Dakar 2025 – prva polovina maratona od 48 časova sa ograničenom pomoći timova pripala je Al-Rajhiju
Dakar 2025 – prva polovina maratona od 48 časova sa ograničenom pomoći timova pripala je Al-Rajhiju. Privatnik u Toyoti Hilux Yazeed Al-Rajhi prešao je u vođstvo na reliju Dakar nakon prve polovine 48-časovne hrono etape u nedelju, dok je Nasser Al-Attiyah u Daciji Sandrider, koji je bio u poteri bio drugi. Nakon uspešnog debija maratonske etape sa spavanjem u pustinji i bez pomoći servisnih timova 2024. godine, ASO (organizator Dakar relija) je ovog puta ponovo primenio novi format maratonske etape, pri čemu se takmičari suočavaju sa teškim dvodnevnim testom od 947 km tokom nedelje i ponedeljka uz ograničenu pomoć timova.
Ali umesto da se raspored jednostavno podeli na dva dana na osnovu udaljenosti, vozači su morali da pređu onoliko terena koliko su mogli do 17:00 časova u nedelju, pre nego što su se zaustavili na sledećem dostupnom bivaku. Oni će morati da završe ostatak etape sa svojih početnih pozicija u ponedeljak. Kada je akcija počela u Biši oko 6 ujutro po lokalnom vremenu, Al-Rajhi i Al-Attiah, koji su postavili identična vremena u subotnjem uvodnom specijalu, odmah su pokazali aspiracije na vrh poretka. Obojica su imali dosta zaostataka za nadoknađivanje iz prve etape, pošto su izgubili više od 10 minuta i započeli dan na 22. odnosno 21. mestu.
Saudijski vozač Al-Rajhi održavao je prednost u svojoj Toyoti Hilux koju vozi za tim Overdrive, iako je Al-Attiiah nakratko uspeo da preuzme vođstvo na 231 km. Međutim, Al-Rajhijevo poznavanje domaćeg terenapokazalo se ključnim tokom druge polovine dana i on je povratio vođstvo na sedmom kontrolnom punktu, koji se nalazio nakon 373 kilometara etape. Uprkos pokušajima Al-Attiaha da ponovo preuzme inicijativu, Al-Rajhi je uspeo da održi vođstvo od 1m19s pošto su stigli do Bivaka E neposredno pre vremenskog kraja dana. Ostatak dana će provesti kampujući na istoj tački u pustinji, pre nego što ponovo krenu na put u ponedeljak ujutro.
Dok su Al-Rajhi i Al-Attiiah imali konkurenciju od brojnih vozača tokom ranog dela etape, oni su pobegli od ostalih mnogo pre vremena za cilj u 17 časova. Najbliži vozač ovom dvojcu u tom trenutku bio je Fordov Matijas Ekstrom, koji je završio sa osam minuta manje kao treći, u najboljem od Ford Raptora T1+s. Na četvrtom mestu došao je fabrički Toyotin vozač Henk Lategan, koji je predvodio niz ostalih vozača u Hiluxima, uključujući Huana Kruza Jakopinija iz Overdrivea, timskog kolegu Gaja Boterila i Tobia Pricea koji je sa motocikla prešao u automobile. Price, dvostruki šampion Dakara sa KTM-om, završio je za samo 16 minuta i 20 minuta iza Al-Rajhija na svom prvom Dakaru na četiri točka sa Overdrive Toyotom.
Novi regrut Forda Nani Roma, koji je u subotu izgubio vreme zbog mehaničkog problema, završio je na osmom mestu ispred Tojotinog Ginijela de Vilijera, kome je šest Hilux upisanih među 10 najboljih. Mathieu Serradori iz Centuri Racinga i Brian Baragvanath su klasifikovani na 10. i 12. mestu, razdvojeni vodećim X-raid Minijem Gijoma de Mevija. Jedan od vodećih kandidata za pobedu na Dakaru, WRC legenda Sebastijen Loeb, imao je težak dan u Saudijskoj Arabiji, a njegova Dacia Sandrider se zaustavila na oko devet minuta zbog problema sa motorom. Francuz je bio privremeno klasifikovan na 15. mestu nakon što je stigao do Bivaka E, ali je već izgubio više od 30 minuta od lidera.
Loebov bivši rival za Svetsko prvenstvo u reliju Carlos Sainz stariji pretrpeo je još veći udarac svojim nadama za pobedu, kada se njegov Ford Raptor prevrnuo i sleteo na krov na 327 km. Nakon što je dobio pomoć od svog timskog kolege Mitcha Guthriea Jr, Sainz je uspeo da vrati na točkove svoj automobil i nastavi reli, ali je završio dan van prvih 20 i skoro sat vremena manje od Al-Rajhija. Posle dva puna dana vožnje na Dakaru 2025. godine, Al-Rajhi i Al-Attiiah drže prva mesta u generalnom plasmanu, a Lateganovo vreme iz Etape 1 drži ga na trećoj poziciji ispred najboljeg Fordovog trkača Ekstroma. Boteril je na petom mestu ispred Pricea i Rome.
Plasman na prvoj polovini 48 H Dakar 2025 etape
Poz | Vozač | Automobil | Vreme / Zaostatak |
1 | Yazeed Al-Rajhi | Toyota | 11h45m24s |
2 | Nasser Al-Attiyah | Dacia | +1m19s |
3 | Henk Lategan | Toyota | +2m12s |
4 | Mattias Ekstrom | Ford | +3m44s |
5 | Guy Botterill | Toyota | +8m07s |
U konkurenciji motociklista, Daniel Sanders za sada zadržava svoju vodeću poziciju na fabričkom KTM-u. U odnosu na drugoplasiranog Skylera Howesa na habričkoj Hondi, Sanders ima sasvim pristojnu prednost od preko šest minuta. Na trećem mestu u konkurenciji motociklista na Dakar reliju 2025. trenutno je Ross Branch, vozač Hero motorsport tima.
Show Comments