Novi Aston Martin Vanquish je spektakl zapakovan u karoseriju od ugleničnih vlakana sa V12 pogonom od preko 800 KS
Novi Aston Martin Vanquish je spektakl zapakovan u karoseriju od ugleničnih vlakana sa V12 pogonom od preko 800 KS. Za neke ljude, samo V-12 prolazi. Nema veze što 4,0-litarski V-8 sa dva turbo punjača u DB12 ima 671 konjsku snagu i zvuči odlično – jednostavno ima premalo cilindara, na komad. Zato Aston Martin oživljava jedno od najvećih imena u celom svetu automobila sa V-12 pogonom – svoj Vanquish. Posle šestogodišnjeg odsustva i otkazanog pokušaja da se napravi superautomobil sa motorom u sredini, Aston Martin Vanquish se vratio i vraća svojim korenima. Ovo je neopisivo veliki, moćni, luksuzni GT automobil, zajedno sa 5,2-litarskim twin-turbo V-12 motorom koji razvija 835 konjskih snaga i maksimalnu brzinu od 350 km/h. Aston Martin planira da proizvodi ne više od 1.000 vozila godišnje, a osnovna cena je 420.000 dolara.
Motor deli svoje osnovne dimenzije sa prethodnim Aston V-12, ali je u velikoj meri revidiran u odnosu na svog prethodnika. Da bi povećao snagu i obrtni momenat – monstrum sa 1.000 Nm – dok ispunjava sve strože propise o emisiji izduvnih gasova, V-12 dobija novi blok, glave, priključke, bregasta vratila, klipnjače, turbo punjače, injektore za gorivo i izmeštene svećice. Dakle, u osnovi sve. Aston Martin kaže da je motor “neprepoznatljiv” u odnosu na stari. Kao i kod stare DBS Superleggere, motor je uparen sa pozadi postavljenim (trans axle) osmostepenim automatskim menjačem, iako kao i novi Vantage i DB12, dobija elektronski kontrolisan diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
Motor takođe ima novu funkciju pod nazivom Boost Reserve, koja može povećati pritisak punjenja turbina iznad onoga što je potrebno pod manjim opterećenjem, tako da kada vozač zatraži više snage, pojačanje je spremno za rad. To se radi pažljivim usklađivanjem gasa i elektronski kontrolisanog rasteretnog ventila (wastegate -a). Aston kaže da je odnos finalnog prenosa izabran da omogući tu veliku maksimalnu brzinu, ali je i ubrzanje i dalje snažno – od 0 do 100 km/h traje 3,3 sekunde. Kao i svi moderni Astonovi, Vanquish ima spojenu i ekstrudiranu aluminijumsku monokok šasiju, ali za razliku od DB12 i Vantage-a, on dobija uglavnom karoseriju od ugljeničnih vlakana. Aston navodi suvu težinu od 1.774 kilograma u najlakšoj formi, ali ni sa svim tečnostima neophodnim za vožnju, Vanquish će preći granicu od 1.815 kilograma.
Gume su Pirelli P-Zero napravljeni po meri dimenzija 275/35 napred i 325/30 pozadi. Standardno, dobijate i kovane točkove i karbon-keramičke kočnice, koje pomažu da se neogibljene mase drže pod kontrolom.
Tu su i razne vrste fensi tehnologije donjeg postroja. Vankuish koristi Bilstein DTKS amortizere kao što su ugrađeni u nove Vantage i DB12, a takođe dobija šestosnu inercijalnu mernu jedinicu (IMU) koja pomaže da se obezbedi preciznija kontrola amortizera, e-diff i sistema kontrole vuče/stabilnosti. Tu je i novi sistem koji se zove Corner Braking, koji pomaže da se obezbedi stabilnost zadnjeg dela pri kočenju u krivini.
U enterijeru, Vanquish mnogo liči na druge aktuelne modele Aston Martina, zajedno sa novom centralnom konzolom ispunjenom fizičkim kontrolama i prilagođenim infotainment sistemom. Jedna od velikih kritika kod starijih Astonsa bila je njihova mračna unutrašnjost, a Vanquishova kabina izgleda da je sve samo to ne.
U poređenju sa DB12, Vanquish je duži, širi i niži. Njegovo međuosovinsko rastojanje je nešto više od 7,6 cm duže, ukupna dužina je 16.5 cm veća, a širina a je 6 cm veća. Definitivno izgleda kao Aston Martin, ali sa skulpturalnijim poklopcem motora, i većim bokovima pozadi. Oštri Kamm rep je jedinstven među ostalim novim Astonovima, a inspirisan je serijom automobila sa kojima se kompanija takmičila u Le Manu 1960-ih, DP212, DP214 i DP215.
Tu je i nešto od ograničenog izdanja Valor na profilu i pozadi, koji sam po sebi podseća na Aston Martinove velike GT modele iz 1970-ih. Ovo je tek treći put da Aston Martin koristi Vanquish ime. Njegovi prethodnici su veoma omiljeni modeli, vodeći V-12 GT automobili, tako da ovaj novi ima mnogo toga da ispuni. Na prvi utisak, mislimo da ne bi trebalo da bude problema, tim pre što je zvanična svetska premijera održana u Veneciji prštala od glamura i VIP gostiju, od Daniela Craiga (bivšeg James Bonda), Georgea Cloonija, pa nadalje…
Show Comments