fbpx

Formula 1 – Haas je preuzeo Ferrarijeve viškove

Formula 1 tim Haas je otvorio svoj dizajn centar u Maranellu, praktično u dvorištu tima  Ferrari F1, sada je jasnije zbog čega

Foto: Uralkali Haas F1 media

Pomalo čudna informacija pojavila se u krugovima Formule 1, da je američki tim Haas otvorio svoje odeljenje za dizajn i aerodnamiku u Maranellu, gotovo u dvorištu F1 tima Ferrari. Iako Haas već dugo sarađuje sa Ferrarijem, koristeći italijanske motore, menjače, i sve što je prema pravilima dozvoljeno deliti sa drugim timom. Šta više, još od 2016. Haas koristi i aerotunel u Maranellu, a za vozača ima Micka Schumachera, koji je Ferrarijev vozač. Ipak projektovanje bolida u „komšiluku“ konkurencija baš nije uobičajeno.
Šef tima Haas, Guenther Steiner, objasnio je kako je došlo do nove i proširene saradnje sa Ferrarijem. Kako bi se pojačao tim Haas doveden je iskusni inženjer Simone Resta, dugogodišnji visoko pozicioniran menadžer u dizajn timu Ferrari, a uvođenje ograničenih budžeta, stvorili su višak prostora i personala u Ferrariju, koje je praktično preuzeo F1 tim Haas.
Steiner je ipak jasan da nije došlo ni do kakvog tehničkog ili bilo kakvog drugog dodatnog „zbližavanja“ dva tima. „Naš odnos (Haas – Ferrari) se nije mnogo promenio, oduvek je bio dobar, a odnose regulišu i pravila FIA“, kaže Steiner, i dodaje da više ništa po tom pitanju ne mogu napraviti iako sede u Maranellu. „Bilo je zgodno, pojavile su se zgrade kancelarije za Ferrari zbog ograničenja budžeta. Preuzeli smo radni prostor i 30-35 ljudi, koji su prešli kod nas“ – kaže šef tima Haas. Šta više, Steiner kaže da je Haas i do sada imao kancelariju u sklopu Ferrarijevog aerotunela, u kojem su inženjeri radili, i nisu morali da stoje unaokolo. Sada, Haas pored te, ima još jednu kancelariju sa dizajnerima i aerodinamičarima. Resta dodaje da je i dosada dozvoljena saradnja dva tima Formule 1 bila maksimalno eksploatisana, kao i da se sada maksimalno koriste mogućnosti. „Mi smo najmanji tm na gridu i za nas je važno da iskoristimo sve prilike i mogućnosti. Pravila se se za ovu sezonu promenila po pitanju deljenja komponenti, i Hass sada zapravo može manje toga kupiti od Ferrarija, i to sa drugačijim parametrima“, dodaje Smone Resta, mada ne skriva ni činjecu da će Haas preuzeti od Ferrarija što je tehničkim propisima dozvoljeno.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test – novi Peugeot 2008 GT

Test – novi Peugeot 2008 GT koji je bio je jedan od retkih u ...

Autonomni Ford Mustang se obrukao u Goodwoodu – evo zbog čega

Na svojoj prvoj autonomnoj vožnji stazom u Goodwoodu, Mustang se propisno obrukao. Stigla su ...

Hennessey Mammoth 1000 je Ram TRX na steroidima

Teško je reći da novom Ramu 1500 TRX nedostaju performanse u bilo kom pogledu, ...

Daimler i Geely će zajedno razvijati hibridne pogonske jedinice

Daimler i Geely Holding su najavili plan za zajednički razvoj nove generacije hibridnih pogona, ...

Žiri za Automobil godine 2018. ponovo na okupu

U Vršcu je održan treći, finalni test dan žirija novinara za izbor Automobila godine ...