Test Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-LINE, odnosno odgovor da li je osveženi Golf 8 najbolji Golf ikada
Test Volkswagen Golf 1.5 TSI R-LINE, odnosno odgovor da li je osveženi Golf 8 najbolji Golf ikada. Da li je VW Golf 8 nakon osvežavanja dobio ono što je nedostajalo i da li vredan svoje cene, pogotovo u visokom R-LINE paketu opreme? Potrudićemo se da odgovorimo na pitanja vezana za model koji je odavno sebi obezbedio status ikone, čak i kada nije bio u najboljoj formi.
Kada se kaže kompaktni hatchback model C segmenta dosta je onih koji će se češkati po glavi pokušavajući da proniknu u definicije autoindustrije koje više čak ne definišu ni dimenzije vozila, kao što je to nekada bila ustaljena praksa. Sa druge strane, kada se kaže Golf, a misli na automobil, sve je jasno i nikome ništa ne treba objašnjavati, čak ni koja je marka u pitanju. VW Golf je sinonim za C segment i tako već 50 godina, kroz osam dosadašnjih generacija. Aktuelni Volkswagen Golf debitovao je 2019. zamenivši Golf 7, kojem zapravo ništa nije nedostajalo. Međutim, Golf 8 je imao i nešto što možemo opisati kao sudbinu – Volkswagen je uporedo lansirao i električni ID.3, ništa drugo do električnu verziju Golfa. Ali uslovno, obzirom da je ID.3 potpuno novi kolosek za marku iz Wolfsburga – novi model, na novoj platformi, sa novom filozofijom i novim konceptom.
Da li je razvoj i komercijalizacija dva modela različitog pogona ali istog segmenta tada bio previše krupan zalogaj za VW? Svi znamo da je VW ogroman i moćan, ali sve ima svoje granice.
Danas znamo da nije, osim po zapravo jednoj osnovi i to elektronsko-digitalnoj. Čak je i sam Volkswagen priznao da ambiciozni operativni sistem infotejmenta nije bio dorastao zadatku i da mora bolje. Ruku na srce, činjenica da infotejment nije bio na očekivanom nivou funkcionalnosti svakako nije značila da je Golf 8 loš automobil, naprotiv.
Za modelnu 2024. godinu Volkswagen Golf 8 je prošao „facelift“, osvežavanje, restilizaciju, kako god ko želeo da zove redovan i uobičajen proces na polovini životnog veka jednog automobila. Naravno, VW Golf i dalje počiva na MQB platformi koju je preuzeo od svog prethodnika Golfa 7, i razumljivo je da se dimenzije nisu menjale. VW Golf je i dalje dug svojih 4.228 mm i savršeno se uklapa u gabarit koji ne opterećuje u gradskoj vožnji, ali donosi dovoljno za duga putovanja.
Šta je po pitanju eksterijera zapravo novo i kako prepoznati „evoluirani“ Golf 8? Farovi, standardno LED, opciono IQ.Light ‑ LED Matrix, nešto su niži i uglastiji, a preko grila hladnjaka pružila se LED traka u čijoj sredini je osvetljeni VW znak. I na zadnjem delu novina su 3D LED svetlosne grupe donekle drugačije nego što su bile.
Tradicionalno, R-LINE paket opreme u kojoj je bio test model donosi niskoprofilne pneumatike i još poneki sportski dodatak, koji svakako menja sliku karoserije i utisak. A utisak je da osveženi VW Golf odlično izgleda, iako smo bili među onima koje izgledom pre četiri godine nije kupio „na prvu“.
U enterijeru su novine mnogo vidljivije, pre svega zahvaljujući novoj kombinaciji digitalne instrument table i infotejmenta. Naravno, kao i u svakon automobilu, utisak zavisi od paketa opreme, ali i svega onoga što je sa spiska opcionala ugrađeno u test vozilo, a što kupac mora da odabere i plati. Konkretno, testirani VW Golf već u R-LINE paketu opreme imao je u sebi i na sebi još 5.000 evra dodatne opreme.
To znači, između ostalog, ogromni infotejment ekran dijagonale 12.9“, sjajni Harman Kardon audio sistem, paket pomoći vozaču, glasovne komande i još podosta toga, uključujući i adaptivno ogibljenje sa selektorom modova vožnje. Međutim, kada zažmurimo na bogatu opremu, konstatujemo vrlo jednostavnu i uredno organizovanu kabinu u kojoj je svbe tamo gde treba da bude. VW je tradicionalno bio sinonim za preciznu i kvalitetnu završnu obradu, a to je i sada.
Nov je i upravljač na koji su se umesto kapacitivnih, koji reaguju na dodir, vratili klasični prekidači, kojima se zapravo preciznije „rukovodi“. Infotejment je dobio osvetljene klizače za izbor temperature i glasnoć audio sistema, i po toj osnovi je donekle unapređen i zgodniji za rukovanje. Operativna platforma je nova MIB4 kakva je ugrađena i u novi Passat, sa znatno više mogućnosti, većom brzinom, lakšom integracijom i bežičnim ažuriranjem i realno, ako baš ne čeznete za prekidačima, kada se „sprijatelji“, sa novim sistemom se lako i jednostavno živi.
