fbpx

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen u svojoj trećoj generaciji sa mnogo novih tehnologija pogotovo u kabini

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen u svojoj trećoj generaciji sa mnogo novih tehnologija pogotovo u kabini. Audi Q5 je priča o velikom globalnom uspehu. Širom sveta, SUV model srednje veličine u prodaji nadmašuje sve, od A1 do A8, i sve između. Očigledno, privlačnost SUV-a nema granica.  Lansiran je 2008. godine, a potom je druga generacija Audija Q5 usledila krajem 2016. i izgrađena na uspešnoj formuli sa suptilnim novim izgledom i poboljšanom tehnologijom. Ista je priča važi i za treću generaciju, za koji portparol marketinga proizvoda Dominic Stern tvrdi da „dobro čini još bolje“. Ovaj novi Audi Q5 (i vrući SQ5 koji se takođe pojavio) je drugi automobil koji se nalazi na Audiovoj Premium Platform Combustion (PPC), a na njegov dizajn utiču mehanički slični A5 i A5 Avant.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Na prednjem delu, novi Q5 dobija široku rešetku sa jednim okvirom i značku novog dizajna, plus tanka LED prednja svetla i par usisnika za vazduh. Pozadi, Q5 dobija svetlosnu traku pune dužine, koja povezuje set tankih, prilagodljivih LED zadnjih svetala, za koje dizajner Konrad Troger kaže da „proteže dizajn“ i naglašava širinu automobila. Takođe novo za Audi Q5 je treće kočiono svetlo u spojleru na krovu sa funkcijom „ogledala“, koje se projektuje na zadnje staklo za povećanu vidljivost.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Zadnji odbojnik je skoro potpuno prekriven komadom široke mrežaste obloge, koja se nalazi iznad skupa pravih „vrućih“ izduvnih cevi poput onih koje se nalaze na novom A5. Ponovo, Audijev dvodimenzionalni logo sa četiri prstena nalazi se uočljivo na sredini poklopca prtljažnika.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Ali dok spoljašnji dizajn možda neće jako promeniti imidž, novine u kabini se smatraju mnogo značajnijim. Ovde Q5 prati put modela A5 – kao i novopredstavljenog A6 e-tron – sa (opcionim) rasporedom sa tri ekrana koji pokreće Audijev najnoviji MMI infotainment setup.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Proizvođač ga naziva „Digitalna pozornica“, sa jednim zakrivljenim panelom koji spaja 11,9-inčni virtuelni kokpit sa 14,5-inčnim ekranom osetljivim na dodir. Ekran za putnike od 10,9 inča se nalazi odvojeno, integrisan u kontrolnu tablu i omogućava onom koji vozi da kontrolišu stvari kao što su mediji i navigacija. Dostupan je i konfigurabilni head-up displej. Glavni ekran pokreće Android Auto i može se ažurirati bežično. Korisnici mogu da preuzimaju aplikacije uključujući IouTube i Spotifi, za koje Audi kaže da su integrisane „direktno u MMI“ i „ne zahtevaju pametni telefon“ za korišćenje. Na centralnoj konzoli nalazi se hlađeno ležište za punjenje od 15 vati, plus četiri USB porta raspoređena po kabini – od kojih najmoćniji (100 W) može da puni veće uređaje kao što su laptopovi.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Unutrašnji prostor i praktičnost skoro da odgovaraju onima u odlazećem automobilu, sa prtljažnikom od 520 litara koji se proširuje na 1.473 litara sa oborenim zadnjim sedištima. Polica za pakete može da se odloži ispod poda prtljažnika, a Audi kaže da će ponuditi kliznu i nagnutu zadnju klupu kao opciju u celom asortimanu.  Naravno, kao što je sada standardna praksa u Audijevoj rastućoj liniji SUV vozila, Q5 Sportback će pratiti standardni SUV – očekuje se da će biti otkriven pre kraja godine. Audi je potvrdio da će ovo biti poslednji Q5 sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem; kao što je pomenuto, ovaj najnoviji model se nalazi na Audiovoj PPC arhitekturi, odvajajući ga od modela kao što je novi A6 e-tron, koji su zasnovani na Premium Platform Electric (PPE) platformi.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Dakle, Q5 će imati benzinske, dizel i plug-in hibridne pogone, kao i pikantniji Audi SQ5 izgled. Osnovni motor će biti 2,0-litarski TFSI sa 201 KS i 340 Nm obrtnog momenta, koji se nudi sa izborom prednjeg ili quattro pogona na sva četiri točka. Ovo (kao i svi Q5-ovi koji se ne mogu priključiti) je MHEV jedinica sa baterijom od 1,7 kWh, koja sama po sebi može da poveća pojačanje od 18 kV (24 KS) u kratkim naletima. Sistem takođe može da povrati do 25 kW pri kočenju. 2,0-litarski TDI će takođe biti u ponudi, ponovo sa 201 KS. Međutim, kao što je to često slučaj, dizel će ponuditi povoljne brojke obrtnog momenta, sa do 400 Nm dostupnih od niskog broja obrtaja.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Ovaj motor je dostupan samo u kombinaciji sa Audijevim Quattro sistemom pogona na sva četiri točka. I benzinski i dizel modeli koriste sedmostepeni S tronic (dvostruko kvačilo) menjač. Audi Q5 TFSIe se neće pridružiti asortimanu do sredine 2025. godine, ali su početne specifikacije potvrđene. Dve varijante će deliti bateriju od 25,9 kWh sa „više od” 80 kilometara dometa; oba su postavljena da koriste varijaciju 2,0-litarskog TFSI motora, sa kombinovanom snagom (motor i e-motor) od 295 KS ili 362 KS.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Na vrhu ponude biće SQ5, koji koristi 3,0-litarski V6 benzinski motor sa 362 KS i 550 Nm obrtnog momenta. Ova verzija će imati Quattro pogon na sva četiri točka uparen sa menjačem sa pretvaračem obrtnog momenta, za razliku od menjača sa dvostrukim kvačilom starog automobila. Još uvek nisu otkrivene nikakve brojke o performansama. Audi kaže da će K5 dobiti „karakteristike vožnje tipične za brend, sa uglavnom neutralnim upravljanjem“. Tvrdi da automobil „postiže primetno povećanje udobnosti“ zahvaljujući „optimizovanom vešanju i upravljanju“.

