fbpx

MotoGP sezona se nastavlja, ko se kako pripremio zaznaćemo za par sati u kvalifikacijama za Veliku nagradu Republike Češke, ali očigledno je da su pored inženjera i elektroničara, vredni bili i aerodinamičari

Foto: Ducati Racing

Jučerašnji slobodni treninzi u Brnu voženi po promenjivim uslovima nisu mnogo pokazali što se brzine tiče, barem ne koliko je ko stvarno brz, ali su pokazali nešto drugo. Svi glavni igrači, Ducati, Yamaha, Honda, doneli su svako svoje novo rešenje aerodinamičke oplate motocikla. Nakon što su za ovu godinu zabranjena krila, tokom zimskih priprema većina timova je razvila, a i prijavila za sezonu neko od rešenja koja će aerodinamički imati isti efekat kao i zabranjena krila.

Foto: Ducati Racing

Ducati koji je prvi počeo da eksperimentiše sa krilima, u Brnu se pojavio sa najradikalnijim i spolja najvidljivijim rešenjem, koje je soš u predsezoni nazvano “Čekićara”, asocirajući na glavu amorskog psa. U Brnu je juče najvrži bio Doviziosso, ali bez ove agresivne oplate, dok je Lorenzo, kojio je završio na 15 mestu izjavio da će se trkati sa novom oplatom.

Foto: Yamaha Racing

Yamaha je donela svoje rešenje, koje je manje radikalno i spolja vidljivo, a manje više ga koristi od početka sezone,  radi se o proširenoj oplati, unutar koje se nalaze krila, čime su zapravo zaobiđena pravila o zabrani.

Foto: Honda Racing

I Honda je obojici svojih vozača za Brno pripremila novu oplatu, koja je slična yamahinom rešenju. Proširena je i unutar oplate nalazi se sitem usmerivača vazduha.
U svakom slučaju, na današnjim kvalifikacijama ćemo videti ko se opredelio za koje rešenje, a to će najverovatnije biti i rešenje sa kojim će se sutra izaći na trku. Međutim, ostaje otvoreno i zanimljivo pitanje, na koje timovi ljubomorno skrivaju kompletan odgovor – šta je osnovna uloga prošlogodišnjih krila i ovogodišnjih skrivenih krila? Jasno je i očigledno da ostavarujući aerodinamičku silu povećavaju pritisak na prednji pneumatik i sprečavaju propinjanje prednjeg točka, međutim, oko ovoga ma dosta polemike, obzirom da su krila najefikasnija pri maksimalnim brzinama, kada je efekat propinjanja najmanje izražen. Takođe, sa obogodišnjim rešenjima, koja su dobro skrivena, usmerivačima vazduha unutar oplate mnogo se može uraditi na hlađenju kompletnog motora i menjača.

Foto: Yamaha Racing
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Polaris najavio električne modele u partnerstvu sa Zero Motorcycles

Polaris i Zero Motorcycles najavili su planove za zajedničko razvijanje više električnih vozila Polaris ...

Marquezu pol pozicija, ali konkurencija blizu

Rekordna deveta uzastopna pol pozicija za Marqueza na Sachsenringu, ali ni malo ubedljiva Ponovo ...

MotoGP – Quartararo još dve godine na Yamahi

MotoGP tim Yamaha i aktuelni šampiona sveta Fabio Quartararo obavezali su ugovorom na nastavak ...

MotoGP – predstavljene boje Mooney VR46 Racing tima

U pozorištu Rossini u Pesaru predstavaljene su boje Mooney VR46 Racing tima legendarnog Valentina ...

Kymcov pogled na avanturistički skuter

Kymco, poznati Tajvanski proizvođač motocikala otkrio je 2 avanturistička koncept skutera C Serije, jedan ...

Yamahin početak MotoGP sezone za istoriju

Maverick Viñales je prvi vozač još od 1990. i Waynea Raineya koji je uspeo ...