fbpx

Nakon Amerike – Amin za Formulu 1

Nakon trke u Ostinu, umesto slavlja Hamiltona i Mercedesa, događale su se sasvim drugačije stvari, tužbe, žalbe, kazne, kalkulacije…

Foto: Scuderia Ferrari

Na trci u Ostinu, većina je očekivala da će prisustvovati promociji Hamiltona u šampiona Formule 1 2018. Ovakva očekivanja pogotovo su podgrejana kada je Englez zauzeo pol poziciju, a Vettel, koji se još uvek nada da ima šanse za titulu, nakon kazne, pomeren na petu startnu poziciju. Ali, ne lezi vraže. Pospani (neki kažu ledeni) Finac u Ferrariju pobrinuo se da ništa ne bude po planu. Pobedio je Hamiltona na startu, zadržao ga iza sebe na starim pneumaticima taman koliko je trebalo, i pobedio na cilju. Osim što se pobedi obradovao uz psovku, dokazao da ume da vozi bez grešaka, pa dodao da se pobedi raduje više nego drugom mestu, Raikkonen je F1 sezoni učinio uslugu – zadržao je otvorenom.

Foto: Scuderia Ferrari

A da Vettel nije, ponovo, napravio grešku na samom početku, bila bi još otvorenija, tim pre što su oba Mercedesa u Americi bila pobediva.
I sada već kreću matematike kao u fudbalu. Da bi obezbedo titulu, Hamilton na narednoj trci u Meksiku mora da uradi sledeće:

A da bi Vettel održao ikakve nade, treba da uradi sledeće:

A da Liberty media ne bi uništila šampionat Formule 1 do kraja, neko mora nešto da uradi. Nakon trke u Ostinu, Alonso se obrušio na mlađanog Lancea Strolla, koji ga je zbacio iz trke. Dvostruki šampion, koji se oprašta od Formule 1, izjavio je da u F1 ima više amatera nego u WEC-u, dodavši da u šampionatu izdržljivosti na startu ima 36 vozila različitih kategorija, pravih amatera i vozača od 60 godina, i niko ne pravi gluposti kao u F1. Alonso kaže: “Devet dana sam u Americi, da bi se trkao 600 metara, i da bi se neko sa mnom igrao kuglanja”

Foto: Haas Racing

A da sve bude i dalje loše, brinu se kazne. Majstor lupanja Romain Grosjean, koji je (pre)kasnim kočenjem ponovo upropastio trku i sebi i Leclercu, je dobio kaznu za narednu trku pomeranjem tri mesta unazad na startu, i kaznenim poenima, pa je sada na samo dva poena od automatske zabrane vožnje na jednoj trci. Taman što se Haas oporavio od oduzimanja poena zbog neispravanog poda vozila, Kevin Magnussen, koji je devetim mestom došao do vrednih poena, kažnjen je. Tačnije, kažnjen je i tim Haas oduzimanjem poena, zbog prevelike potrošnje goriva, veće od 105 kg.

Foto: Racing Point Force India F1

Isto je prošao i Esteban Ocon, čija Racing Point Force India je trošila više nego što treba u jednom trenutku prvog kruga. Protokomer goriva je pokazao da je na trenutak motor trošio više od dozvoljenih 105 kg/h. Oconu i timu su oduzeti poeni. A ovo su trkački automobili od skoro 1.000 KS, troše previše, i to u jednom trenutku, pošto ih ECU automatski limitira!?

Foto: Renault F1 Racing

Pri tom, Renault je sve bliže toliko željenoj, a ne baš zasluženoj, četvrtoj poziciji u plasmanu konstruktora, slično kao i prošle godine, kada su počele učestale kazne i žalbe na konkurenciju “žutog” tima. Sve skupa, ako je ovo Formula 1, možemo da kažemo samo jedno: “Amin”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen testira Arteon VR6 prototip

Volkswagen je potvrdio da testira prototip Arteona sa turbo VR6 agregatom koji će, ako ...

Nissan Ariya pokazuje budućnost ove marke

Nissan Ariya koncept pokazuje na koji način će nova era EV biti renesansa za ...

Vettelu konačno pobeda

Sebastian Vettel je izvukao najbolje iz činjenice da je Hamilton, zbog sopstvene greške, startovao ...

Mercedes predugačak za Monte Carlo

F1 tim Mercedes je saopštio rezultate analiza zbog kojih je pre svega Lewis Hamilton ...

Software République otvara nova poglavlja u mobilnosti

Software République, novi ekosistem za inovacije u području inteligentne mobilnost Elie Girard, Bernard Charlès, ...

Rimac C_Two na novoj proizvodnoj liniji

Pravo ime i finalni dizajn novog modela iz Rimca trebali smo videti u Ženevi, ...