fbpx

Test – Toyota Land Cruiser 250

Test – Toyota Land Cruiser 250 je novo izdanje legende koja traje već 70 godina i sinonim je za rasnog, robustnog terenca

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Test – Toyota Land Cruiser 250 je novo izdanje legende koja traje već 70 godina i sinonim je za rasnog, robustnog terenca. Čitavih 70 godina, nakon što je 1955. godine usvojeno ime Land Cruiser, ovaj model je i dalje među nama i to bukvalno na celoj planeti. Kupce ovog terenca možemo naći u svim mogućim i nemogućim ciljnim grupama – od profesionalaca specijalnih namena, preko onih koji više vole vožnju daleko od asfalta, pa sve do onih koji nikada neće sići sa asfalta, ali žele da tako izgledaju i povremeno povuku prikolicu sa konjem ili gliser. A Toyota Land Cruiser se svima već 70 godina stavlja na raspolaganje onim što zna i ume, a ono što je najvažnije, fabrika ne menja osnovni koncept vozila. Bio je i ostao robusni terenac.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Toyota Land Cruiser 250 stigao je u petoj generaciji kao zamena za prethodnika (Prado J150) koji se junački, uz nekoliko restilizacija, držao još od 2009. godine. A na novom modelu mnogo toga je novo, ali mnogo toga je staro. Stari je koncept da koristi šasiju (GA-F platforma) koja je postala kruća (kako fabrika tvrdi) za čak 50 %, uz nove tehnologije varenja. I dalje ima kruti zadnju osovinu i mogućnost zaključavanja srednjeg i zadnjeg diferencijala, ima veliki dizel sa malo cilindara i poprilično litara, a i dalje ima Land Rover Defender kao glavnog konkurenta, Mercedes G-Klase i (uspešnu) novopridošlicu Ineos Grenadier.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Šta je zapravo novo? Dizajn karoserije nema nikakve veze sa prethodnikom. Obline i talase su zamenili oštri uglovi i uglaste forme, pa sada Toyota Land Cruiser 250 poprima kutijasti stil Mercedes-Benz G-Klase ili nekadašnjeg Jeep Comandera. Ne samo da su površine karoserije ravne, nego su i sva stakla sa mainimalnim radijusima.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

U osnovi, manje aerodinamično, ali znatno praktičnije kada je ponuda kabinskog prostora u pitanju. Pored toga, vozila sa karoserijom ovako pravilnog oblika, praktičnija su pri manevrima na malom prostoru. Naravno, kor rasnih terenaca neminovna je igra između velike karoserije, što kraćih prepusta preko točkova zbog prilaznih i izlaznih uglova, ali i što manjeg međuosovinskog razmaka zbog što većeg prelaznog ugla. Prednji prepust kod Toyote Land Cruiser 250 je minimalan, dok je zadnji nešto veći, ali i dalje evidentno kratak.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Legendarna offroad Toyota je i porasla. Sa 4.84 m prišla je dužinom karoserije bliže granici od pet metara sa 4.92 m, sa međuosovinskim razmakom povećanim na 2.85 metara. Ako planirate da svoj Land Cruiser držite u garaži, računajte sa činjenicom da je i ozbiljno širok – 1.98 m, što je šire od prethodnika.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Kabina nove Toyote Land Cruiser 250 je potpuno nova. Uvek je u ovom modelu bilo mnogo prostora, pa ga ima i sada, više nego ikada, kako napred, tako i na drugom redu sedišta, na kojem čak i tri odrasle osobe mogu na duži put bez teskobe. Evidentno je malo “zavirila” u Land Rover Defender, i svom terencu dodala začin luksuza. Nema (barem u testiranom najvišem Premium paketu opreme) tvrde plastike. Sve je meko i obloženo i dobro organizovano, sa velikim pretincima i prostorima za odlaganje sitnica. Mada, Defender po pitanju luksuza ide korak ispred.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Prednja sedišta su sjajna. Uspravna, udobna i bogato dimenzionisana. I visoka, to svakako moramo primetiti, tako da opcioni pragovi, ali i ručke na A stubovima više nego dobro dođu kada se treba (bukvalno) popeti u sedišta a i spustit se iz njih van vozila. Ne, ovo definitivno nije mana, nego posledica činjenice da je ovo ekstremno visoko vozilo, koje je na svojim točkovima od 20” ima klirens od 225 mm. Sa druge strane, zahvalnost ovako visokom sedenju ide do neba kada je u pitanju preglednost iz vozila.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Srednji red sedišta čine dva sedišta, čiji naslon se dvodelno preklapa, ali i čiji se sedalni deo dvodelno preklapa. Nije pomična po dužini, ali se naslon može podešavati po nagibu. Pored toga, odvojena klimatizacija za zadnji deo vozila svako doprinosi u udobnosti. Prostora za glave i za noge ima više nego dovoljno.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Pomenuli smo preklapanje sedalnog dela srednjeg reda sedišta i nismo pogrešili. Time se oslobađa pristup trećem redu sedišta. Kada nisu u funkciji potpuno su potopljena u pod prljažnika, a kada zatrebaju, elektropomičnim putem se podižu ili spuštaju. Ova opcija košta 1.000 evra i dostupna je uz veći deo paketa opreme.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Kada je svih sedam sedišta u upotrebi, prtljažni prostor je simboličan, i svakako se mora posegnuti za krovnim nosačem. Međutim, kada je Toyota Land Cruiser 250 regularan petosed, prtljažnik je ubedljiv sa svojih 566 litara do visine prozora, mada pomenuta konkurencija po ovoj osnovi nudi više. Konstatujemo i klasičnu utičnicu na 220 V koja se nalazi u prtljažniku.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Logično je bilo za očekivati da će se nova Toyota Land Cruiser biti digitalizovana, a očekivanje je ispunjeno. Vozač ispred sebe ima veliku 12.3” instrument tablu, u Premium paketu i veliki kolorni HUD, a identične dijagonale je i višenamenski ekran osetljiv na dodir.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

