fbpx

McLaren Solus je iznenađenje Pebble Beach-a

McLaren Solus snažni jednosed je iznenađenje Monterey Car Week koji se održava u Pebble Beach-u

McLaren Solus je mnoge iznenadio na Monterey Car Week-u, namenjeno za premijere i izlaganje čiste egzotike. A kada se u takvom okruženju napavi iznenađenje nije za zanemariti. Mercedes se mučio sa AMG-One pakujući tehnologiju Formule 1 u drumski automobil, a Aston Martin porađao Valkyrie sa svojom aerodinamikom na nivou Formule 1, a oba su kasnili godinama.
Za to vreme, pravo niotkuda, McLaren je na Monterey Car Week stigao sa nečim iznenađujućim, super ekstravagantnim i rasprodatim. Zove se McLaren Solus, a slobodno bi se mogao zvati i Solo, obzirom da je jednosed, i više nego očigledno, inspirisan jednosedima i trkačkim automobilima sa otvorenim točkovima.
McLaren Solus nema pogon “iz kuće”, nego rasni trkački koji se najčešće sreće u trkama izdržljivosti. Dobavljač pogonske jedinice smeštene ispred zadnje osovine je Judd, ima radnu zapreminu od 5.2 litre i 10 cilindara u V rasporedu. Juddov atmosferski monstrum ima prekidač na 10.000 o/min, dohvata 830 KS, a kao i svaki trkački motor nema previše obrtnog momenta – samo 650 Nm. Logično je i da je sam agregat postao nosač oslanjanja i ogibljenja, čija osnova su dvostruka trouglasta ramena i napred i pozadi. Ogibljenje napred koristi potisne a pozadi vučne poluge. Menjač je pravi trkački, sedmostepeni sekvencijalni u kućištu koje je odliveno aluminijuma i magnezijuma.
Obzirom da McLaren Solus ima masu ispod 1.000 kilograma, stižemo do matematike da po jednoj konjskoj snazi ide samo malo preko jednog kilograma, pa ubrzanje do 100 km/h za 2.5 sekundi i maksimalna brzina od preko 320 km/h i nisu iznenađenje.
Pored podatka da teži manje od 1.000 kilograma (aktuelna Formula 1 teži 800 kilograma) i ima ne mnogo manje konja od bolida Formule 1, karoserija, odnosno aerodinamička rešenja karoserije McLarena Solus sposobni su da generišu više od 1.200 kg downforcea, što znači da ukoliko ide dovoljno brzo i ima adekvatnu deonicu kao što je tunel, može da se vozi i naglavačke. Kompletna karoserja je smeštena u svrhu aerodinamike. Blatobrani su aerodinamički elementi, a prednji spliter vazduha šalje vazdušne strujnice u tunel difuzora i koristi ground effect kao F1 bolid. Hladnjaci motora smešteni su u kućišta koja su deo zadnjeg odbojnika.
Da bi vozač ušao u McLaren Solus, poklopac kabine klizi unapred. Svaki enterijer potpuno se pravi po meri kupca, u u F1 stilu sedište se odliva prema telu kupca, tako da su i sedište i papučice fiksirani. Sve komande i ekran sa podacima, koji bi se mogao nazvati instrument tablom, nalazi se na upravljaču, a zaštitu u slučaju prevrtanja čine elementi napravljenji tehnologijom 3D šatampe.
McLaren je trenutno u fazi testiranja i razvoja na stazama Solusa. A ako ste slučajno zainteresovani, ne brinite pošto je Solus. Svih 25 komada koliko će McLaren proizvesti je prodato, a prvi primerci do vlasnika stižu već sledeće godine. Oni već mogu da prisustvuju testiranjima i da ulaze u tajne svog ličnog jednoseda. Svih 25 kupaca dobiće propusnice za određene “track event”-ove, a pored toga u njihovoj specijalnoj opremi naći će se komplet alata, dizalice, predgrevač rashladne tečnosti, sistem za radio vezu. Kada preuzmu svoj McLaren Solus dobiće puno trkačko iskustvo, obuka sa instruktorima, FIA homologovano trkačko odelo, kaciga i specijalan HANS. Koliko miliona košta ovakvo zadovoljstvo, zna samo njih 25 koji su potpisali ugovore.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Honda u Ženevi: hibridna, električna i sportska

Honda će, na sajmu automobila u Ženevi od 8. do 18. marta, predstaviti niz ...

Svi novi Toyotini pick-upovi će deliti istu platformu?

Postoji mogućnost da će svi budući Toyotini pick-upovi deliti jednu platformu, bez obzira na ...

Citroen je predstavio novi logo marke

Citroen je zvanično predstavio novi logo i novi slogan dok se očekuje predstavljanje skorog ...

Rimac Grupa bogatija za 500 miliona evra

Rimac Grupa je od svojih investitora prikupila novih 500 miliona evra na putu ka ...

General Motors planira potpuno autonomne automobile do 2019.

General Motors planira da lansira potpuno autonomne automobile u svrhe „deljenih vozila“ do 2019. ...

Kupovao Tesle bez novca pa dobio robiju

Kupovao Tesle bez novca pa dobio robiju u trajanju od četiri godine, a samo ...