fbpx

Pozdravljamo Renault F1 dočekujemo Alpine F1

Nakon više od 40 godina u Formuli 1, na poslednjoj trci sezone u Abu Dabiju oprostićemo se od imena Renault F1 i dočekati Alpine F1

Foto: Renault Sport

Na lep i simboličan način, nakon više od 40 godina prisustva u Formuli 1, Renault će svoje mesto ustupiti Alpine Formula 1 timu, i oprostiti se od ovog takmičenja na najlepši mogući način. Nakon 399 startova, 35 pobeda i dve vozačke i konstruktorske titule, na završnoj trci sezone Formule 1 koja se predstojećeg vikenda vozi u Abu Dabiju, Renault će reći zbogom uz fantastičnu demonstracionu vožnju, koja će povezati prošlost i budućnost. Fernando Alonso će stazom sva tri dana provesti svoj R25 iz 2005. godine u kojem je osvojio šampionske titule za sebe i Renault, a pre nego što se 2021. na stazu vrati za upravljačem bolida Alpine F1.

Foto: Renault Sport

Renault R25 bolid i danas je jedan od najimpresivnijih bolida u istoriji Formule 1. Pogonjen legendarnim trolitarskim V10 agregatom koji je dominirao 90-ih i početkom 2000-ih godina, svojim oštrim dizajnom R25 je bio prepoznatljiv izdaleka. U 19 trka sezone 2005. Alonso i njegov tadašnji timski kolega Giancarlo Fisichella ostvarili su devet pobeda, sedam pol pozicija i 18 plasmana na podijum. Ovi rezultati doneli su Alonsu i timu Renault dvostruku krunu.

Foto: Renault Sport

Za vikend, 15 godina kasnije, R25 će oživeti ponovo, posle restauracije koju obavili pogoni Renault Sporta u Enstonu i Viryju, kao i nemački Rennwerk Company. R25 koji će voziti Alonso, poslednji put je radio 2006. na jednoj promotivnoj vožnji, nakon čega je pripadao Renault Classic kolekciji. Restauracija R25 je počela 2019. i to u Rennwerku, sa idejom da se na stazi pojavi 2020. na Velikoj nagradi Francuske, koja je zbog pandemije koronavirusa otkazana.
Sa otkazivanjem trke zaustavljena je restauracija R25. Međutim, u oktobru ove godine je nastavljena i zahtevala još 50 radnih časova da se V10 motor R25 vrati u originalno izdanje. Dve nedelje kasnije, motor je ugrađen u karoseriju, upaljen, a bolid isproban na stazi La Ferté Gaucher u blizini Pariza.

Foto: Renault Sport

Cyril Abiteboul, menadžer još jednu trku tima Renault F1, ali i budućeg Alpne F1, kaže da ima mnogo simbolike u izlasku na stazu Alonsa u svom šampionskom bolidu. “Biće veoma emotivno ponovo videti Fernanda u svom bolidu, u kojem je ostvario jedan od najvećih uspeha u istoriji Renaulta. Dok R25 simboliše prošlost, odlučnost i stav Alonsa simbolišu odlučnost da tim nastavi ka još boljim rezultatima. Svakako, sve što postignemo pripašće imenu Alpine, ali će uvek ostati kao omaž onom što je Renault ostvario u svojoj istoriji u Formuli 1”, kaže Abiteboul.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Škoda Kodiaq – prvo pa…?

Kada se samo setim početka devedesetih prošlog veka kada se na našem tržištu pojavila ...

Ptičiji izmet ne donosi sreću vašem ljubimcu

Iako se u mnogim zemljama smatra srećom kada vas „pogodi“ ptičiji izmet, boja vašeg ...

Rimac razvio električni trkački automobil za Seat

Nakon što je Porsche nedavno ušao sa 10% vlasništva u Rimac, još jedan projekat ...

Predstavljena prva serijska električna Mazda – model MX-30

Mazda je zvanično predstavila model MX-30, kompaktni crossover sa električnim pogonom stvoren za grad ...

Objavljene teaser skice nove Volkswagen Jette

Teaser skice enterijera i eksterijera naredne generacije Volkswagen Jette su procurele pred zvaničnu premijeru ...

Audi e-tron Vision Gran Turismo – od fikcije do stvarnosti

Audi e-tron Vision Gran Turismo je svoj život počeo kao fikcija u PlayStation igrici, a nastaviće ...