Formula 1 je otkazana uz totalnu konfuziju koja je pokazala koliko nisko može da potone organizacija najbržeg cirkusa
Formula 1 je u svojih 70 godina istorije imala svetlih i manje svetlih trenutaka, a haosom i žmurenjem pred očiglednim pred početak sezone 2020. prevazišla je sebe. “Trka u Melburnu ide po planu”, slušali smo danima, sa jedne strane radovali se početku sezone Formule 1 (naravno oni koji još uvek nalaze nešto zanimljivo u Formuli 1), a sa druge strane u neverici pokušavali da shvatimo kako svi zaustavljaju događanja, a Formula 1 je brža od coronavirusa.
Ipak, “zmaj” je dostigao i Formulu 1, na način na koji nije trebao. Dok mnoge države svojim merama pokušvaju da maksimalno smanje cirkulaciju stanovništva, Australija je svojim stavom oberučke prihvatila timove upravo iz zemalja u kojima panedmija bukti punom gasom. Čak i kada je otkriveno da je jedan član tima McLaren pozitivan na coronavirus, organizatori i promoteri su nastavili da broje svoje milione i jednoglasno viču “Show must go on”.
Ni kada je, sasvim logično i mudro, tim McLaren saopštio da se povlači sa trke zbog zaraze, ni FIA ni organizator nisu upalili crveno svetlo i zaustavili trku. Jesu Hamilton i Vettel tiho govorili da bi možda trebalo stati sa trkom i usporiti širenje virusa, ali se pokazalo na koliko kratkom lancu su vezani vozači i koliko je njihov glas minoran. A organizator i FIA su u četvrtak i dalje bili potpuno nemi sa svojim stavom i zvaničnim saopštenjem.
Tek danas, po australijskom vremenu organizovano je glasanje preostalih deset timova, ali je petak 13 bio inspirativan, pa je glasanje bilo 4:4. Nezvanično, Mercedes, Red Bull Racing, Racing Point, i AlphaTauri su bili za održavanje trke, a Ferrari, Alfa Romeo i Renault za otkazivanje, uz već odustali McLaren i suzdržani Williams. Potom je Daimler poslao instrukciju Mercedes-AMG timu da se povuče iz trke, a samim tim i timovi Racing Point i Williams kao korisnici Mercedes motora. Čak bila otvorena opcija da se sezona otvori sa samo 10 bolida na startu, ali po Concorde dogovoru koji su potpisali svi timovi, na startu se mora pojaviti minimalno 12 automobila, da bi trka bila priznata.
A dok je FIA mudro ćutala, a pravnici istraživali finansijske posledice otkazivanja, Australian Grand Prix Corporation, organizator trke, nije odustajao, i izašao sa predlogom da se održe sve ostale trke u okviru vikenda, ali bez prisustva publike, što je bio zahtev Vlade pokrajine Viktorija. A kolko sporo i neodlučno se sve rešavalo govori i podatak da se jutros u 8:45 pred kapijama događaja pojavio velik broj gledalaca, koji je verovao da će šou stvarno početi. A virus je već tada dobio svoje – velik broj osoba na skučenom prostoru, koji je koristio javni prevoz, a pre toga hotele i restorane, konačno ito kao kompletan personal Formule 1, koji je još jutros imao informaciju da šou počinje po planu.
Tek jutros u 10:00 FIA je izdala zvanično saopštenje da je događaj otkazan, što je mogla da uradi i sedam časova ranije, a u igri mačke i miša, Australian Grand Prix Corporation je saopštio da je FIA otkazala takmičenje. Naravno, jasno je i zbog čega – snošenja finansijskih posledica i vraćanja novca sponzorima i publici. Često se pozivano na čuvenu “Para vrti gde burgija neće”, a po događajima u Formuli 1, nismo jedini sa takvim biznis planom kao prioritetom.
A šta dalje, ne zna se. Za sada stoji trka u Bahreinu 22. marta, bez prisustva publike, isto kao i inauguralna trka u Vijetnamu, koja je zakazana za 5. april. Chase Carey, CEO Formule 1 kaže. “Realno, mogu reći da sve ide po planu, ali ako pogledate razvoj stvari u poslednjih pet dana, možete videti i promene koje su se dogodile. Nemoguće je bilo šta predvideti. Za sada nastavljamo, to i radimo, ali mi smo globalni sport i koji se prostire u mnogo zemalja, donosićemo odluke i saopštavati ih jednu po jednu, spram razvoja situacije”…
Show Comments