Porsche predstavio 911 GT3 u osveženom izdanju sa dosta unapređenja i modifikovanim agregatom i to bez hibridne pomoći
Porsche predstavio 911 GT3 u osveženom izdanju. Da bi proslavio 25 godina svoje moderne ikone, modela GT3, Porsche otkriva novi 911 GT3 za 2025. godinu. Ovaj, model 992.2, je suptilna nadogradnja u odnosu na prethodnu verziju, i još uvek ima sve neophodne začine za kompletnu GT3 zabavu: 510 KS, 9.000 o/min i atmosferski šestocilindarski bokser. Porsche ima novi hibridni pogonski sklop za 911, ali GT3 ostaje isključivo pogonjen motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. To je zapravo pravo dostignuće, pošto su trenutni standardi za emisije daleko stroži nego ranije. Motor ima dva filtera za čestice čađi i čak četiri katalizatora.
Da bi ostao dovoljno uzbudljiv i snažan uz novu opremu za tretman izduvnih gasova, agregat je dobio oštrije bregaste osovine preuzete od GT3 RS, nova tela leptira za gas, nove hladnjake ulja i revidirane cilindarske glave. Kao i ranije, motor se kombinuje opciono sa šestostepenim manuelnim menjačem ili sa sedmostepenim DCT, ali manuelni menjač sada ima kraći finalni pogon. To je odgovor na pritužbe koje su mnogi imali, a odnosile su se na preduge prenosne odnose manuelnog menjača.
Za prednje oslanjanje, Porsche je primenio neke trikove primenjene u GT3 RS. Neke od komponenti oslanjanja imaju oblik aeroprofila, što poboljšava nizgonsku silu (downforce) na prednjoj osovini i poboljšava hlađenje kočnica. Prednji oslonac donjeg oscilujućeg ramena takođe ima nižu tačku učvršćenja, što smanjuje „tonjenje” prednjeg dela pri kočenju, pomažući da se obezbedi stabilna aero platforma od prednjeg ka zadnjem delu vozila. Novi farovi modela 911 su takođe omogućili šire aerodinamičke otvore na prednjem delu. Da bi izbalansirao povećanu downforce na zadnjem delu, Porsche je doradio difuzor, poklopac poklopca motora i usisne otvore. Tu su i novi pneumatici, dimenzija 255/35ZR20 napred i 315/30ZR21 pozadi. Porsche kaže da nova guma pomaže u performansama na mokrom vremenu, a dostupna je i lepljivija opcija, prvenstveno namenjena za stazu. Novi standardni točkovi su takođe smanjili težinu za oko 1.7 kilograma, i time su dodatno smanjene neogibljene mase.
Veissach paket, dostupan na Porsche RS modelima već nekoliko godina unazad, dolazi i na GT3. Dobijate krov od karbonskih vlakana, poprečne stabilizatore i još dosta toga od karbonskih kompozita. U ponudi je i komplet lakših magnezijumskih točkova.
Porsche takođe lansira GT3 Touring paket u isto vreme kada i standardnu verziju, koja, kao i uvek, bez zadnjeg krila radi suptilnijeg izgleda. Postoji Leichtbau (lagani) paket za GT3 Touring, koji dobija komponente oslanjanja od ugljeničnih vlakana iz paketa Veissach, krov od ugljeničnih vlakana u boji karoserije, plus magnezijumske točkove i kraću ručicu menjača od 911 S/T.
Unutra, dobijate mnogo istih promena kao što se vidi u novoj 911 Carreri, ali GT3 zadržava prekidač za paljenje umesto dugmeta za pokretanje. Postoji novi dizajn sedišta od karbonskih vlakana sa preklopivim naslonima i opcionim grejanjem, a na GT3 Touringu možete da izaberete zadnja sedišta po prvi put u bilo kom GT3.
Za najlakšu verziju GT3 Porsche kaže da ima masu od 1.420 kilograma, što je zaista impresivno prema aktuelnim standardima ove klase sportskih automobila. Kao što se može očekivati, cena za Porsche 911 GT3 je spram onoga što model u sebi donosi. U Nemačkoj startuje od 209.000 evra, što je za popriličnih 15.600 evra više nego do sada. Međutim, za svojih 25 godina postojanja, GT3 je prošao put od specijalne homologacije koja se prodavala u ograničenom broju do najpoželjnijeg 911. Svi žele GT3, a potražnja za ovim će sigurno biti velika.
Show Comments