Novi Audi Q5 je zvanično predstavljen

Čelične opruge se standardno uklapaju, ali pasivna sportska (standardna za SQ5) postavka, plus prilagodljivo vazdušno oslanjanje, dostupni su kao opcije. Kupci mogu birati između ukupno 11 boja; jedna čvrsta i sedam metalik nijansi, plus tri nijanse sa bisernim efektom ekskluzivne za S linije i SQ5 automobile. Audi kaže da će takođe biti dostupne pojedinačne boje iz Audi Ekclusive. Različite aluminijumske felne (od 17 do 21 inča u prečniku) odgovaraju različitim specifikacijama, sa aero-optimizovanim dizajnom i kovanim opcijama za S model.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Predstavljena je nova Toyota C-HR

Predstavljena je nova Toyota C-HR u svojoj drugoj generaciji koju je 2022. najavio koncept ...

Spreman prototip za Bugatti Centodieci omaž za EB110

Dok se raspravlja o budućnosti Bugattija u okviru Volkswagen Grupe, priprema se omaž nekadašnjem ...

Naredni Citroen C4 šalje Cactus u penziju

Citroen C4 Cactus neće nastaviti život u novoj generaciji Citroen se odlučio na hrabar ...

Daimler gradi fabriku litijumskih baterija

Nemačka i njena automobilska industrija mora mnogo da investira kako ne bi zaostala u ...

Hamilton nedodirljiv u Spa

Da vozači Force Indije nisu naparavili, po običaju, cirkus, u Spa bi gledali manje-više ...

Maserati MC20 je trebao biti Alfa Romeo 33 Stradale

Maserati MC20 je trebao biti Alfa Romeo 33 Stradale ali je postao mnogo više ...