fbpx

Imidž automobilske industrije Nemačke na staklenim nogama

Još se nisu ni ohladile hale frankfurtskog salona, a imidž automobilske industrije u Nemačkoj tone sve dublje iako godišnje proda 3.4 miliona vozila

Foto: REUTERS/Wolfgang Rattay

IAA je svojim blještavilom decenijama bio „must see“ za ljubitelje automobila, ali i one mnogo važnije – kupce istih tih automobila. Međutim salon u Franfurtu ove godine pokazao je nešto sasvim drugo, što se automobilskoj industriji, to u postojbini motora sa unutrašnjim sagorevanjem – Nemačkoj, nikako ne može dopasti. Ovogodišnji salon imao je isti efekat kada su glavešine američkih automobilskih kompanija 2008. došli u Washington da preklinju državu za pomoć, i to svako u svom preskupom poslovnom mlaznjaku. Čak ni u najcrnjoj krizi, direktori nisu imali nameru da se odreknu svog luksuza.
IAA je ove godine ličio na slično. Za sve one koji ne znaju, evropska auto industrija je u većoj krizi nego što se pretpostavlja. Gigantsko tržište u Kini se ljulja, evropska prodaja ove godine pala je za 9%. Nemačka auto industrija proizvela je 12% manje, a izvezla 14% manje. Ali zato je na IAA sijalo za „sve novce“, iako je ovogodišnji salon proglašen velikim promašajem, a zbog pada potražnje neki proizvođači već najavljuju skraćivanje radnog vremena i ukidanje smena.
A uz salon su stigli i brojni protesti aktivista, mahom upereni protiv velikih i žednih SUV-a, a kao savršen iako tragičan argument za proteste bio je udes u Berlinu u kojem je vozač SUV-a usmrtio četvoro pešaka. A protestuje se i protiv činjenice da najveći nemački proizvođači i dalje koriste benzinske i dizel motore. Iz to, gotovo svi su dobili i nova rukovodstva, i ne mogu da postignu jedinstvo po pitanju gašenja vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, a ni alternativnih rešenja kao što su struja ili vodonik i gorivne ćelije.
Naravno diskutabilna je osnova, opravdanost i poruka ovakvih protesta, ali je činjenica je da postoje, i da je imidž automobilske industrije, koja direktno zapošljava 800.000 ljudi, u Nemačkoj žestoko poljuljan. Doduše, isto to nemačko tržište povuklo je 3.4 miliona vozila prošle godine, 95% sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a od svega toga jedna četvrtina je bio SUV segment, iako ekstremisti predlažu zabranu vožnje SUV-a u nemačkim gradovima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Koliko košta vožnja sa klima uređajem?

Svi znaju da rad klima uređaj troši energiju koju stvara motor automobila, a koji ...

Formula 1 – Verstappenu prvo poluvreme

Formula 1 – Verstappenu prvo poluvreme prvog od ukupno tri dana predezonskih testiranja Formule ...

Mazda Mijata pojačana, a da li će do nas, ne zna se

Mazdin roadster je dobio značajno modifikovan motor. Umesto 155, pod poklopcem motora je 182KS, ...

Test – Volkswagen ID.4 Pro Performance

Volkswagen je uložio mnogo novca i vremena u razvoj MEB platforme za električna vozila ...

Premijerno prikazan CR-V Hybrid

Na 54. Međunarodnom Salonu automobila HONDA Srbija predstavila je prvi hondin hibridni SUV, model ...

Spremni na naručivanje u Srbiji – modeli Mercedes EQA i EQC

Zvanično od 1. oktobra 2021. godine, kompanija Star Import d.o.o. otpočela je prodaju potpuno ...