Hyundai stiže na Leman 2026, doduše sa svojom luksuznom markom, ali u najjaču LMDh klasu i najžešću konkurenciju
Hyundai stiže na Leman 2026, doduše sa svojom luksuznom markom, ali u najjaču LMDh klasu i najžešću konkurenciju. Hyundaijeva luksuzna mark, Genesis, ulauzi u autosport na velika vrata. U sredu je otkriven Genesis Magma Racing koji pokazao viziju svog prvog trkačkog automobila, GMR-001. To je vrhunski prototip sa kojim Genesis ima za cilj da uđe u Svetsko prvenstvo u trkama izdržljivosti (WEC) 2026. i IMSA WeatherTech seriju koja se vozi u Severnoj Americi 2027. Da, to znači da Genesis ide i na Le Man. Genesis GMR-001 je napravljen prema LMDh pravilima, zajedničkoj kreaciji IMSA i ACO, upravnog tela Le Mana.
Automobili za LMDh klasu su bazirani na samonoseću karoseriju od ugljeničnih vlakana koju proizvodi jedan od četiri odabrana proizvođača i koriste propisane hibridne komponente — bateriju kompanije Williams, elektromotor kompanije Bosch i menjač kompanije X-Trac. Genesis će se udružiti sa francuskim konstruktorom Oreca za karoseriju i timom IDEC Sport za ulazak u WEC. Njegova prva dva fabrička vozača su trostruki pobednik Le Mana Andre Lotterer i IMSA GTP šampion 2023. Pipo Derani. Direktor GMR-ovog tima će biti poznat mnogim navijačima Formule 1 – Cyril Abiteboul, koji je godinama vodio F1 program Renaulta, a upravo doveo vozaća Hyundai WRC tima Thierrya Neuvillea do titule šampiona sveta u karijeri i u foto finišu izgubio konstruktorsku titulu od Toyote. Abiteboul je inače predsednik Hyundai Motorsporta i direktor Hyundai WRC tima.
Da bi se pripremio za svoju debitantsku sezonu, GMR će sledeće godine prijaviti LMP2 učešće u Evropskoj Le Man seriji, sa timom koji se sastoji od Logana Sargenta, bivšeg F1 vozača, Jamie Chadwick, pobednice prve W Serije i takmičarke Desert E-Prix šampionata i Mathysa Jauberta.
Svojim pravilima, LMDh je obezbedio relativno jeftin način za proizvođače automobila da uđu u vrhunske trke sportskih automobila i privukao mnogo fabričkih timova. Automobili napravljeni za LMDh uključuju Acura ARKS-06, Alpine A424, BMW M Hibrid V-8, Cadillac V-Series.R, Lamborghini SC63 i Porsche 963. Oni se takmiče jedni protiv drugih, naravno, ali i Le Mans Hiperautomobili (LMH) kao što su Toyota GR-010, Peugeot 9X8 i Ferrari 499P. Oreca trenutno isporučuje karoserije za timove Acura i Alpine.
Kao deo propisa, Genesis dizajnira karoseriju automobila i obezbeđuje pogon po izboru. Iako korejska kompanija nije otkrila ništa o svojoj planiranoj pogonskoj jedinici, većina modernih prototipova koristi male V-6 ili V-8 motore sa turbo punjenjem. Genesis želi da poveća svoje sportske akreditive svojim Magma projektom, linijom sportskih putničkih automobila koji nisu baš usmereni na BMW M i Mercedes-AMG modele, ali su iznad standardne Genesis linije.
„Ovaj ulazak u moto sport je prirodna evolucija za Genesis“, rekao je glavni kreativni direktor Genesisa Luc Donckerwolke u izjavi. „Dok želimo da pomerimo granice našeg brenda, motosport nam omogućava da unesemo duh hiperbrzine – koji pokreće način na koji stvaramo i inoviramo – na način koji je savršeno usklađen sa našim osnovnim vrednostima: smelo, progresivno i jasno korejsko.
Show Comments