Predstavljen novi Audi Q5 Sportback, koji nastavlja da konkuriše modelima kao što su Mercedes-Benz GLC Coupe i BMW X4
Neki su se nadali da će udobni SUV-ovi biti samo modni trend, ali ovaj segment definitivno nameraca da ostane popularan do daljnjeg. Konkurišući Mercedesu GLC Coupe i BMW-u X4 koji će uskoro biti ukinut, novi Audi Q5 Sportback je potpuno predvidljiv. Novi model je, kao što je i očekivano Q5 za 2025. godinu, čiji krov i peta vrata su dobili zakošeniju kupe formu.
Od prvog dana, postojaće vatreni SQ5 derivat visokih performansi. Biće vam drago da čujete da je SQ5 izgubio svoje nepopularne lažne auspuhe. Audi je čuo pritužbe kupaca i reagovao kako treba i više ne stavlja nespretne lažne auspuhe na svoje automobile, kao što se već vidi na novom S5. Slično kao i ovaj poslednji, novi crossover u začinjenoj S varijanti više nema dizel koji je model prethodne generacije imao.
Ubuduće, SQ5 Sportback će biti dostupan širom sveta samo sa benzinskim motorom. To je turbopunjeni 3,0-litarski V-6 sa 362 KS i 550 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Naravno, ovo je isti šestocilindarski motor sa blagim hibridom koji se nalazi u novim S5 modelima. Slabiji Q5 Sportback modeli će se zadovoljiti sa parom četvorocilindarskih motora. Postoji 2,0-litarska benzinska jedinica sa 201 KS i 340 Nm, zajedno sa (još uvek) 2,0-litarskim dizelom koji takođe ima 201 KS ali većih 400 Nm. SQ5 i dizel su isključivo sa Quattro pogonom, dok osnovni benzinski motor dolazi sa standardnim pogonom na prednje točkove i opcionim Quattrom. Sve tri pogonske opcije snagu do točkova isporučuju preko preko sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom. Audi kaže da će uslediti dodatni pogonski sklopovi, uključujući plug-in hibride. Nejasno je da li će Q5/Q5 Sportback konačno dobiti RS tretman.
Kao i obično, Sportback je malo manje praktičan od konvencionalnog oblika na kome je zasnovan. Audi kaže da novi Q5 Sportback može da ima 1.415 litara prtljažnog prostora sa preklopljenim zadnjim sedištima. To je manje za 58 litara u poređenju sa standardnim Q5, a što je posledica linije krova kojase spušta nadole u zadnjem delu. To takođe znači da ne možete nositi visoke predmete jer su staklo na vratima prtljažnika i krov postavljeni niže. Osim raskošne linije krova koja se završava blago ažuriranim zadnjim delom, Audi Q5 Sportback je slika standardnog Q5.
Ista je priča važi i za enterijer. Videli smo (manje više) isti enterijer ne samo u Q5 i na novom A5. Svi ovi automobili se nalaze na Premium Platform Combustion (PPC), evoluciji starog MLB Evo. Ovog puta, neće biti još jednog A5 kupea i kabrioleta, a Audi gašenje ovih modelapravda malom potražnjom za automobilima sa dvoja vrata. Slaba potražnja navela je Audi da ugasi sve svoje kupe i kabriolet s obzirom da su TT i R8 već neko vreme mrtvi kao modeli. Na ničije iznenađenje, Sportback je malo skuplji od standardnog Q5. U Nemačkoj cenom počinje od 54.800 evra, što ga čini 150 evra skupljim od običnog Q5. Zakoračite na SQ5 Sportback i platićete 85.400 evra, više za 2.500 evra u odnosu na SQ5. Audi će početi da prima porudžbine u Evropi od decembra meseca 2024.
Show Comments