fbpx

Novi Ford Mustang je značajno podmlađen

Novi Ford Mustang sedme generacije je predstavljen u detaljno podmlađenom izdanju i novim zanimljivim tehnologijama

Novi Ford Mustang je na NAIS-u koji se upravo održava, predstavljen u sedmoj generaciji. Jedan od klasika automobilske industrije počeće da se prodaje u leto sledeće godine i to kao model za 2024. godinu. U svojoj najnovijoj evoluciji, Ford Mustang je “odenut” u potpuno novu karoseriju, ali je ipak zadržao više nego dovoljno elemenata koji ovaj model već decenijama ubraja među klasike.
Doduše, kada su objavljen skice dizajna koji je bio u razmatranju tokom razvoja modela, može se pomisliti da je novi Ford Mustang moga izgledati i još atraktivnije, ali šta je tu je. Možemo samo pretpostaviti da su čelnici Forda želeli poštovanjem tradicionalnog dizajna Mustanga ne eksperimentišu previše, i odigraju na sigurnu kartu.
Sa druge strane, ako je dizajnom karoserije Ford odigrao na sigurnu kartu, to ne znači da u novi Mustang nisu stigle nove tehnologije. Za početak, dobio je 12.4” digitalnu instrument tablu i prema vozaču zakrenut veliki ekran infotejmenta dijagonale od 13.2”. Osnova sistema je Ford Sync 4, ali u kombinaciji sa Unreal Engine softverom, koji podrazumeva odličnu grafiku i animacije zahvaljujući impresivnom frame rate-u. Zmeđu ostalog, sistem omogućava da vozač sam odlučuje i aranžira prikaz instrumenata koje želi na ekranu.
Da li je Ford Mustang otišao u kič i potpunu neozbiljnost opcijom startovanja motora preko “daljinca” ali i “turiranja” motora preko daljinca kada želi da se “pokaže” otvoreno je pitanje, ali to je deo standardne opreme. Pored toga dobio je i elektronsku “drift” ručnu kočnicu, za koju Ford kaže da potpunog početnika pretvara u profesionalca u driftovanju. Za razvoj i trimovanje kočnic koja samo izgleda kao standardna parkirna kočnica bio je angažovan majstor drfta Vaughn Gittin Junior. Kako ta kočnica čni takva čuda, nemamo pojma.
Novi Ford Mustang će imati dve pogonske opcije, a iako zvuče dobro poznato, Ford tvrdi da se radi o detaljno unapređenim motorima. Manji je i dalje četvorocilindarski 2.3 EcoBoost, a veća je 5.0 V8 klasika. Ford tvrdi da je 2.3 EcoBoost potpuno novi motor, dok je V8 nova generacija Coyote V8 agregata sa dva “air boxa” i dva leptira u dva odvojena kućišta usisnog sistema.
Obzirom da Ford ni za jedan od agregata nije objavio podatke o snazi i obrtnom momentu, nije isključeno da je na njima još uvek rade fina doterivanja. Ono što uz manj motor će ići isključivo automatski menjač obzirom da je smao 10% kupaca želelo manuelni menjač. V8 ostati na raspolaganju i za tradiconaliste sa manuelnim šestostepenim menjačem, kojem je desetostepeni automatik opcija. Srećom, standardno ostaje pogon na zadnjoj osovini.
Prodaja nove sedme generacije Ford Mustanga počinje krajem leta sledeće godine, a do tada bi tek trebali saznati još podosta detalja i tehničkih specifikacija fordove legende. Dok ne stignu, izvrššni predsednik Ford Motor Co. Bill Ford zvančno je objavio da se Nustang vraća na trkačke staze  ne samo to. Startovaće na trci 24 časa Lemana 2024. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lepi bonusi za radnike Ferrarija

Lepi bonusi za radnike Ferrarija biće isplaćeni nakon što je marka iz Maranella ostvarila ...

Bugatti Chiron Pur Sport je skupi drifter

Bugatti Chiron Pur Sport je skupa, egzotična i luksuzna mašina sa preko 1.400 KS, ...

British Motors u 2018. godini

Način na koji Jaguar Land Rover grupacija odgovorila na izazove globalnog automobilskog tržišta obezbedio ...

Formula 1 – McLaren predstavio MCL36

Formula 1 postaje sve zanimljivija – McLaren je predstavio svoj MCL36 sa neki hrabrim ...

Honda HR-V – suština ispred forme

Kada je model dve godine na tržištu, a na ulicama redak do nivoa egzotike, ...

Formula 1 – Alfa Romeo „pokazao“ novi C42 bolid

Formula 1 tim Alfa Romeo je objavio prvu fotografiju svog C42 bolida za 2022. ...