A zahvalni smo do neba i činjeici da je u ovom modelu ostao sijaset fizičkih prekidača, koji su na neravnom terenu daleko praktičniji za upotrebu. Sve je dobro raspoređeno i lako pristupačno, iako Toyota Land Cruiser 250 ima mnogo toga što vozila najčešće nemaju, od selektora reduktora, preko prekidača crawl funkcije lagane vožnje, pa sve do blokada diferencijala, oslobađanja prednjeg poprečnog stabilizatora, HDC-a, itd. Sve je to povereno starim, dobrim prekidačima, a ne ekranu osetljivom na dodir. Generalno, sve komande su odlično organizovane oko robusne (i klasične) ručice automatskog menjača.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Po pitanju mehanike ima dosta toga novog. Svoj dizel Toyota Land Cruiser 250 deli sa modelom Hilux. Radne zapremine je 2.8 litara u samo četiri cilindra, a ostvaruje maksimalnih 204 KS i 500 Nm maksimalnog obrtnog momenta već od 1.600 o/min. Njegovu osnovu lako je pronaći u agregatu prethodnika, koji je između ostalog, dobio manji turbo kompresor. Novina je da sada ima stalan pogon na sva četiri točka uz torsen centralni diferencijal. Pozadi je i dalje kruta osovina, dok prednji točkovi ima trouglasta oscilujuća ramena. Nov je osmostepeni automatski menjač, a novina je i elektroservo pojačani upravljač umesto dosadašnjeg hidrauličnog.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Toyota Land Cruiser 250 je na temu voznih osobina očigledno imala dva zadatka – prvo da i dalje bude terenac koji može da se popne uz “masnu banderu”, a drugi da u vožnji asfaltom postane uglađenija i udobnija. Samo, za početak, Land Cruiser je 200 kg teži od prethodnika, a ima sonji postroj sa ektremno dugim hodovima oslanjanja. Ipak, japanski inženjeri su uspeli da spoje nespojivo. Novi Land Cruiser 250 je u vožnji drumom znatno uglađeniji od prethodnika. Iako visoki i teški terenac i dalje poprilično naginje u krivinama, to je daleko manje nego kod prethodnika.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Iako je motor sa 177 KS (za koji smo tvrdili da je dovoljan, ali da nema previše rezerve snage) pojačan na 204 KS, uz veću masu benefit novih konja se izgubio. Daleko od toga da novi Toyota Land Cruiser 250 nema snage, ima je i živahniji je od prethodnika, što se verovatno delom može pripisati i novom menjaču.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Mnogo snage i velike obrtne momene ima tamo gde je najvažnije za terensku vožnju, u niskim obrtajima, međutim u međuubrzanjima kakva su pri preticanjima u saobraćaju, teški offroader nije fascinantan, nego samo korektan iako brojke pokazuju drugačije. Do 100 km/h stiže za malo preko 10 sekundi, naravno, pod pretpostavkom da nije maksimalno opterećen.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Ono što je primetno, novi Land Cruiser 250 tvrđe je trimovan od prethodnika. Samim tim osetno je manje valjanje karoserije i prolazak kroz krivine prijatniji. Konsekventno i upravljanje je preciznije i direktnije, mada svakako govorimo u razmerama jednog punokrvnog terenca.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Agregat, sa svojih malo cilindara i mnogo kubika ima kulturu rada najvišu što može, mada, sigurni smo da bi ovom preko 2.300 kilograma teškom terencu prijao “šestak”, sa kojih 40-50 KS više, koji bi još rasterećenije održavao putne brzine, a verovatno i manje trošio. Toyota Land Cruiser 250 potrošnjom teško silazi ispod 10 l/100 km, a preko toga ide bez problema.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

