Mercedes smanjuje proizvodnju S-klase zbog pada prodaje koji je čak 37% i umesto u tri smene proizvodi se u jednoj
Mercedes smanjuje proizvodnju S-klase zbog pada prodaje koji je čak 37% i umesto u tri smene proizvodiće se samo u jednoj. Povratak na jednu smenu proizvodnje umesto tri smene je prema izjavi jednog velikog dobavljača “katastrofa”. Ikona automobilskog luksuza, S-Klasa doživljava teška vremena koja su rezultat sve manje prodaje. U prvom kvartalu, isporuke su pale za skoro 37% na samo 16.900 automobila, uključujući AMG i Maybach verzije.
Nemački premium brend još nije objavio detalje o prodaji S-klase za drugi kvartal. Međutim, kombinovane isporuke S-Klase, EQS, EQS SUV-a i GLS-a pale su za skoro 23% na 33.400 automobila. Imajući to na umu, ne čudi što je Mercedes sada potvrdio glasine o smanjenju proizvodnje svog vrhunskog modela. U intervjuu za Automobilvoche, portparol kompanije je najavio da će se S-Klasa proizvoditi u jednoj smeni u Fabrici 56 u Sindelfingenu. Prema pisanju publikacije, pogon je mesecima nedovoljno iskorišćena zbog naglog pada prodaje. Automobilvoche citira dobavljača unutrašnjih komponenti koji kaže da je smanjenje proizvodnje S-klase „katastrofa“.
Prelazak rada na samo jednu smenu u pogonu u Sindelfingenu stupiće na snagu posle avgustovskog odmora. Predstavnik Mercedesa kaže da će neki od radnika dobiti druge zadatke vezane za proizvodnju u fabrici u kojoj se takođe proizvodi potpuno električni EQS. Ako se pogledaju prodajni podaci glavnih konkurenata Mercedesa u premijum segmentu, koji takođe spajaju prodaju svojih vodećih automobila sa drugim modelima, BMW je bio u porastu, dok je Audi pao u prvoj polovini 2024. Potražnja za Serijom 7 i Serijom 8 porasla je za 11,4% na 30.249 automobila do juna. Audijevi automobili D-segmenta pretrpeli su gubitak od 16,5% na 8.487 automobila. Proizvodnja ovih velikih Audi modela pala je za neverovatnih 46% na samo 5.788 automobila između januara i juna. Mercedes radi na ubrzavanju osvežavanja za S-klasu, koja se bliži polovini svog životnog ciklusa.
Krajem juna, izvršni direktor Ola Kallenius izjavio je da kompanija troši “mnogo više” nego što obično ulaže u osveženi model. Sa druge strane, Mercedes je ublažio svoje preambiciozne ciljeve za električna vozila, odlučivši da uloži više novca u motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Od tri nemačke velike limuzine, S-Klasa je jedina koja još uvek nudi dvanaestocilindarski motor, ali je dostupan samo u otmenoj Maybach varijanti. Da ne zaboravimo i da su do pre nekoliko godina postojali i modeli S-Klase Coupe i S-Class Convertible. Oba su izbačena iz ponude i indirektno zamenjena novim modelima 2+2 GT Coupe i SL.
Show Comments