fbpx

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU kojih već ima previše i čiji kapaciteta prevazilaze potrebe

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU kojih već ima previše i čiji kapaciteta prevazilaze potrebe tržišta EU, a koštaju čitavo bogatstvo. Nove carine Evropske unije na kineske električne automobile ubrzaće zatvaranje fabrika u Evropi od strane lokalnih proizvođača automobila jer će podstaći kineske proizvođače da grade objekte u Evropi, pogoršavajući probleme sa viškom kapaciteta, rekao je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares. Tavares je rekao na sajmu automobila u Parizu 14. oktobra: „Carine su „dobar komunikacioni alat“, ali imaju neželjene efekte. To povećava višak kapaciteta proizvodnog sistema Evrope. Način da se izbegnu carine je da se grade proizvodni pogoni u Evropi”, dodao je on. „Carinama ubrzavate potrebu za gašenjem postojećih postrojenja“.

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU / foto BYD

Ranije ovog meseca, zemlje članice EU su usko podržale uvozne dažbine na kineska električna vozila do 45 odsto, što je trebalo da se suprotstavi onome što Evropska komisija kaže da su nepravedne subvencije Pekinga kineskim proizvođačima automobila. Peking negira nelojalnu konkurenciju i zapretio je kontramerama. Obraćajući se italijanskim medijima na sajmu u Parizu, Tavares je pomenuo slučaj kineskog EV giganta BYD, koji gradi svoju prvu evropsku fabriku u Mađarskoj. „Kineski proizvođači automobila neće ići u Nemačku, Francusku ili Italiju da prave svoje automobile, jer bi tamo imali nedostatke, počev od troškova energije“, rekao je on. Izvršna potpredsednica BYD-a Stela Li se obrušila na odluku EU o carinama, ali je rekla da planira da skoro sve automobile koje prodaje u Evropi proizvodi lokalno. BYD planira da proizvodi komponente u Evropi i sklapa baterije u svojim evropskim fabrikama u Mađarskoj i Turskoj, uvozeći samo baterijske ćelije iz Kine, rekla je Li na sajmu u Parizu.

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU / Foto BYD

BYD još uvek odlučuje da li će carina od 17%, pored već postojeće od 10 %, prebaciti na kupce ili će BYD apsorbovati novi namet, rekla je Li, dodajući da ne očekuje da će BYD moći da prodaje automobile u Evropi za manje od 30.000 evra. „Potpuno se ne slažemo oko proračuna EU… to nije fer presuda“, rekla je Li. „Političari bi trebalo da se drže podalje od tarifa, dodajući više troškova proizvodnji automobila i zbunjujući automobilsku industriju. Takođe u Parizu, Tianshu Ksin, izvršni direktor Leapmotora, koji kontroliše Stellantis, rekao je da bi tarife EU mogle uticati na to koje modele kompanija proizvodi u Evropi u Stellantisovim fabrikama, ali je rekao da je prerano reći koje. Na pitanje da li će kompanija preneti dodatne troškove carina na potrošače, Ksin je rekao da odluke još nisu finalizovane, ali da je kompanija sposobna da apsorbuje neke od troškove jer se 60 odsto razvoja vozila obavlja u kompaniji.

Carine na kineske EV zatvaraju postojeće pogone u EU / Chery EQ1

Evropske vlade, uključujući Italiju, pokušavaju da privuku azijske proizvođače automobila dok kompanije pojačavaju svoje komercijalno prisustvo u regionu. Proizvodnja automobila u Evropi omogućila bi im, pod određenim uslovima, da izbegnu dažbine na EV koje uvodi Evropska unija. Nove tarife EU na električna vozila proizvedena u Kini kreću se od 7,8 odsto za Teslu, što je umereno jer kompanija dobija malo subvencija kineske vlade, do čak 35,3 odsto za proizvođače automobila kao što je vlasnik MG-a, Grupacija SAIC koji nije sarađivao sa EU protiv subvencija. Kada se uračuna i postojeća carina od 10 odsto koja se primenjuje na uvoz u EU, carinske stope će iznositi čak 45 odsto za modele iz CAIC grupe.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Počela prodaja nove Ford Fieste

Uporedo s početkom prodaje na najvećim evropskim tržištima, sasvim nova Ford Fiesta od 8. ...

Aston Martin AMR21 spreman za sezonu Formule 1

Pink Panteri Racing Pointa otišli su u storiju, a iz istorije na stazu Formule ...

Toyota unapređuje svoje PHEV modele

Toyota unapređuje svoje PHEV modele tako što će imati značajno veću autonomiju u električnom ...

Biće Mercedes G Klase na struju

CEO Daimlera Ola Källenius potvrdio je plan za proizvodnju potpuno električne G Klase, ali ...

Aston Martin Victor – jedinstveni V12 super automobil

Aston Martinovo Q odeljenje napravilo je unikatan super automobil pod imenom Victor Q by ...

Pravi jedno, pravi dobro

Isuzu je, barem kod nas poznatiji po kvalitetnim dizel motorima koje je izdašno koristio ...