Lotus Theory 1 je trosed budućnosti koji bi marku trebao da vrati i nekim tradicionalnim načelima kao što je mala masa vozila
Lotus Theory 1 je trosed budućnosti koji bi marku trebao da vrati i nekim tradicionalnim načelima kao što je mala masa. Lotus ima velike planove za svoju potpuno električnu budućnost. Da bi pokazala te planove, kompanija je upravo predstavila novi koncept pod nazivom Theory 1. To je sportski automobil sa dvoja vrata sa 987 konjskih snaga, pogonom na sva četiri točka i ciljnom težinom ispod 1.600 kilograma.
Theory 1 treba da predstavlja Lotusovu buduću šemu dizajna, za koji se kaže da je inspirisan modelom Lotus Esprit, oštar klinasti profil vodi do definisanog nosa sa tankim farovima u obliku bumeranga. Oblik kabine u prednjem delu podseća na Espritov dizajn kupea sa motorom u sredini, ali zadnji deo je potpuno nov, sa ultra tankim zadnjim svetlima, visokim spojlerom koji se može podešavati i ogromnim difuzorom.
Najspektakularniji deo su vrata, koja se otvaraju zamahujući unazad i nagore, kao naličje Koenigseggovih diedral sinhro-heliks vrata. U osnovi Lotus Theory 1 je karbonska kada sa tri sedišta: centralno postavljeno sedište za vozača i sedišta sa obe strane za putnike, za razliku od konfiguracije sedišta u Meklarenu F1. Sličnosti se tu završavaju.
Unutrašnjost je opremljena head-up displejom i ekranima pored svakog A stuba umesto bočnih retrovizora. Čudno, postoje čaure na naduvavanje ugrađene u tkaninu sedišta, vrata i obruč upravljača koji se koriste za masažu putnika i isporuku povratnih informacija vozaču. Postoje čak i zvučnici ugrađeni u naslone za glavu svakog sedišta pomoću 3D štampane rešetkaste strukture. Najinteresantniji deo unutrašnjosti Teorije 1 su dugmad „na zahtev“. Formiran od onoga što je opisano kao “reaktivni tekstil” koji zauzima površine duž kabine, može da prikaže dugmad kada je potrebno, i da ih nestane kada nisu.
„Tehnologija je tu samo kada vam je potrebna, a onda nestane, kao dugmad na zahtev“, rekao je za Vired Fakundo Gutijerez, generalni direktor MotorSkins, kompanije koja stoji iza ove tehnologije. „Na primer, vozite, a iza vas dolazi automobil. [Tkanina sedišta] može da vas nežno dodirne po ramenu. Ili dobijete telefonski poziv i pojavi se dugme da preuzmete poziv. ” U srcu Theory 1 nalazi se baterija od 70,0 kWh za koju se Lotus nada da može da obezbedi domet od 400 kilometara. Kompanija takođe predviđa potrebno vreme za ubrzanje od 0-62 za manje od 2,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 320 km/h.
Brojka od 987 KS je znatno manja od Lotusovog drugog električnog superautomobila, Evija od 2.000 KS. Ovaj automobil je takođe oko 400 kilograma lakši od Evije – tračak nade da se kompanija vraća na svoj osnovni postulat lakih sportskih automobila, barem u odnosu na eru električnih vozila sa prekomernom težinom. „Postojao je period maksimalizma, i ljudi su morali da se popravljaju i idu iznad, iznad, iznad“, rekao je potpredsednik dizajna Ben Pejn za Vired. „I mislim da smo dostigli tu tačku u kojoj je stilski plato, a takođe i u demonstraciji tehnologija. Nismo u ludoj trci sa ovim automobilom.”
Show Comments