fbpx

Hyundai stiže na Leman 2026

Hyundai stiže na Leman 2026, doduše sa svojom luksuznom markom, ali u najjaču LMDh klasu i najžešću konkurenciju

Hyundai stiže na Leman

Hyundai stiže na Leman 2026, doduše sa svojom luksuznom markom, ali u najjaču LMDh klasu i najžešću konkurenciju. Hyundaijeva luksuzna mark, Genesis, ulauzi u autosport na velika vrata. U sredu je otkriven Genesis Magma Racing koji pokazao viziju svog prvog trkačkog automobila, GMR-001. To je vrhunski prototip sa kojim Genesis ima za cilj da uđe u Svetsko prvenstvo u trkama izdržljivosti (WEC) 2026. i IMSA WeatherTech seriju koja se vozi u Severnoj Americi 2027. Da, to znači da Genesis ide i na Le Man. Genesis GMR-001 je napravljen prema LMDh pravilima, zajedničkoj kreaciji IMSA i ACO, upravnog tela Le Mana.

Hyundai stiže na Leman

Automobili za LMDh klasu su bazirani na samonoseću karoseriju od ugljeničnih vlakana koju proizvodi jedan od četiri odabrana proizvođača i koriste propisane hibridne komponente — bateriju kompanije Williams, elektromotor kompanije Bosch i menjač kompanije X-Trac. Genesis će se udružiti sa francuskim konstruktorom Oreca za karoseriju i timom IDEC Sport za ulazak u WEC. Njegova prva dva fabrička vozača su trostruki pobednik Le Mana Andre Lotterer i IMSA GTP šampion 2023. Pipo Derani. Direktor GMR-ovog tima će biti poznat mnogim navijačima Formule 1 – Cyril Abiteboul, koji je godinama vodio F1 program Renaulta, a upravo doveo vozaća Hyundai WRC tima Thierrya Neuvillea do titule šampiona sveta u karijeri i u foto finišu izgubio konstruktorsku titulu od Toyote. Abiteboul je inače predsednik Hyundai Motorsporta i direktor Hyundai WRC tima.

Hyundai stiže na Leman

Da bi se pripremio za svoju debitantsku sezonu, GMR će sledeće godine prijaviti LMP2 učešće u Evropskoj Le Man seriji, sa timom koji se sastoji od Logana Sargenta, bivšeg F1 vozača, Jamie Chadwick, pobednice prve W Serije i takmičarke Desert E-Prix šampionata i Mathysa Jauberta.
Svojim pravilima, LMDh je obezbedio relativno jeftin način za proizvođače automobila da uđu u vrhunske trke sportskih automobila i privukao mnogo fabričkih timova. Automobili napravljeni za LMDh uključuju Acura ARKS-06, Alpine A424, BMW M Hibrid V-8, Cadillac V-Series.R, Lamborghini SC63 i Porsche 963. Oni se takmiče jedni protiv drugih, naravno, ali i Le Mans Hiperautomobili (LMH) kao što su Toyota GR-010, Peugeot 9X8 i Ferrari 499P. Oreca trenutno isporučuje karoserije za timove Acura i Alpine.

Hyundai stiže na Leman

Kao deo propisa, Genesis dizajnira karoseriju automobila i obezbeđuje pogon po izboru. Iako korejska kompanija nije otkrila ništa o svojoj planiranoj pogonskoj jedinici, većina modernih prototipova koristi male V-6 ili V-8 motore sa turbo punjenjem. Genesis želi da poveća svoje sportske akreditive svojim Magma projektom, linijom sportskih putničkih automobila koji nisu baš usmereni na BMW M i Mercedes-AMG modele, ali su iznad standardne Genesis linije.
„Ovaj ulazak u moto sport je prirodna evolucija za Genesis“, rekao je glavni kreativni direktor Genesisa Luc Donckerwolke u izjavi. „Dok želimo da pomerimo granice našeg brenda, motosport nam omogućava da unesemo duh hiperbrzine – koji pokreće način na koji stvaramo i inoviramo – na način koji je savršeno usklađen sa našim osnovnim vrednostima: smelo, progresivno i jasno korejsko.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ponovo smena voditelja u Top Gearu

Da li je u opasnosti budućnost emisije Top Gear nakon najnovije promene voditelja, kojom ...

Porsche Mission R concept je više od trkalice

Porsche Mission R concept predstavljen an IAA u Minhenu je više od električnog trkačkog ...

Formula 1 se zagreva za početak sezone

Formula 1 ulazi u poslednju sezonu pred uvođenje novih pravila 2021., timovi su se ...

Definitivno zbogom za Fiat Punto, proizvodnja je zaustavljena

Nakon čak 13 godina proizvodnja Fiat Punta je obustavljena. Punto je živeo dugo i ...

U Kvirinalskoj palati, Lancia slavi svoju 115 godišnju istoriju

U Kvirinalskoj palati, brend Lancia je proslavio svoju 115-godišnju istoriju i 60. godišnjicu automobila ...

Alonso očekuje reset of Velike nagrade Francuske

Dvostruki šampona sveta Formule 1 Fernando Alonso svakako je očekivao uspešniji povratak nakon dve ...