U vožnji van asfalta, mada priznajemo da nismo išli u ekstremni offroad, Toyota Land Cruiser 250 pre svega ima impresivno dobar prenos snage na podlogu, pa je reduktor pogona potreban zaista u ekstremnim situacijama.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Isto važi i za crawl funkciju, koja je u osnovi tempomat za vrlo male brzine. Dizel se i pri malim brzinama i niskim obrtajima jako dobro snalazi, i evidentno ovaj motor svoje vrednosti pokazuje kada je teško. Pomenuli smo da je umesto hidrauličnog, elektroservo pojačanje upravljača, što se i oseti na neravninama, koje se manje prenose u vidu udaraca i vibracija na obruč upravljača i ruke vozača.

Test – Toyota Land Cruiser 250 / Foto © Dmotion.rs

Toyota Land Cruiser 250 je jedno potpuno novo vozačko iskustvo u odnosu na prethodni model. Da, dugo smo ga čekali, ali vredelo je, bez obzira da li ovo vozilo koristite u profesionalne i specijalne namenske svrhe ili ga koristite kao porodično vozilo. Zanimljovo je da po nama čak i relativno nije preskup. U osnovnoj Active opremi košta 75.000 evra, dok testirani i odlično opremljeni, zajedno sa velikim panoramskim staklenim pomičnim krovom i svim voznim asistencijama i sedam sedišta košta oko 96.500 evra. Ne kažemo da je to malo novca, ali svakako, za tu cenu se dosta i dobija.

Model Toyota Land Cruiser 250 2.8 D4D
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.925/ 1.980/ 1.835
Međuosovinski razmak (mm) 2850
Masa vozila praznog (kg.) 2320
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2795
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 3500
Zapremina prtljažnog prostora (l) 566
Motor Turbo dizel
Gorivo Eurodizel
Broj cilindara/ ventila 4
Radna zapremina (ccm) 2754
Snaga pri o/ min. (KS) 204 pri 3.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 500 od 1.600 do 2.800 o/min
Menjač 8 Automatski
Ubrzanje 0-100 km/h 10,9
Maksimalna brzina km/h 180
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 10,7
Zapremina rezervoara 80
Cena testiranog modela 96.500 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Proradio je Cosworth za T50 Gordona Murraya

Na probnom stolu u Cosworthu je proradio je deo budućeg V12 motora za T50, ...

Formula 1 – kazne dodeljene nakon trke u Austriji

Formula 1 – kazne dodeljene nakon trke u Austriji donekle su promenile zvaničan plasman ...

McLaren Solus je iznenađenje Pebble Beach-a

McLaren Solus snažni jednosed je iznenađenje Monterey Car Week koji se održava u Pebble ...

Formula 1 – Norrisu u McLarenu pobeda u Majamiju

Formula 1 – Norrisu u McLarenu pobeda u Majamiju u zanimljivoj trci koju je ...

Sledeća generacija Volkswagen Golfa kreće u proizvodnju 2019

Volkswagen je otkrio bitne detalje o sledećoj generaciji modela Golf tokom sastanka sa glavnim ...

Alpine kuburi sa izduvnim sistemima

Alpine Tim Formule 1 otišao je na odmor i pauzu u šampionatu sa pobedom ...