Tech
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.055/ 1.960/ 1.430
Međuosovinski razmak (mm) 2.540
Masa vozila (kg.) 1.090
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.595

Zapremina prtljažnog prostora (l)

311/ 1.106

Motor

1.2 Pure Tech

Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm)

1.199

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

101/ 75 pri 5.500

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 205 pri 1.750
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

9.9

Maksimalna brzina km/h

188

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

44

Potrošnja na testu (l/100 km)

5.5 – 6,5

Cena testiranog modela 18.190 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW i Daimler gase uslugu deljenja automobila u SAD i Kanadi

„Share Now”, servis za deljenje automobila kojim zajednički upravljaju Daimler i BMW, prekinuće sa ...

Nova Opel Mokka je u finalnoj fazi testiranja

Dinamična, efikasna, visoki kvalitet: ovo su samo neki od razvojnih ciljeva potpuno nove Opel ...

Šef Cadillaca tvrdi da novi V8 neće ići u Corvette

Cadillac je pre nekoliko dana predstavio novi biturbo V8 agregat. Nije dugo trebalo da ...

Goodyear razvija pneumatike za EV

Da električna vozila imaju, a tek će imati velik uticaj na dobavljače, potvrđuje Goodyear ...

Opoziv za Mazde 3 zbog točkova

Mazda će izdati opoziv za oko 25.000 Mazdi 3 zbog problema sa zavrtnjima točkova ...

Od 2040. bez benzina i dizela u Francuskoj

Francuski ministar energetike Nicolas Hulot izjavio je da Francuska planira da prestane prodaju benzinskih ...