Nio je iskoristio priliku da na Salonu automobila u Šangaju predstavi koncept svog prvog sedan modela
Kineski startup za električne automobile već nudi super automobil rezervisan isključivo za trkačku stazu i dva SUV modela, ali će uskoro ući i u segment limuzina sa modelima koji nose “ET” oznaku i iza toga broj koji određuje njihovu poziciju. Niovi sportski automobili i SUV-ovi koriste “EP” i “ES” oznake. Koncept automobil nosi ime ET Preview i karakterišu ga fastback krov i linije bokova slične onima koje koriste ES6 i ES8 SUV modeli.
Nio nije otkrio previše detalja, ali znamo da modularna platforma ove kompanije podržava po jedan elektromotor na obe osovine i autonomiju od preko 400 km. Jedina stvar u vezi ET Preview koncepta koju je Nio otkrio je da ima ugrađen četvrti nivo autonomne vožnje i da potpuno iskorišćava planirano Nio Power univerzalno rešenje za dopunjavanje baterije ove firme.
Ovo znači da kupci mogu dobiti pristup mobilnim punionicama, mreži postorjenja za razmenu baterija, kao i mreži javnih stanica za dopunjavanje. Mobilne punionice su u stanju da dodaju oko 100 km autonomije za 10 minuta, ali zahtevaju vreme dok dođu do vlasnika automobila. Zamena baterije treba da traje samo 3 minuta.
Nio je razvio samoodrživo, potpuno automatizovano postrojenje za zamenu baterije koje je već počeo da postavlja uz najprometnije puteve u Kini. Baterije su u vlasništvu Nea, a vlasnici dobijaju pristup navedenim nakon što se pretplate na uslugu.
Nio je relativno mlada kompanija, osnovana 2014. godine, za koju se često govori da je “kineski Tesla”, obzirom da zapošljava 9,000 ljudi i da se nalazi na njujorškoj berzi. Iako Nio, za sada, prodaje automobile isključivo na domaćem tržištu, plan je da se prodaja proširi na Evropu, a jednog dana i na tržište SAD.
Show Comments