Prednja sedišta su R-LINE sportska, sa integrisanim naslonom za glavu i mada nisu elektropomična, jednostavno sjajna! Naravno, ograđujemo se da svako ima sopstveni ukus i želje od sedišta, ali nas su definitivno kupila.
Volkswagen Golf je kompaktan, da ne kažemo, relativno mali automobil. Međutim, zadnja klupa klupa donosi sasvim dovoljno za smeštaj dve odrasle osobe, sa dovoljno prostora za glave i kolena, uz naslon sa otvorom za duge predmete kao što su skije.
U osnovnoj konfiguraciji prtljažnik donosi 380 litara prostora vrlo pravilnog oblika, a ovaranjem naslona zadnje klupe zapremina raste na 1.270 litara. Treba imati na umu da ukoliko se odluči za hibridnu pogonsku opciju, prtljažnik gubi 45 litara korisne zapremine.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-LINE zapravo je jedina kombinacija pakta opreme i ovog pogona koji se nudi kupcima u Srbiji. Agragat je dobro pozanti 1.5 litarski turbo četvorocilindraš, koji uz svojih 150 KS isporučuje i 250 Nm maksimalnog obrtnog momenta već od 1.500 o/min koji do prednjih točkova stižu preko sedmostepenog DSG menjača i uz pomoć blagog hibrida koji donosi oznaku eTSI. Iako u modele sa slabijim pogonom Volkswagen ugrađuje polukutu torzionu zadnju osovinu, uz 1.5 eTSI sleduje multilink zadnja osovina, i MacPherson prednje oslanjanje.
U vožnji, Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-LINE je… Golf. Ovaj model odavno ima svoj prepoznatljiv karakter, koji marka godinama uspešno održava. Iako mehanički, odnosno konstruktivno za osveženi Golf 8 ništa nije menjano, jeste sve pomalo „utegnuto“ kada je donji postroj u pitanju. Volkswagen Golf 1.5 TSI R-LINE je relativno tvrdo trimovanog ogibljenja, što podržavamo i odobravamo. Da, nešto lošije upija neravnije, ali sa druge strane donosi vrlo precizno i direktno upravljanje. Odlična je ovo platforma, a svako ko tvrdi drugačije ili ima predrasude ili neke druge motive da nalazi mane. VW Golf i dalje, bez pomoći elektronike, ima odličan osnovni balans, a sasmim tim i potpuno predvidivo ponašanje u brzim krivinama i pri naglim promena pravca kretanja.
U kombinaciji sa 1.5 eTSI agregatom visoke kulture rada, VW Golf je prijatno tiho vozilo i pri visokim brzinama. Elastični agregat sa velikim obrtnim momentom uz sedmostepeni menjač uvek je raspoložen da povuče i ubrza i samo retko se pri malim brzinama pokaže neodlučnost menjača kom stepenu prenosa treba da se opredeli. Ne malo iznenađenje doživeli smo po pitanju potrošnje.
Uz umereno oštru nogu na papučici gasa, na regionalnom putu Volkswagen Golf 1.5 TSI R-LINE vozi se prosečnom potrošnjom od samo pet litara, dok se na autoputu, pri konstantnih 130 potrošnja penje na 5.2 litre, što ukazuje na odličnu aerodinamiku karoserije (Cx 0,27), ali i efikasnost agregata koji ima sistem isključivanja cilindara pri malim opterećenjima. Uz odličan položaj sedenja, u vožnji osveženog Golfa 8 zaista se uživa, a može se i vrlo dinamično voziti. Sa svih 150 KS, ovaj model do 100 km/h ubrzava za 8.5 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 224 km/h.
Da li je osveženi VW Golf 8 najbolji ikada? Rizikovaćemo salvu drugačijih mišljenja i agumenata i reći – jeste. Trehnološki i mehanički potpuno sazreo model odlične vozne dinamike. Uskoro će proslaviti 50. rođendan, ali Golf će se u narednih nekoliko godina odjaviti sa pozornice, obzirom da je ovo, prema onome što trenutno znamo, poslednji Golf u formi u kojoj ga znamo i poznajemo. Ako bude tako, biće nam žao jednog dobrog automobila.
Samo, na kraju dođe neminovno – cena. VW Golf nikada nije bio jeftin model, od kod nas megapopularnog „Keca“, pa naovamo. Osnovna cena za Volkswagen Golf 1.5 TSI R-LINE je 32.534 evra, a testirani model sa opcionalima košta 37.705 evra. Ukoliko se posegne za 1.0 verzijom i Life paketom opreme, cena Golfa 8 je od 26.236 evra.
Model | Volkswagen Golf 1.5 eTSI R-LINE |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.284/ 1.798/ 1.456 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2636 |
Masa vozila praznog (kg.) | 1265 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) | 1840 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg | 1700 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) | 380/1.237 |
Motor | Benzinac/Turbo |
Gorivo | Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 4/16 |
Radna zapremina (ccm) | 1498 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 150 pri 5.000 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) | 250 / od 1.500 do 3.500 o/min |
Menjač | 7 DCT |
Ubrzanje 0-100 km/h | 8,5 |
Maksimalna brzina km/h | 224 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km | 5,3 |
Zapremina rezervoara | 50 |
Cena testiranog modela | 37.705 evra |
Show Comments